به مردم آزادیخواه کردستان

به مردم آزادیخواه کردستان

حسین مرادبیگی(حمه سور)

کارگران، مردم آزادیخواه کردستان!

اطلاع دارید که سی امین سالگرد ۲۸ مرداد، روز فرمان یورش خمینی به مردم کردستان که باید به حق آن را روز مقاومت در مقابل جمهوری اسلامی نامید، نزدیک است. فراخوان به اعتصاب عمومی در این مورد مطرح است و شهرهای کردستان باید در حال آماده کردن خود برای تبدیل کردن این روز به روز اعتراض به کشتارهای جمهوری اسلامی باشند.

در ۲۸ مرداد ماه ۱۳۵۸ خمینی فرمان یورش به مردمی را صادر کرد که چیزی جز دست آوردهای انقلاب یعنی آزادی و رفاه و عدالت اجتماعی نمی خواستند. جمعیت دفاع از آزادی و انقلاب در شهر سنندج، تشکلها و تجمعات کارگری، کوچ تاریخی مردم مریوان  و  راهپیمائی های متعدد مردم در آن روزها، نمونه های گویایی بودند از تلاش مردم کردستان برای رسیدن به این خواستها. فرمان یورش خمینی به مردم کردستان، فرمان ضد انقلاب بورژوایی به قدرت رسیده بود برای خفه کردن آزادی و انقلاب در سراسر ایران و ادامه بی حقوقی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ای که سرکردگان حکومت سابق دیگر قادر به تحمیل آن بر مردم و جامعه ایران نبودند. 

روز ۲۸ مرداد در عین حال روز سازمان دادن مقاومت توده میلیونی کارگران و زنان و جوانانی بود که بطور خستگی ناپذیری در ایجاد تشکلهای کارگری، در تحصن ها و راهپیمائی ها و در سنگر بندهای مفاومت علیه یورش خمینی به مردم شهرهای کردستان شرکت داشتند. این روز یادآور جوخه های مرگ خلخالی، یادآور قتل عام های دسته جمعی مردم بی دفاع در "قارنا و قلاتان" و یاد آور ۲۴  روز جنگ سنگر به سنگر در شهر سنندج و دیگر میدانهای مقاومت در مقابل توحش افسار گسیخته جمهوری اسلامی است.

یاد هر ساله این روز در اعتراض به جمهوری اسلامی جای قدردانی است.  اما امسال و وقایع و رویداهای سیاسی اخیر به ما میگویند که باید در این روز کار دیگری کرد.

مردم آزادیخواه!

این روزها ما با دو واقعه در فضای سیاسی ایران روبرو هستیم. یکی مبارزه و اعتراض برحق مردم معترض به جمهوری اسلامی و دیگری قالب و رنگ و افقی است که با کلاه برداری بزرگی به اعتراض و مبارزه برحق این مردم زده اند. این روزها ما طیف وسیعی از قربانیان جمهوری اسلامی را که خود از ابتدائی ترین حقوق مدنی محرومند  می بینیم که مجددا و این بار زیر پرچم سبز اسلامی، دور شکنجه گران و قاتلین دیروز و امروز خود حلقه زده اند و برایشان هورا میکشند. "تلاش بی وقفه" آنها را در داخل و خارج کشور شاهدیم که چگونه با عناوین مختلف برای قالب کردن افق یک جنبش ارتجاعی سپری شده به پرچم توده کارگر و دیگر مردم زحمتکش در ایران، مشغولند. همزمان با این، ماشین آدمکشی جمهوری اسلامی نیز در کشتار زنان و مردان آزادیخواه و معترض به این حکومت بیداد میکند. این وضعیت به ما میگوید که در ۲۸ مرداد ماه امسال باید کار دیگری کرد. این وضعیت، اهمیت اعتراض به جمهوری اسلامی را در این روز و در این شرایط جای دیگری برده است و مردم آزادیخواه کردستان ایران را بار دیگربا مسئولیت بزرگی روبرو کرده است. اگر سه دهه قبل کردستان سنگر دفاع از آزادی و انقلاب در سراسر ایران بود و به این دلیل خمینی فرمان یورش به مردم آن را صادر کرد، اکنون نیز مردم آزادیخواه و برابری طلب در کردستان ایران با مساله ای فراتر از جفرافیای آن روبرو هستند. باید به این مسئولیت واقف بود و جواب درخور آن را داد. باید صفی مستقل از پرچم سبز و سیاه اسلامی را جلو جامعه گذاشت. اعتصاب عمومی مورد نظرما جوابی است به این خواست، خواست مبرمی که جامعه و توده کارگر و مردم زحمتکش در این دوره به آن شدیدا احتیاج دارند. در همین رابطه حزب حکمتیست فراخوان اعتصاب عممومی در کردستان را صادر کرده است. انتظار این است که این فراخوان در ابعاد وسیعی جواب بگیرد.

با توجه به این و با در نظر گرفتن اوضاع فعلی و با توجه به مسئولیتی که برعهده شما مردم آزادیخواه در کردستان افتاده است، بعنوان یکی از چند نفر از انسانهای کمونیست و انقلابی که در آن روزها مردم را در شهرها و روستاهای کردستان ایران به مقاومت در  مقابل یورش مزدوران خمینی فراخوان داده و آن را رهبری کردیم، بعنوان کسی که در این سه دهه از مبارزه و تلاش شبانه روزی تان برای رهایی از چنبره کلیت حکومت اسلامی من را در کنار خود داشته اید، همه مردم آزادیخواه در کردستان ایران را به شرکت در این اعتصاب عمومی به یاد همه عزیرانی که جان خود را در مبارزه علیه جمهوری اسلامی از دست داده اند، فرامیخوانم.

یاد عزیزان جانباخته سه دهه نبرد و مقاومت علیه جمهوری اسلامی را در این روز گرامی بداریم. با گفتن نه به پرچم سبز و سیاه اسلامی، این روز را به نماد اعتراض به کشتارهای جمهوری اسلامی  و به نماد صفی مستقل و جدا از جنبش ارتجاعی سبز و از حامیان آن تبدیل کنیم.

کارگران، زنان، جوانان، کمونیستهای کردستان!

روز ۲۸ مرداد همچنین روز حمله به تشکلها و تجعات کارگری و برچیدن آنان از جامعه کردستان ایران بود. روز  حمله به صف رادیکال این جامعه و به جلو صحنه راندن جهل و خرافه بود. این روز در عین حال روز قد برافراشتن قطب چپ و کمونیست آن  جامعه در مقابل توحش بورژوا – اسلامی بود. سی امین سالگرد ۲۸ مرداد را مجددا به عروج صف مستقل طبقاتی خود در کردستان و در سراسر ایران، تبدیل کنید! ورق را به نفع جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبانه طبقه کارگر که تنها صدای رسای مردم متنفر و معترض به کلیت جمهوری اسلامی است، برگردانید!

بار دیگر همه شما و دیگر مردم آزادیخواه کردستان را در این روز به شرکت فعالانه در اعتصاب عمومی و در بزرگداشت خاطره قهرمانیها و مقاومت و پایداری کسانی که جان خود را در مبارزه علیه جمهوری اسلامی از دست داده اند، فرامیخوانم!

مراکز کار، ادارات، بازار و همه مکانیزمهای سوخت و ساز  جامعه
را در این روز تعطیل کنید! یک بار دیگر نشان  دهید که کردستان سنگر مقاومت و پایداری در مقابل  کلیت ارتجاع اسلامی است، با رنگ سبز و سیاه آن!

حسین مرادبیگی(حمه سور)

اول اوت ۲۰۰۹ – ۱۰ مرداد ماه ۱۳۸۸