گرامی باد یاد سه رهبر جنبش کمونیستی ایران و کردستان، رفقا فواد مصطفی سلطانی، صدیق کمانگر و غلام کشاورز


سخنرانى رفیق صدیق کمانگر شب قبل از جانباختنش
براى شنیدن کلیک کنید
…………………………

                                    

 سی و یکسال سال از جانباختن ” کاک فواد ” می گذرد . اگرچه با جانباختن رفیق فواد ضایعه ای سنگین بر پیکر کومه له و جنبش انقلابی کردستان وارد آمد، اما حماسه آفرینی و جانفشانی رفقا و رهروان کمونیست کاک فواد کماکان این جنبش را سرپا نگاه داشته، و از آن تاریخ تا کنون جنبش انقلابی کردستان همچون کوهی استوار در برابر هجوم و جنایات جمهوری اسلامی مقاومت و ایستادگی کرده است. کاک فواد کمونیست پر شور و خستگی ناپذیری بود که در راه رهایی طبقه کارگر و توده های ستمکش مبارزه میکرد و به همین خاطر زندگیش را تنها وقف آگاهی و تشکل کمونیستی نموده بود . متأسفانه جانباختن در نبردی نابرابر با مزدوران سرمایه در ایران بوی چندان مجال نداد تا ثمرات تلاشهای خود و دیگر پیشاهنگان کمونیست را در تشکیلات انقلابی و پیشرو طبقه کارگر (کومه له) بچشم ببیند و نظاره گر آن باشد که اکنون کومه له- سازمان کردستان حزب کمونیست ایران بر اساس باورها و رهنمودهای وی ، بر شانه های استوار صدها تن از انقلابیون راه سوسیالیسم قد بر افراشته است.                                                                                
سالها بعد از جانباختن رفیق فواد یعنی در غروب روز چهارم شهریور ماه سال ۱۳۶۸ خورشیدی هم در شهر لارانکای قبرس یک آدمکش حرفه ای با تپانچه از فاصله چند متری به سوی رفیق بهمن جوادی (غلام کشاورز) شلیک کرد و او را در مقابل چشمان مادر، همسر و فرزندانش که سالیان سال آرزوی دیدن و در آغوش کشیدن آنان را داشت از پای در آورد و هنوز چند روزی بیشتر از آن واقعه تروریستی نگذشته بود که در نیمه شب سیزدهم شهریور همان سال نیز در یکی از اردوگاههای مرکزی کو مه له ، همان دست جنایتکار از آستین تروریست دیگری بدر آمد و رفیق صدیق کمانگر را که در حین تهیه مطلب برای رادیو کومه له بود نقش بر زمین کرد. دو ضربه کاری و دردناک که از دید آمرین و عاملین آن با موفقیت کامل در فاصله کوتاهی به انجام رسید.
باری، شاید امروزه به غیر از رفقایشان کسی همه داستان زندگی این دو انسان مبارز تاریخ معاصر ما را نداند که غلام کشاورز کجا بزرگ شد و مردم زادگاهش چطور نگاهش میکردند یا رفقایش چطور. شاید در این دورانهای پر حادثه کسی جز مردم کردستان یادش نمانده باشد که صدیق کمانگر چرا برای آن توده وسیع مردم محرومی که قیام کرده بودند ، آن جایگاه استثنائی را پیدا کرد و چگونه می توانست آنهمه جمعیت را با نطق های آتشینش سازماندهی کرد و بحرکت در آورد . اما بی هیچ تردیدی همگان میدانند که اینها از رهبران جنبش کمونیستی ایران بودند، هر دو از کادرهای بنیانگذارحزب کمونیست ایران بودند و قبل و بعد از تأسیس این حزب هم سوابق طولانی پیکار طبقاتی را پشت سر داشتند . دانستن تمامی اینها کافی است تا هر انسان عاقلی بداند که چرا رژیم جنایت کار اسلامی- سرمایه داری ایران فرمان ترور و قتل آن عزیزان را صادر کرد .
رفقا صدیق ، غلام و فواد عمرشان را وقف رهائی کارگران و زحمتکشان کردند، با عشق به آنان زیستند و سرانجام جانشان را فدای این راه پر افتخار کردند. یاد آنها برای همیشه در میان ما و تمام محرومان جامعه زنده خواهد بود. رژیم آدمکشان نیز از چنگ کیفراین مردم نخواهد رست .
توضیح : در پایان عکس های پیوست شده، سخنرانی رفیق صدیق کمانگر یعنی یک شب قبل از جانباختنش بمناسبت سالگرد تأسیس حزب کمونیست ایران بصورت فایل صوتی خواهد آمد.