فرهاد جعفری مدافع سینه چاک احمدی نژاد یا سهی سیفی وبگرد «روزآنلاین»

فرهاد جعفری یکی از کسانی است که در تله انتخابات اخیر ریاست جمهوری گرفتار آمد و با دست رد مردم روبرو  شد. او مدتی بود با چرب زبانی تلاش می کرد به نوعی خود را مطرح کند و با زدن حرف های ضد و نقیض به نوعی دل همه را به دست آورد. اما این نوع سیاست ها به ویژه در جامعه متحول و پویای ایران مدت کوتاهی کارساز است و به سرعت کاربرد خود را از دست می دهند.  

وی سال گذشته با کتاب «کافه پیانو» که یادآور پاورقی های سطحی نشریات زرد است موقعیت مناسبی یافت و به قولی سری در میان سرها در آورد. از آن به بعد بود که دور برش داشت و مدتی مدعی شد که به صورت مجانی حاضر به مصاحبه با مطبوعات و رادیو تلویزیون ها نیست و رسانه ها برای گفتگو و مصاحبه با او بایستی وجهی را بپردازند!

حمایت او از احمدی نژاد در دوران انتخابات و دفاع او از اقدامات کودتاچیان و به ویژه احمدی نژاد در دو ماه گذشته باعث شد بسیاری از مردم که خود را فریب خورده یافته بودند در اقدامی اعتراضی کتاب وی را به انتشارات چشمه بازگردانند و به این ترتیب عمر کوتاه یکی دیگر از حباب هایی که به مدد حضور این رژیم در قدرت مدتی جلوه گری می کرد پایان یافت.

فرهاد جعفری در نوجوانی یکی از هواداران عبدالحمید دیالمه ( انصار حزب‌الله دوران ۵۸-۶۰) بود و مدتی نیز در کسوت بسیجی در جبهه‌های جنگ و ایجاد خفقان در شهرها به خدمت مشغول بود. او پس از دوران جنگ و زمانی که دیگر حنای بسیجی رنگی نداشت آهسته آهسته رنگ عوض کرد، ابتدا در دور پنجم مجلس از شهر مشهد نامزد شد و به خاطر عکس متفاوتی که از خود انتشار داده بود رای اعتراضی خوبی را هم به دست آورد. رنگ عوض کردن مستمر فرهاد جعفری ادامه داشت تا عاقبت شد لیبرال و لیبرال دمکرات و سکولار و هوادار گاندی!

اگر این تغییر واقعی بود بایستی به فال نیک گرفته می شد اما یکی از هنرهای جمهوری اسلامی در سه دهه‌ی گذشته از مفهوم خالی کردن کلمات و ارزش‌ها و ایجاد فرهنگی است که پدیده «شترگاوپلنگ» یکی از تبعات  آن است.

جعفری بر اساس تعالیم «گاندی» اسلامیزه شده ! در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و وقایع پس از آن با جدیت و تلاش بسیاری به حمایت از احمدی نژاد و کودتای انتخاباتی پرداخت. در جریان انتخابات وی در دفاع از احمدی نژاد و سیاست هایش در مشهد به مناظره با نمایندگان دیگر کاندیداها پرداخت و جزو کسانی بود که در سفر اخیر احمدی نژاد به مشهد به استقبال او شتافت.

او برای مطرح کردن خود و به دست آوردن درآمد هیچ امکانی را از دست نمی‌دهد و چه بسا از نوشتن چنین مقاله ای نیز استقبال کند، چرا که وی معتقد به سیاست برادر «حاتم طایی» نیز هست.

او یکی از همکاران سابق روزنامه قدس در خراسان و نویسندگان پرو پاقرص سایت گویا نیوز است. (۱) در موسم انتخابات با بی بی سی فارسی که در کیفرخواست دادستانی در فکر به قدرت رساندن موسوی و انجام انقلاب مخملی بوده مصاحبه کرده و از احمدی نژاد دفاع نمود.

از آن جایی که در و تخته به هم خوب چفت می شوند فرهاد جعفری به تور هوشنگ اسدی یکی از ژورنالیست های بدنام و گرداننده سایت «روزآنلاین» که سابقه ی همکاری با حزب توده، ساواک و دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی را دارد افتاد و با دریافت ماهانه صدها هزار تومان دستخوش با نام مستعار زنانه «سهی سیفی» به «وبگردی» برای این سایت پرداخت و صاحب ستونی در «روزآنلاین» که بودجه ی آن از طرف وزارت خارجه هلند تامین می شود شد. قابل ذکر است که نام مستعار غالب نویسندگان مرد از نوع هوشنگ اسدی و فرهاد جعفری در این سایت، زنانه است. مثلاً‌ پرستو سپهری، نسرین تبریزی، بهار ایرانی و … خود هوشنگ اسدی هستند. «آرینا امیرسلیمانی» نام مستعار زنانه امیرعزتی است. به نام‌های مختلف از پول‌ مالیات دهندگان هلندی سوء‌استفاده می‌کنند. نکته جالب این که فرهاد جعفری که خود از بودجه دولت هلند استفاده می کند اعتراضی به اتهامات و کیفرخواست های تهیه شده از سوی کودتاچیان برای متهم کردن بازداشت شدگان به ارتباط با خارجی ها و بنیادهای هلندی و آمریکایی و … نمی کند. (۲)

در حالی که همکاری با سایت های خارج از کشور برای خیلی ها در داخل هزینه داشته است اما فرهاد جعفری بدون پروا به کرات در سایت اش اعلام کرده که مطلب به روز آنلاین می دهد.

عامل پیوند هوشنگ اسدی و فرهاد جعفری هم کسی نبود جز صاحب این قلم که بدون آن که بخواهد زمینه ی همکاری و بده بستان این دو را با نوشتن مقاله ای در نشریه وزین «آرش» فراهم کرد و این دو شدند همسفره یکدیگر.

در آن مقاله من با مستند قرار دادن نوشته های هوشنگ اسدی در نشریه ی کیهان هوایی (که در دهه ی ۶۰ ارگان تبلیغاتی دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم در خارج از کشور بود) به نقش او در تئوریزه کردن بحث «تهاجم فرهنگی» و همکاری اش با حسین شریعتمداری و حسن شایانفر در پاپوش دوزی برای روشنفکران ایرانی اشاره کرده بودم.

 

http://www.irajmesdaghi.com/page1.php?kategori=azSiteDigar

 

فرهاد جعفری در نوشته ای به دفاع از هوشنگ اسدی کاسه داغ تر از آش شده و برخلاف اطلاعیه رسمی حزب توده ایران (۳) که اسدی را نفوذی حزب در ساواک معرفی کرده بود، تلویحا ساواکی بودن وی را زیر سوال برد. و با وجود این که امضای هوشنگ اسدی زیر مقالات کیهان هوایی بود و وی تا آن تاریخ هیچ گاه حتی درخارج از کشور نیز آن مقالات را تکذیب نکرده بود انتساب مقاله به ا