شنبه ۱۰ مرداد روز محاکمه دستگیر شدگان را به روز محاکمه آمرین و عاملین کشتار مردم بدل کنیم

دادستانی تهران طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که روز شنبه ۱۰ مرداد دادگاه اولین گروه از دستگیر شدگان جنبش انقلابی اخیر را آغاز خواهد کرد. این اولین دادگاه محاکمه معترضین و مخالفین جمهوری اسلامی نیست. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی سی سال است هر مخالفی را دستگیر میکند چه بصورت جمعی یا فردی چه پنهان یا آشکار محاکمه و مجازات میکند. امروز به ویژه برای مردم دنیا ثابت شده است که دادگاههای جمهوری اسلامی چیزی جز دستگاه سرکوب اعتراضات مردمی نبوده و نیست.

دادگاههای جمهوری اسلامی خود دستگاه تولید جرم و جنایتند. دستگاه آدم کشی. دستگاه کشتارهای دسته جمعه. دستگاه جنایت علیه بشریت. دستگاه اجرایی تحمیل بی حقوقی. از این دستگاهها صدها هزار حکم اعدام برای شریفترین انسان ها صادر شده است. از این دستگاهها صدها فرمان سنگسار و چشم در آوردن و دست و پا بریدن انسانها صادر شده است. این دستگاهها میلیونها انسان را به شلاق بسته است. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از اولین روز حیات این رژیم جنایت ماشین کشتار بوده است. ماشین بریدن زبان ها بوده است ماشین سلاخی هر عقیده و اندیشه مخالف بوده است. سر تا پای اجزای این دستگاه خود غرق در جرم و جنایت بر اساس حتی ابتدایی ترین استانداردهای تعریف جرم قضایی است. کلیه مسئولین و مقامات دستگاه قضایی خود در زمره بزرگترین جانیان باید بر کرسی محاکمات عادلانه به جرم جنایت علیه بشریت بنشینند.

روز ۱۰ مرداد باید روز تشیکل دادگاههای بدیل در سراسر دنیا باشد. درست در لحظاتی که سران بیدادگاههای جمهوری اسلامی فرزندان ما را در اوج قصاوت و بیرحمی ناعادلانه به محاکمه میشند باید در همان لحظه جنایتکاران را در هر جای این کره خاکی به محاکمه کشاند. محاکمه شاید نه به معنای قضایی بلکه به معنای سیاسی. محاکمه نه در سالن های در بسته دادگاه که در خیابانها و کوچه ها، در تجمعات حتی در خانه ها. نه توسط متخصصین قضایی که توسط خود مردم. توسط تمام کسانی که در این ۳۰ سال زخم این دستگاه تولید جنایت را بر دوش خود حس کرده اند. توسط تمام انسانهایی که از صفحات تلویزیون خود شاهد جنایت بیرحمانه این قصابان انسانها بوده اند.  توسط تمام انسانهایی که با دیدن صحنه کشته شدن نداها اشک ریختند متاثر شدند به خشم آمدند شعر سرودند موسیقی ساختند و در یک کلام به اعتراض در آمدند. شنبه ۱۰ مرداد دنیا باید جمهوری اسلامی را محاکمه سیاسی کند. باید بحث و گفتمان آن را باز کند. باید سر آغاز شلیک گلوله جنبش سیاسی محاکمه آمرین و عاملین کشتار مردم شود.