زمانی که گرگ ها قاضی می شوند ٬ در حاشیه مصاحبه بی بی سی با بنی صدر

در مصاحبه ای که از تلویزیون بی بی سی در ۲۸ مرداد و به مناسبت سی امین سالگرد حمله رژیم جمهوری اسلامی به کردستان  پخش شد، بنی صدر، رئیس جمهور وقت، که یکی از عاملین اصلی سرکوب مردم کردستان و فرمانده اجرایی فتوا ی  خمینی قاتل در بیست و هشت مرداد و ماههای بعد از آن است،  از طرف این رسانه به عنوان راوی و قاضی این تاریخ به مردم تحمیل می شود .

بنی صدر در این مصاحبه میگوید که: "کومه له  جنگ افروز ی کرده و ما آمدیم که کردستان را از شر این گروه تندرو خلاص کنیم"
بر کسی که کوچکترین آگاهی از ۲۸ مرداد  کردستان و وقایع آن دارد پوشیده نیست که قطب چپ و کمونیست جامعه کردستان درآن  سالها  که عمدتا در کومه له متشکل بود تنها قطب مسئول در قبال مردم کردستان و زندگیشان بود و اهدافی کاملا انسانی را دنبال می کردند.
قبل از هر چیز باید گفت بنی صدر کسی باید به عنوان یکی از عاملین قتل عام مردم کردستان جوابگو باشد وی که امروز از طریق تریبون بی بی سی بر مسند قضاوت نشسته است یکی از معماران اصلی یورش به آزادیخواهان ومردم کردستان در ۲۸ مرداد ۵۸ ودرتمامی قتل عامها وجنایتهای رژیم سهیم است.
اینکه این جنگ با هدف سرکوب مردم که بنی صدر آن را کومه له نامید صورت گرفت بر کسی پوشیده نیست و شاید تنها حرف درستی باشد که این جانی به آن اذعان کرد این بود : ما برای جنگ با کومه له و احزاب چپ آمده بودیم .که این در خود نشانگر این واقعیت است که آزادیخواهی و برابری طلبی چه ریشه ای در میان مردم دارد که باید برای از بین بردن آن دست به نسل کشی زد . ددمنشی رژیم در ۲۸ مرداد سی سال پیش به حدی رسیده بود که همین جناب بنی صدر فتوایی در جوار فتوای خمینی صادر کرد مبنی بر اینکه پوتین هایتان را باز نکنید تا کردستان را پاک سازی نکرده باشید، که البته این فرمان هنوز پوتین باز نشده ی زیادی می خواهد که عملی شود چون تاکنون صدای، نه، به جمهوری اسلامی از کردستان رسا تراز هر زمانی  به گوش می رسد . که آخرین نمونه آن اعتصاب عمومی ۲۸ مرداد بود . با تمام زوری که رژیم زد تا این اعتصاب صورت نگیرد ، به همت کمونیستهای آن جامعه دوباره از مقر انسانیت ، آزادی و برابری اخطار دیگر ی به این جانیان داده شد که جواب این مردم همچنان نه است.
امروز بنی صدر هنوز هم  بر فتوای خمینی برای قتل عام کمونیستها مهر تائید میزند وبا بی شرمی کماکان در حسرت است که چرا برنامه های آنها برای سرکوب مردم مبارز در کردستان از طریق حزب دمکرات که آن زمان هم در پی گرفتن سهمی از قدرت مرکزی بود پیش نرفته است. خمینی و هم قطاران جانی و جنایتکارش بعد ها با کشتار هزاران آزادیخواه و کمونیست در کردستان و سراسر ایران و در زندان ها لابد آرزوی رئیس جمهوریش را هم که تازه فراری شده بود بر آورد کرد.
نحوه ی پوشش تلویزیون بی بی سی دقیقا در تضاد با واقعیت امروز و فردای آن جامعه است . تاکید بر این مسئله از جانب گزارشگر بی بی سی که کردها  برای جدایی از ایران در جنگ با حکومت مرکزی بوده اند و مسکوت گذاشتن تمام شعارهای  حق طلبانه طیف چپ جامعه کاری هدف مند بود. برای تحریف تاریخ مبارزات مردم کردستان بنی صدر را که خود سازنده بخشی ازتاریخ سرکوب وکشتار آزادیخواهان درکردستان بود به مقابل دوربین آوردند.
کسی از بنی صدرنپرسید که قضیه بلوچستان ،ترکمن صحرا و مساله کارگران بیکار در تمام مناطق ایران هم به خاطر نفوذ کمونیستها وکومه له بود یا به خاطر وحشی گر ی شما و امامتان که نماد بارزارتجاع وعقب ماندگی بود. طوماری از قتل ،اعدام، تجاوز، تیرباران و شکنجه از این حکومت فاشیست به جا مانده و اکنون نیز ادامه دارد.با کمال وقاحت وبیشرمی درمقابل دوربین وخطاب به انسانهایی سخن میگویید  که فرزندشان ،پدر و مادرشان، و دیگر اعضای خانواده شان را با فرمان شما و امثال شما از دست داده اند ، فقط برای اینکه نمی خواستند به سرکوب و دیکتاتوری  شما وخمینی تن بدهند.
پاسخ مردم کردستان که همیشه چپ و کمونیست ،آزادی خواهی و برابری طلبی و انسانیت در آن حضور اجتماعی و فعالی داشته است، مبارزه ای به طول سی سال در مقابل جمهوری اسلامی است. کمونیستها ومردم کردستان در هیچ دوره ای به قماش شما و هم قطارانتان در داخل وخارج حکومت لبیک نگفته و نخواهند گفت .  دیدید که مردم کردستان با وجود تمام تدابیر و تهدیدات هم قطاران سپاهی شما روز ۲۸ مرداد را به روزی برای ادامه مبارزه و اعتصاب عمومی تبدیل کردند و با این کار به شما و به تمام جناح های این رژیم و جناح های سبز و سیاهش نه گفتند.
پر واضح است که  شما و هم طبقه ایهایتان از این جریان خوشحال نیستید چون به خوبی میدانید این مردم و کمونیستهایش را نمی شود با هیچ رنگی فریب داد.
نشاندن شما بر مسند قضاوت وروایت وارونه این تاریخ تیری است که با وجود طیف عظیمی از انسانهای مبارزی که قلبشان برای تحقق آزادی و برابری می تپد به سنگ  می خورد. ما نخواهیم گذاشت شما ها که در مقام سرکوب وحشیانه و اما نا موفق مردم کردستان بوده اید بتوانید بر مسند قضاوت بنشینید. در بهترین حالت شما موافق سرمایه دارکرد زبان وحزب دمکرات بوده اید  و این نه درآن روز ونه امروز ربطی به مبارزه مردم ندارد.
  بیش از این خود را مضحکه نکنید. به اخبار کردستان در ۲۸ مرداد ماه امسال نگاهی بیاندازید که چگونه بعد از سی سال، کارگران و زنان و جوانان انقلابی و کمونیست  به جمهوری اسلامی نه بزرگی گفتند  و یاد آن انسانهای شرافتمند را که شما وهمقطارانتان در اعدام آنها شریک بودید را گرامی داشتند.
و اما تلویزیون بی بی سی از این ناراحت است که  جنبش آزدایخواهی وبرابری طلبی در کردستان بر خواستهای  بر حق خود مانده و برای لحظه ای توهم به تغییر جمهوری اسلامی از طریق یکی از جناح هایش را نداشته وندارد،بی بی سی با آگاهی ازاین واقعیت اکنون به سانسوراخباراعتصاب عمومی  ۲۸ مرداد پرداخته و برنامه ای هدف مند را در جهت پ