سیر حوادث در ایران و امید فرصت طلبان وبازهم عوام فریبی سیاسی در خدمت رژِیم

www.naderhedaiat.tk

اوضاع در ا یران هنوز هفته ها پس از انتخابات نمایشی رژیم ایران همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. حد اقل این دیدگاه بعضا رسانه های خارجی و دنبالچه های خبری آنها وهمچنین »اپوزیسیونی « است که مردم را به شرکت در »انتخابات « رژیم دعوت کرد و به آنها گفت که با شرکت در این »انتخابات « میتوانند مردم سرنوشت خود را تغییر دهند.

اکنون این گروه های متفاوت یعنی امپریالیزم خبری ، بخش باصطلاح »رفرمگر« درون رژیم وهمچنین نیروهای »اپوزیسیون « در تبعید که  مردم را به شرکت در انتخابات کرده بودند هنوز میخواهند این طور به مردم حالی کنند که هنوز میتوان با امیدبستن به تحولات درون رژیم تغییراتی ایجاد کرد وهنوز هم نگاهشان به بالایی هاست .

مدتهاست که مردم به خانه هایشان بازگشته اند ولی اینها هنوز فکرمیکنندکه میتوان با تکیه بر جنایتکارانی مانند رفسنجانی ، موسوی ویا کروبی معادلات را به نفع آنچه که در بازی انتخابات به نفع کلیت رِژیم وهمچنین باند خامنه ای باخته اند را دوباره بدست آورند. وامروز هم هنوز به تحولات در درون رژیم برای مثلا تغییر ولایت فقیه حساب میکنند. آنها باز هم به مردم دل خوش میدهند ووعده های متفاوت میدهند که شهریورماه آبستن «تحولاتی غیر منتظره« خواهد بود واشاره شان نیز به تشکیل مجلس خبرگان میباشد که چند نفر عضو آن نارضایتی خود را از رهبر رژیم اسلامی نشان داده اند. آنها باز به مردم قول میدهند که روی رفسنجانی ودیگر جنایتکاران دست باخته رژیم میتوانند حساب باز کنند.
 این نوع وعده ها از همان دست وعده هایی است که همین دسته وگروههای فرصت طلب در زمان خاتمی به مردم داده اند ویا اینکه ا زهمان دست وعده هایی است که برای شرکت دادن مردم در انتخابات نمایشی رژیم سرهم میکردند و مردم را با حمایت رسانه های بین المللی وهمچنین رادیوهای بیگانه به پای صندوق رژِیم کشاندند تا ولی فقیه رژیم بتواند با افتخار به شرکت مردم همه را یک جا به جیب خود بخواهد بریزد.

این متوهمین به مردم قول میدهند که با هزینه کم میتوانند تحولاتی در سیستم ایجادکنند و هنوز رهبر این جنبش ارتجاعی یعنی «موج سبز » از مردم میخواهد که در چهارچوب جمهوری اسلامی و وفادار به قانون اساسی باشند ودرخط امام . البته در این بین  نیز کسانی به این  موج فرصت طلبان قبل از انتخابات  اضافه شده است از رجوی تا رضا پهلوی هم به توده ای واکثریتی های بریده ونبریده ولی وفادار به خط کیانوری واحسان طبری اضافه شده اند تا با فرصت طلبی تمام ضمن اقتدا به اصل ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی در راه «موج سبز امید» به حسین موسوی ابراز حمایت کنند. هرچند حسین موسوی هرگز در ذهن خود ودر برنامه هایش نخواسته است که درخارج ا زقانون جمهوری اسلامی حرکت ویا عمل کند. از این نیز که بگذریم این ها باندهای متفاوت غارت مردم میباشند که بر سر تقسیم قدرت وثروت با یکدیگر جنگ دارند ودر همین جهت است که هرگز هیچ کدام ا زاین جناحها شاخه ای را که بر سر آن نشسته اند از بن نخواهند برید که خود نیز سقوط کنند وبی جهت نیست که سعی میکنند که از یکدیگر امتیاز بگیرند ودر این راه نیز استفاده ابزاری از مردم و هر آنچه که درزندانها بر مردم ایران رفته است میکنند وگرنه مگر اینها زمانی که دختران مبارز در زندانها مورد تجاوز پاسداران سیاهی رژیم قرار میگرفتند در سال های  شصت وشصت وهفت صدایشان در آمد؟ مگر یک بار هم که شده به قضیه آن سالها و مقایسه آن با امروز پرداخته اند وبه نقش ومسئولیت خود اعتراف کرده اند؟ نه ! آنها خود را مبری میدانند وبه این سوالات جواب نمیدهند وهرگز حاضر نیستند که آیینه ای درمقابل خود بگیرند و چهره جنایتکار خود وامام جنایتکاراشان را تماشا کنند.
در همین رابطه است که باز هم گروههای فرصت طلب مانند زمانی که بوی جنگ وحمله نیروهای خارجی به ایران میآمد که فرصت طلبانه یا با تبلیغات آنها همراهی وهمگامی میکردند و چه کسانی که در جنگ یک «فرصت» طلایی برای خود میدیند که میتوانند رژیم را با حساب جنگ به «سقوط »بکشانند امروز همان نیروها به صورتهای متفاوت میخواهند از مردم استفاده ابزاری نمایند وفرصت طلبانه آنها را به میدانی بکشند که کارگردانان اصلی اش طرفهای جناحی رژیم و دیگر بازیگرش امپریالیستهامیباشند. آنها بخشا حتی مردم را به پشتیبانی از موسوی هنوز فرا میخوانند وفرصت طلبانه فکر میکنند که رفسنجانی شاخه ای راکه بر آن نشسته است را از بن خواهد برید و ولایت فقیه را که »ستون نظام »میداند را فرو خواهد ریخت . این خیالات باطل وامیدواری به بازی قدرت دربالا  وبازی در شکاف قدرت دربالا بدون آنکه توده ها متشکل شده و حرف وصدای خود را سازمان داده باشند تنها امیدواهی دادن به مردم است که استفاده اش را بازهم مانند زمان دعوت مردم به انتخابات  رژیم خواهدبرد.

ن. هدایت ، نوزدهم اوت دوهزار ونه