کندو کاوی در رابطه با یک فاجعه آفریده ناتو

ترجمه و تألیف

حمید قربانی

۵ سپتامبر۲۰۰۹

در حمله امروز هواپیماهای ناتو به شمال افغانستان تعداد زیادی از مردم بی گناه به قتل رسیدند.

امروز ۲ تانگ پر از بنزین که بوسیله طالبانها ربوده شده بودند منفجر شدند و حداقل تعداد ۶۰ نفر بی گناه به قتل رسیدند. این انفجار بر اثر حمله هواپیماهای بمب افکن ناتو بوقوع پیوست. 

بر طبق گفته استاندار کندوز محمد عمر در حدود ۹۰ نفر کشته شده اند. این اتفاق زمانی می افتد که مردم محلی برای تهیه بنزین به دور تانگی که در رودخانه گیر کرده بود جمع شده بودند.

دیشب نیروهای طالبان سعی کردند،۲ تانگ ربوده شده را به ده انگور باغ در شمال افغانستان ببرند. تانگها درگل و لای رودخانه گیر می کنند. مردم عادی به دورتانگ جمع شده بودند. در همین موقع هواپماهای ناتو منطقه را بمباران می کنند. تانگ ها که پراز بنزین بودند منفجر شده و بیش از ۶۰ نفر کشته می شوند. این را رئیس پلیس منطقه علی اباد می گوید.

یک گوینده نیروهای بین المللی(ایساف) در افغانستان در گفتگو با خبرگزاری آ اف پی( AFP) تأئید نمود که این حمله بوسله هواپیماهای نیروی ناتو انجام گرفته است. یک روزنامه نگار این خبر گزاری در روز جمعه آمدن زخمی ها ی به شدت سوخته شده به یک بیمارستان در استان کندوز را گزارش داد. اینکه تعداد زخمی ها چند نفربوده اند، هیچ مقام مسئولی نتوانسته است، بگوید.

یک سخن گوی  وزارت خانه بهداشت درافغانستان می گوید که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از مردم دهات اطراف برای تهیه مواد سوختی به دور ۲ تانگی که بوسیله مردان شورشی ربوده شده بود گرد آمده بودند.

  فرید راهید از مسئولین وزارت بهداشت چنین گفت: « در این فاجعه تعداد زیادی از مردم کشته شدند.»

هنوز هیچ یک از مسئولین ناتو ، اگرچه این حمله را تأئید کرده اند، اما در باره جرئیات این بمباران چیزی نگفته اند. 

جان استوک یکی از مسئولین نیرو های ناتو به خبر گزاری رویتر می گوید :« من فقط می توانم بگویم که هواپیماهای ما  یک هدف نیروهای بین المللی (ایساف)  راکه شورشیان بودند، بمباران نموده اند. »

تی تی خبرگزاری رسمی سوئد ساعت ۴صبح روز جمعه ۴ سپتامبر ۲۰۰۹

در ماه مه گذشته نیز هواپیماهای امریکائی منطقه ای را در غرب استان فاراح(Farah) بمباران کردند. سخنگوی نیروهای نظامی امریکائی نوشت که ۶۰ تا ۶۵ نفر شورشی و ۲۰ تا ۳۰ نفر از مردم عادی در این حمله کشته شدند.سخنگوی دولت افغانستان به نوبه خود اعلام نمود که در این حمله ۱۴۰ نفر از مردم عادی کشته شدند. منبع سایت انگلیسی یاهو تاریخ  ۴ سپتامبر ۲۰۰۹

پایان ترجمه
 
 
 

در سال ۲۰۰۱ هنگامی که نیروهای دولت امپریالیستی آمریکا به بهانه فاجعه انفجار برج های دو قلو نیویورک و در اصل برای پیشبرد سیاست نوین خود که چرخ هایش  در گل گیر کرده بود و اساساُ ناشی از اقتصاد ضعیف شده کاپیتالیستی آمریکا در برابر حریفان قدیمی و جدیدش یعنی اروپا، ژاپن و چین وروسیه بود، به مردم و نیروهای طالبان در افغانستان (بعنوان پشتیبان بن لادن کارمند سیا ورهبر القائده دست ساز خودشان برای مبارزه با سوسیالیست ها و کمونیست ها و هر نیروی اندک مترقی در کشورهای عربی و مخصوصا با اتحاد جماهیر شوروی، رقیب آن زمانش در افغانستان والبته طالبان نیروئی صد در صد ارتجاعیِ پیروی اسلام راستین محمدی که دست می بریدو  زنان راسنگسار می کرد و دستگاههای تلویزیون را به تیرهای برق آویزان می کرد) حمله ور شدند. برای توجیه و قبولاندن این حمله امپریالیستی به مردم دنیا و بویژه امریکا و اروپا، در سراسر جهان رهبران دولت های دول امپریالیستی و جهان دومی و سومی و…،  پروفسورها ومحققین جامعه شناس وعلوم سیاسی و انسانی در دانشگاهها و انستیتو های بزرگ ومجهز سرمایه، ژورنالیست های باصطلاح بی طرف که در رکاب نیروهای نطامی آمریکائی و متحدین اش قرار داشتند، احز اب و نیروهای سیاسی و نهادهای بین المللی طبقه سرمایه دار مانند سازمان ملل متحد به خط شده . سخنرانی ها کردند و مقالات "وزین نوشتند. درهمین سوئد نیز نخست وزیر سابق و وزیر خارجه کنونی دولت کاپیتالیستی جناب آقای کارل بیلت که از قبل خدمات "ارزنده" در سازمانهای جهانی، در عرض ۱۰ سال دارائی خود را از یک میلیون کرون به ۲۰ میلیون و اندی رسانده بودباهمکاران آمریکائی و اروپائی خویش، شورای جهانی و اروپائی بوجود آوردند و خلاصه خیل مزدوران قلم بدست و صاحبان قریحه ادبی و هنریِ جهان سرمایه به ورجه ورجه افتادند وکارهای"هرکولی" نمودند. آخر نمی شد که با بزرگترین زرادخانه نظامی  تا کنونی در تاریخ جهان به یک نیروی فسقلی و ماقبل تاریخ مدرن بدون زمینه چینی آن چنان حمله کرد و مردم جهان نیز برایت دست بزنندو تأئیدت نمایند. هرچند که نباید ازحق گذشت و از بزرگترین تظاهرات ضد جنگ در سراسرجهان و بویژه در خود آمریکا و اروپا نام نبرد. لیکن به علت حضور غیر سازمان یافته نیروی اصلی ضد کاپیتالیستی یعنی طبقه کارگر در این صف یعنی مردم جهان، نشد جلو این یورش ایلغارانه گرفته شود، این حمله انجام گرفت و ما امروز نتایج هر روزه آن یعنی کشتار میلیونی مردم افغانستان و عراق که نمونه بالا یکی ازبی مقدار ترین آنها است ،می بینیم.

 

دراپو زسیون راست ایران نیز سر و صدا دفاع از این حمله گوش فلک راکرکرد. وصد البته (خود دولت جمهوری اسلامی هم از خوشحالی بادمش گردو می شکست زیرا که این حمله ای بود به حریفانش در منطقه). این آقایان وخانمها ی شیک پوش و مدرن بیشترین نیروهایشان را  برای دفاع از این جنگ امپریالیستی که حمله "مدرنیسم " به عقب نگه داشتن و عقب ماندگی  میهن تاریخی شان یعنی اسلام سیاسی تصور می کردند، بسیج نموده و الحق که دفاع جانانه ک