من معترض به دنیاى وارونه متولد شدم

من در همسایگى علیرضا به دنیا آمدم٬ مادرم میگوید مزدوران نظام سرمایه دارى جمهورى اسلامى چند روز پیش علیرضا را در بهشت زهرا و در لحظاتى که دستش از دست پدرش رها شده٬ او را با ضربات باتوم کشتند٬ او فقط ۱۲ بهار را دیده بود. مادرم قول داده که هیچوقت دست مرا رها نخواهد کرد٬ باید مواظب بود٬ همکاران قاتل علیرضا پشت سر ما کمین کردند٬ این مزدوران از خفتگان نیز واهمه دارند٬ به همین دلیل مراقب من هستند٬ من و مادرم به اعتراض به وضع موجود طى دو ماه گذشته اغلب اوقات بیرون از خانه بودیم٬ مادرم گاهآ جواب بعضى از سؤال هایم را نمیدهد٬ براى یک سؤال همیشه جواب مشخصى دارد. وقتى میپرسم پدرم کجاست؟ میگوید سفر کرده!؟ از نگاهش پیداست٬ که چیزى را پنهان میکند.
در جریان اعتراضات توده اى اخیر در ایران زنان آزادیخواه با حضور گسترده خود در پیشاپیش صفوف معترضین به کلیت نظام سرمایه دارى جمهورى اسلامى به جهانیان نشان دادند که هیچ قرابتى با قوانین ضد بشرى و ارتجاعى این رژیم ندارند. شرکت و تأثیرگذارى صدها هزار نفرى از این زنان معترض طى دو ماه گذشته نقش و جایگاه خاصى به جنبش اعتراضى زنان در مبارزات سه دهه اخیر داده٬ به همین دلیل هیچ نیرویى قادر به توقف این روند از مبارزه نخواهدشد.
تصویر بالا نشانى از اراده و جسارت مادرى است که به همراه بچه شیرخوار خود و با علم به همه خطراتى که متوجه بچه اش خواهد شد٬ تصمم به شرکت در جنبشى دارد که در آینده نه چندان دورى براى رهایى از قید و بند کلیه قوانین زن ستیزى و ارتجاعى جمهورى اسلامى متشکل خواهند شد. یقینآ تثبیت این سنت در گرو مبارزه با تمامیت نظام سرمایه دارى درایران است٬ که همگام و هم پیمان با مبارزات سایر جنبشهاى اجتماعى و مترقى موجود در ایران حاصل خواهد شد.
 
۲۰۰۹-۰۸-۲۳