به سندیکای کارگران شرکت واحد! اسانلو و مددی باید فورا آزاد شوند!

m.fatahi@gmail.com

رفقا!
لغو احکام اخراج فعالین سندیکای شرکت واحد محصول خواب ناگهانی شبانه  دیوان عدالت اداری نیست. این روزها که جناح های جنایتکار در جنگ قدرت به سر می برند و بحران سیاسی کل جامعه را فراگرفته است، تمام تصمیمات شان از همین زاویه و در جهت کم کردن از احتمالات مخاطرات سیاسی است. تا آنجا که به طبقه کارگر برمیگردد، اینها نگران شکل گیری حرکت مستقل کارگری اند. تا آنجا که به خود شما برمیگردد، اینها نگران تکرار مجدد صحنه های اعتراض و نمایش تاریخی کارگران شرکت واحد اند؛ حرکتی که تمام جامعه ایران را تحت تاثیر عظمت خود قرار داد. اگر آن واقعه تکرار شود، صحنه سیاست امروز ایران را تماما رنگ دیگری میزند و به طبقه کارگر ایران راه دخالت مستقل از دعوای جناح ها نشان میدهد.

 اینها دقیقا از ترس تکرار همان حرکت شما تصمیم گرفته اند احکام اخراج را لغو کنند تا با برآوردن بخشی از خواست هایتان و کسب رضایت شما، رهبران تان را که علیه همبن نوع بی عدالتی ها زندان و شکنجه کردند را کماکان در اسارت نگهدارند. باید توجه کرد که در شرایط دعوای قدرت دو جناح، طبقه کارگر ایران میتواند با صف مستقل سیاسی و بدون اینکه دنبال جنبش سبز روان شود، به میدان بیاید و خواست های اقتصادی و سیاسی اش را پرچم جنبش خود و جامعه کند. باید توجه کرد برای برافراشتن پرچم آزادی فوری اسانلو و مددی این روزها بهترین فرصت سیاسی اند.

زنده باد صف مستقل کارگری
اسانلو و مددی باید فورا آزاد شوند!

—————-

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد
احکام اخراج فعالین سندیکای واحد لغو شد

همانطوری که کلیه نهادهای کارگری، حقوق بشری و عدالت خواه ایران و جهان در جریان هستند، از زمان بازگشایی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ، بسیاری از نمایندگان و فعالین این سندیکا از فعالیت کاری خودشان محروم شدند. در این سالها فعالین کارگری شرکت واحد دست در دست هم و با کمک همدیگر و همیاری دیگر نهادها این شرایط سخت را پشت سر گذارد. 
در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۳۸۸ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با اکثریت قاطع کلیه احکام اخراج کارگران سندیکای را لغو کرده و پرونده های این کارگران را برای رسیدگی مجدد به هیئت هم عرض حل اختلاف در اداره کار ارسال نمود.
سندیکای کارگران شرکت واحد این پیروزی را به کلیه کارگران تبریک گفته و ضمن سپاسگزاری ، درود بیکران خود رابه  کلیه کارگران اخراجی که در این مدت صدمات جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند می فرستد.  
سندیکای کارگران شرکت واحد یکبار دیگر از تمامی افراد و نهادهای اجتماعی و کارگری ایرانی و بین المللی که با کمکهای معنوی اشان در طول این سالها در این راه ما را همیاری کردند سپاسگزاری میکنند.
 در انتها این تشکل مستق کارگری از کنفدراسیون جهانی کارگران آزاد   ( ITUC) ، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل( ITF) و همه نهادهای کارگری که در این مدت با حمایت های خود روحیه دو چندانی به کارگران رسانده اند صمیمانه تشکر و قدردانی می کند وامیدواریم کلیه زندانیان کارگری و احکامهای غیر عادلانه نیز لغو شود.
با امید به گسترش صلح و عدالت در همه گیتی
سندیکای کارگران شرکت واحد
اتوبوسرانی تهران و حومه
۳ مرداد ۱۳۸۸