جمعبندی و بازنگری از اعتصاب غذا و تحصن در پاریس

"کارزار اعتراض به سرکوب و کشتار اخیر ایران و دفاع از کارگران وفعالان زندانی اول ماه مه در پاریس "

 

فاجعه ضرب و شتم و دستگیریهای وحشیانه لباس شخصیهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به مراسم اول ماه مه (۱۱ اردیبشت ۱۳۸۸ ) روز جهانی کارگر را در اندوهی عمیق فرو برد. بویژه آنکه جلادان نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی علاوه بر کارگران ،فعالین بسیاری از جنبشهای اعتراضی اعم از زنان ، معلمین ، دانشجویان و… را در اقصی نقاط کشور که در حمایت از جنبش کارگری ایران عمل مینمایند، دستگیر نموده و در زندانهای مخوف به زیر آزار و شکنجه قرار میدهد که پارک لاله تهران و نیز سنندج دو نمونه از بازداشت های وحشیانه را منعکس میسازد.

 در تعاقب چنین حرکت ددمنشانه ای  " کمیته برگزار کننده جشن اول ماه مه "متشکل از نهادهای کارگری و نیز جنبش های اجتماعی با امضاء مشترک ،خواهان کمپینهای جهانی  برای آزادی بی قید و شرط کارگران و سایر فعالین دستگیر شده میشوند و از تمام  نیروها و نهادهای مدافع جنبش کارگری ایران در خارج از کشور دست یاری و همکاری می طلبند .

از همان ابتدا ما بمثابه بخشی از فعالین کارگری متشکل در نهادهای همبستگی با کارگران ایران در خارج از کشور به پیام فوق پاسخ مثبت دادیم . بلافاصله" همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران در فرانسه " سازمانذهی اعتصاب غذا را پیشنهاد مینماید که متآسفانه مورد توافق جمع قرارنمیگیرد اما با پیگیری تنی چند از رفقای سوئد و آلمان تصمیمی مبتنی بر اعتصاب غذا و تحصن اتخاذ گردید.  پس از بررسی امکانات رفقای آلمان  و فرانسه همراه با معیارهای مشخص بوسیله پیشنهاد دهنده گان اعتصاب غذا ، سازماندهی طرح اعتصاب و تحصن را  رفقای پاریس بعهده میگیرند.

سرانجام در ۱۳ ژوئن ( یونی ) جلسه ای عمومی در پاریس برگزار میشود و کمیته ای بنام "کارزاراعتراض به سرکوب و کشتار اخیر ایران و دفاع از کارگران وفعالان زندانی دراول ماه مه ــ  در پاریس" سازماندهی می گردد.

بویژه آنکه اعتراضات مردمی نسبت به نمایش انتخاباتی رژیم جمهوری اسلامی که با سرکوب و کشتار موج  فزاینده مردمی همراه گشته بود ، پیشبرد اشکال مبارزاتی ما را متنوع ، همه جانبه و وسیعتر نمود و افق پیکار ما را جهت مانورهای گسترده هموارتر ساخت.  زیرا تا قبل از آن ما فقط به آزادی کارگران و فعالین سایر جنبشهای اعتراضی  مدافع جنبش کارگری ، اهداف خود را جهت اعتصاب غذا و تحصن معطوف نموده بودیم.

از چنین زاویه ایست که " اعتصاب غذا و تحصن " به مقری مرکزی مبدل گردید که در پیرامون خود از شرکت در آکسیون های خیابانی و تظاهرات اعتراضی بهره مند میشود.

" کارزار اعتراضی " فوق اهداف خودرا دراطلاعیه ای به تاریخ ۱۷ ژوئن (یونی ) منتشر میسازد و" اعتصاب غذا و تحصن " را در روز شنبه ۲۰ ژوئن ( یونی ) اعلام مینماید. در چنین راستائی ، حزب کمونیست فرانسه در منطقه یازده پاریس مقر خودرا بطور کامل در اختیار ما قرار میدهدوتمام کارکنان حزبی تا پایان اعتصاب غذا محل فوق را ترک مینمایند و بعنوان حامیان مستقیم در رابطه با اعتصاب و اشکال دیگر مبارزاتی همراه حزب نوین ضد سرمایه داری (ان . پ . آ)عمل میکنند. در اطلاعیه ای که در همین رابطه انتشار مییابد ، اهداف اعتصاب توضیح داده میشود ودر مورد انتخابات هر چهار کاندیدای مضحکه آنرا که در جهت حفظ و تثبیت نظام جمهوری اسلامی میکوشند و درتمام سرکوب ها وکشتارهای فعالین سیاسی نقش مستقیم یا بسزائی داشته اند ، افشاء میسازد و خود را داخل تضاد های درونی آنها نساخته ، بلکه برعکس از تناقضات و اختلافات عمیق داخلی در جهت پیشبرد منافع کارگران وزحمتکشان بهره برداری نموده ودربسترمبارزه طبقاتی ، آزادی زندانیان سیاسی یعنی کارگران ،زنان ، معلمین و دانشجویان را طرح نموده و با بر جستگی استثمار مضاعف نظام سرمایه داری و دینی جمهوری اسلامی سرنگونی آنرا در کلیت خویش مطرح میساخت.

درنخستین ساعات آغازآکسیون" کارزار"، نمایندگان"حزب کمونیست فرانسه" و"حزب نوین ضد سرمایه داری" رسمآ با حضور خویش پشتیبانی کامل خود را از مبارزات اخیر مردم و جنبش کارگری ایران ونیز از اهداف آکسیون ما اعلام داشتند. درهمین روزمصاحبه هایی با "رادیو فرانس "  بخش " فرانس انتر" ، رادیو همبستگی (سوئد ) صورت پذیرفت.

در دومین روز نمایندگان حزب کمونیست فرانسه ،حزب نوین ضد سرمایه داری و حزب سبزها در محل حضور بهم رساندند و نیز "فرانسوا شونه "یکی از برجسته ترین مارکسیستهای اقتصاددان فرانسه و از کادرهای ان ــ پ ــ آ  با حضور و پشتیبانی خود از اهداف "کارزار "، اعتصاب ما را رونق بیشتری بخشید و درهمین روزها مصاحبه هایی با روزنامه" اومانیته "، تلویزیون های تیشک ،کومله ، صدای امریکا و برابری انجام گرفت . در همین روز ما هم بعنوان "کار زار اعتراض به.." با حمل پلاکاردها در حمایت از مبارزات جاری مردم ایران و در اعتراض به سرکوب خونین مردم از طرف نیروهای دولتی ، درتظاهراتی که مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس برگزار گردید ، شرکت کردیم وسپس از آنجا به شهرداری منطقه یازده پاریس که در نزدیکی محل اعتصاب غذاست  ، منتقل گشتیم ودر برگزاری "جشن موسیقی " فرانسه شرکت نموده و شش تن از هنرمندان پیشروی ایرانی و حامی مبارزات مردم ایران به اجرای قطعاتی از موزیک ایرانی پرداختند که مورد استقبال عموم قرار گرفت . در پایان شهرداری منطقه یازده در برابر مردم زیادی که در انجا حضور داشتند ، حمایت خودرا از اعتصاب و تحصن ما اعلام داشت.

درسومین روز رفیق طاهره شمس ،مقیم آلمان از فعالین جنبش کمونیستی افغانستان و کارزار بین المللی زنان در حم