تجاوز و قتل و گورهای دسته جمعی!

bamdadpress@ownit.nu

در جریان اعتراضات سه ماه اخیر هزاران نفر از فعالین سیاسى و اجتماعی، دانشجویان، کارگران، روزنامه نگاران، مردم معترض و حتی ده ها تن از چهره های شناخته شده جناح اصلاح طلب حکومتی، از سوى نیروهاى امنیتى بازداشت و به بازداشتگاه هاى مختلف مخفی و علنی منتقل داده شدند. در این مدت، خبرها و گزارش هاى تکان دهنده ای از بدرفتارى شدید با زندانیان، ضرب و شتم و تجاوز آن ها و حتی قتل تعدادى از بازداشتى ها در زیر شکنجه و دفن آن ها در گورهای دسته جمعی، از زبان سران حکومتی در رسانه های داخلی و خارجی منتشر شده است.

۱۵ شهریور ۱۳۸۸، بخش خبری ۲۰:۳۰، «صدا و سیما» حکومت اسلامی، در اقدامی نادر،‌ گزارشی نسبتا‌ مفصل از بازداشتگاه کهریزک و جنایت های صورت گرفته در آن را پخش کرد.
به گزارش عصر ایران، در این گزارش برای اولین بار تصاویری نزدیک از بیرون و درون بازداشتگاه مخوف کهریزک به نمایش در‌آمد که نشان می داد، ‌این مکان، نه یک بازداشتگاه متعارف، بلکه مجموعه ای از سوله ها و بناهای احداث شده در یک محیط بیابانی بوده است که متاسفانه از آن برای نگهداری انسان ها در شرایط بسیار وخیم و مرگبار استفاده می شد.
در این گزارش، در گفتگو با پدر یکی از قربانیان کهریزک (کامرانی)، وی به صراحت از برخی اظهارات عجیب از جمله این که کشته شدگان کهریزک، ‌مننژیتی بوده اند، ‌انتقاد شد و به علاوه سردار تشکری، ‌رییس بازرسی کل نیروی انتظامی نیز صراحتا اقرار کرد متهمانی که جنایات کهریزک را رقم زدند،‌ نیروهای رسمی این نیرو از درجه دار تا سرهنگ بوده اند و هم چنین ذکر شد که برخی قضات نیز در اعزام متهمان به کهریزک مرتکب تخلف شده اند که پرونده های آنان نیز در مراجع قانونی تحت رسیدگی است.
بهرامی، ‌ریاست دادسرای نیروهای مسلح نیز به صراحت گفت که شرایط و رفتارهای صورت گرفته در بازداشتگاه عامل مرگ تعدادی از بازداشتی ها بوده است و نه بیماری قبلی آن ها و عللی از این دست.
هر چند که در این برنامه تلویزیونی از مسئولین حکومت اسلامی به جنایات در کهریزک رسما اقرار می کنند دلیلش این است که این مساله بیش از تصور حکومتیان در جامعه داخل و خارج کشور افشا شده است در واقع تلاش دیگر سران حکومت اسلامی است که باز آن به را به چند مامور محدود کنند و حاکمیت را مبرا سازند؛ به طوری که در برنامه سیما، از دستور خامنه ای در خصوص تعطیلی بازداشتگاه کهریزک و اقداماتی که متعاقب آن توسط شورای عالی امنیت ملی،‌ قوه قضاییه، ‌مجلس شورای اسلامی،‌ نیروی انتظامی و استانداری تهران برای پیگیری موضوع و احقاق حقوق بازداشتی ها صورت گرفته نیز اطلاعاتی منتشر شد که در بخشی از آن  مشخص شد که تا کنون ۹۸ میلیون تومان به رها شدگان از کهریزک غرامت پرداخت شده و تعدادی از آنان برای درمان عوارض ناشی از بازداشت، ‌به بیمارستان هایی در تهران و کرج معرفی شده اند. در حالی که این جنایات نه فقط به کهریزک محدود می شود و در زندان های سراسر کشور جنایات مشابهی جریان دارد و نه به چند مامور محدود می گردد، بلکه همه سران و مسئولین حکومت اسلامی، در سازمان دهی و گسترش ترور و قتل و شکنجه و کشتن زندانیان و اعدام دسته جمعی آن ها  نقش مستقیم دارند.
در این گزارش،‌ هم چنین تصاویری از ضرب و شتم مردم توسط نیروهای ویژه پلیس به نمایش درآمد و هنگامی که این تصاویر تکان دهنده پخش می شد، گزارشگر سیما در متنی که می خواند بر لزوم برخورد با این ماموران تصریح می کرد و البته تاکید داشت که حساب این افراد را باید از حساب کلیت نیروی انتظامی که حافظ امنیت جامعه است،‌ جدا کرد.
در پایان این گزارش،‌ سردار تشکری،‌ رییس بازرسی کل نیروی انتظامی در مقابل دوربین صدا و سیما، ‌رسما از تمام کسانی که در هر مرتبه ای متحمل خسارت و آسیب شده اند،‌ عذرخواهی کرد و هم چنین محاکمه بی اغماض عاملان جنایات کهریزک و اجرای سریع احکام قضایی درباره آن ها، ‌خواسته افکار عمومی جامعه اعلام شد. البته شایان ذکر است که این اقدام صدا و سیما حکومت اسلامی و عذرخواهی رییس بازرسی کل نیروی انتظامی، در اثر فشار اجتماعی و خاموش کردن صدای اعتراض و دادخواهی افکار عمومی مردم صورت می گیرد.
رفتارهاى وحشیانه و غیرانسانی با زندانیان سیاسی در شکنجه گاه «کهریزک»، فقط نمونه ای از وضعیت دلخراش و دردناک زندانیان در زندان های آشکار و مخفی سراسر کشور است و محدود به این شکنجه گاه و به این دوره نمی باشد. سی سال است که کسب و کار حکومت اسلامی ساختن زندان های مختلف و تهدید و ترور، سرکوب و کشتار از جمله تجاوز به زندانیان و کشتن آن ها در زیر شکنجه است.
زندانیان سیاسی جان به در برده از کشتارهای حکومت اسلامی، سال هاست که درباره شیوه های وحشیانه شکنجه از جمله تجاوز به زندانیان و اعدام های دسته جمعی به طور مکرر سحن می گویند. اما سران و مسئولین حکومت اسلامی نسبت به آن ها اهمیتی نداده اند. اما اکنون یکی از سران شناخته شده حکومتی، آیت الله مهدی کروبی، با اتکاء به گفته های تعدادی از تجاوزشدگان از سران و مسئولین حکومتی خواست تا به موضوع «تجاوز به دختران و پسران» بازداشتى رسیدگى کنند. این مساله در سطح گسترده ای در رسانه های داخل کشور و هم چنین در سطح بین المللی افشاء شده است. بنا به گفته کروبی، تعدادی از زندانیان آزاد شده، به عنوان شاهدان زنده تجاوز به زندانیان و کشتن آن ها در زیر شکنجه و یا تجاوز به خودشان با وی دیدار کرده اند.
بازداشتگاه کهریزک که در جنوب تهران واقع است، در جریان اعتراضات اخیر به عنوان یکی از محل های نگهداری و بازجویی از بازداشت شدگان در رسانه ها انعکاس یافته بود. کشته شدن چند نفر از بازداشت شدگان، باعث شد تا دستور تعطیلی کهریزک صادر شود.
گفته می شود که تجاوز و کشتن فرزند یکی از مقامات ارشد حکومت اسلامی در کهریزک، عامل و بانی اصلی تعطیلی این شکنجه گاه شده است؟! در گزارشات آمده است که محسن روح الامینی، یکی از جان باختگان دستگیرشدگان تظاهرات های اخیر، قبل از این که زیر شکنجه کشته شود، به وی تجاوز شده است. دلیل اصلی قتل وی نیز ترس از آشکار شدن