پیام به مردم شهر بانه و حومه!

مردم مبارز !

سی سال پیش طی یک مقاومت شش ماهه در شهر ها و روستاهای کردستان برای دفاع از آزادی و دستاوردهای انقلاب پنجاه و هفت یکی از باارزشترین و بیادماندنی ترین برگهای تاریخ ایران را به نام خود ثبت نمودیم. شهر بانه یکی از شهرهایی بود که با راهپیمایی مریوان, اعتصاب معلمان شهر بانه, برپایی کانون زنان, سندیکای بیکاران, تشکل دهقانان و "هیزی به رگری", شورای دانش آموزان و معلیمن, تظاهراتهای هزاران نفره بمناسبت اول ماه مه, روز جهانی زن و در دفاع از آزادیهای سیاسی و علیه کلیت جمهوری اسلامی از جمله برگهای تاریخ پر افتخار آن روزهاست.

 فرمان لشکر کشی خمینی از زمین و هوا بنام پاکسازی کردستان از "ضدانقلاب", دستگیریها و اعدامهای صحرایی و کشتار مردم بی گناه روستاها با توپ وتانک و بمب, راکت باران از طریق فانتومها و شکستن دیوارهای صوتی بطور شبانه روزی برای درهم شکستن روحیه مردم, آواره شدن آنها به روستاها و از دست دادن دهها عزیز و قهرمان کمونیست از صفحه های ننگین تاریخ این رژیم است که از ذهن هیچ کدام ما پاک نخواهد شد.

مقاومت ۳۴ روزه شهر بانه, شختکوشی نیروهای مسلح بویژه و در صف مقدم پیشمرگان کومه له در گرفتن کوه آربابا و در رودرویی با پادگان و لشکر اعزامی از تهران با صدها تانک و خودروی نظامی, بادیگارد و سنگربندی تمام شهر به کمک زن ومرد در مدت کوتاهی, محاصره پادگان و پایگاه ها, مقاومت و ایستادگی در مقابل گردانهای اعزامی در مسیرهای سقز-بانه و سردشت- بانه با حماسه های بزرگی از مقاومت پیشمرگان و مردم مسلح روبرو گردید. شهر بانه آنروزها شاهد دو بار آزادسازی شد و این در بالا ماندن روحیه مردم تا به آخر تصرف شهر به دست رژیم ادامه داشت. شور و شوق و اتحاد و همبستگی آنروزها هم در تاریخ و هم در ذهن یکایک نسلی که خود در آن درگیر بود ثبت شده است.

امروز بعد از سی سال از حاکمیت رژیم مبارزه برای آزادی و برابری, مبارزه برای براندازی کلیت رژیم, برای یک زندگی بهتر همچنان ادامه دارد. مراسمهای اول مه و ۸ مارسهای هر ساله و برپایی دهها تشکل و محافل برای دفاع از حقوق زنان, فستیوال آدم برفی ها و دفاع از کودکان خیابانی , اعتصابات و تظاهراتها در تقابل با خفقان و اذیت و آزار رژیم و تلاش برای آزادی زندانیان سیاسی, شرکت نکردن در مضحکه های انتخاباتی این رژیم, همه و همه گواه اعتراض ادامه دار شما بر علیه این رژیم است.

مردم! کارگران،  جوانان! زنان! به اعتصاب عمومی در روز ۲۸ مرداد بپیوندید. خبر اعتصاب را به همه دوستان و آشنایان خود برسانید و دیگران را تشویق کنید که به اعتصاب بپیوندند. بیایید این اعتصاب به یاد همه عزیزانی که در آندوره در مبارزه با رژیم جانشان را از دست دادند, به روز "نه" گفتن به کلیت جمهوری اسلامی با هر دو جناح آن و به روز اعلام پشتیبانی از مبارزات کارگران, زنان آزادیخواه و برابری طلب و همه اقشار معترض در سراسر ایران بدل گردد. بیایید برگ دیگری بر تاریخ پرافتخار سی سال مقاومت و ایستادگی تان در مقابل سرکوب و خفقان بیافزایید!

گرامی باد یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم در کردستان!

زنده باد آزادی و برابری!

هلاله طاهری

۲ اوت ۲۰۰۹