تآملی بر نظرات رفرمیستی آقای منصور اسانلو

حسین مقدم : من با دیدگاه آقای اسانلو ازبهمن ماه سال۱۳۸۵ بعنوان تفکری رفرمیستی که درسازش و مماشات با سیستم سرمایه داری و تثبیت حاکمیت جمهوری اسلامی  بدام جناح اصلاح طلبان افتاده مرزبندی روشن داشتم . برای صحت گفتارم و پیشبرد یک بحث اصولی ،کوشش می کنم برخورد خودرا مستند کرده و بخشی از نظراتم را دراسناد درونی کانون نقل می کنم

تا این تصور پیش نیاید حال که ایشان در مصاحبه ای از درون زندان با سایت نوروز سایت رسمی ستادائتلاف اصلاح طلبان به مردم توصیه نمودندکه برای نجات کشوربه یاران خاتمی رای دهند ،علیه شان موضع گرفته ام.
من در مورخ بیست و سوم  یولی ۲۰۰۷ (۱  مرداد۱۳۸۶ ) در نامه ای درونی به کانون چنین نوشتم :

" رفقا با سلام وخسته نباشید و… بنظرم منصور اسانلو را در کنار محمود صالحی قراردادن،که یکی نماینده رفرمیسم و سندیکالیسم در جنبش کارگریست . یعنی سه جانبه گرائی و سازش با بورژوازی را تبلیغ و ترویج می کند و آن دیگری را که نماینده رادیکالیسم جنبش کارگریست و در مبارزه با سرمایه و سیستم سرمایه داری ، مرزبندی با سه جانبه گرائی دارد ، اصولی نیست و… گفتم این ۲ نفر در کنار هم، در یک ظرف جنبش کارگری بویژه یک کارزار جهانی نمی گنجند .ما در چارچوب دموکراتیک از اسانلو و فعالین همه جنبشهای موجود به دفاع بر می خیزیم همانطوریکه تا حال کردیم اما در کمپین ها و یا کارزارهاو…  در محوراطلاعیه ها و خواستها و مطالبات منصور اسانلو  و محمود صالحی را در کنار هم قرار دادن ، مبارزه و مرزبنذی طبقاتی را مخدوش می نماید.

 اگر می خواهید کانون را در این نوع کارزارهای جهانی در گیر کنید  به مشورت و خرد جمعی نیاز است ."

در چهارم اکتبر ۲۰۰۷ ( ۱۲ مهر۱۳۸۶ ) به رفیقی نوشتم :

" رفیق و… در سر تیتر و محور مطالبات و خواستها، محتوا و مضمون اطلاعیه ها ی کارزار جهانی آنهم بنام دفاع از جنبش کارگری، منصور اسانلو را در کنار محمود صالحی قراردادن مخدوش کردن مبارزه طبقاتی است .

موضع صنفی گرائی ،قانون گرائی و سه جانبه گرائی آقای اسانلو همراه با نگاه از بالا ، با توسل به اشکال قانونی و جلب و حمایت بالائی ها تا حد ارسال نماینده به مجلس و شرکت در انتخابات، سازش و مماشات با حاکمیت و سیستم سرمایه داری است . که با موضع ضد سرمایه داری و ضد سه جانبه گرائی محمود صالحی هیچ وجه تشابهی نداشته و ندارد . ما طبق سند مصوبه کانون ، در مبارزه با رژیم ضمن دفاع از اسانلو و سندیکا از دیدگاه جنبش رادیکال کارگری  باید افکار راست ورفرمیستی سندیکالیستی  آقای اسانلو را به نقد بکشیم. "

در مورخ بیست و چهارم سپتامبر ۲۰۰۷ ( ۲ مهر ۱۳۸۶  ) نوشتم :

" با سلام و خسته نباشید به رفقا و… سخن کوتاه : بحثم روی دو محور است .

۱ ــ دیدگاه طبقاتی آقای اسانلو چیست ؟ مرزبندی و مبارزه اسانلو با سیستم سرمایه داری و انحصارات و جمهوری اسلامی مدافع سرمایه چگونه است ؟ افق و چشم انداز جنبش رادیکال کارگری و بطور مشخص کانون به نگرش اسانلو چیست ؟

 کانون از چه موضعی و در چه چارچوبی ، با چه اهدافی باید از اسانلو دفاع کند ؟

۲ ــ   " و… آمادگی ام را برای پیشبرد بحث ها در هر دو محور در هر جائیکه صلاح بدانید اعلام می دارم .این بحث ها دقیقآ مناسب و رفیقانه ،مهم واساسی است. لذا بهتر است جلسه ای برای رفع ابها مات و تنویر افکار و تصحیح نظرات مان هر چه سریعتر بر گزار نمائیم . "

سپس درهفته کارزار جهانی۹  اوت( ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ ) در د فاع از منصور اسانلو و محمود صالحی که بوسیله نیروها ی انقلابی در استکهلم تدارک دیده شده بود شرکت کردم وخوشبختانه در همان هفته دقایقی در گفتگو با رادیوهمبستگی  مواضع ام را بیان نمودم.

در سپتامبر ۲۰۰۷  ( شهریور ۱۳۸۶ ) در مصاحبه ای حدوآ دو ساعته با رفیق فرهاد شعبانی از فعالیتهای گذشته وحالم و مواضع ام در مورد جنبش کارگری درتلویزیون کومله ،حزب کمونیست ایران بیان نمودم . درهمین مصاحبه درتوضیح خطرراست و  رفرمیسم در جنبش کارگری ،افکار آقای اسانلو را به نقد کشیدم که خوانندگان عزیزدرصورت تمایل میتوانند  در آرشیو سایت کومله مصاحبه ام را ببینند.

 

مقاله فوق به همین صورت در همان زمان آماده بود و میخواستم برای سایتها ارسال نمایم.اما به دلایلی وهمچنین به توصیه تنی چند ازدوستان ورفقا بویژه رفقای داخل و احترام گذاشتن به عقایدشان، خصوصآ درزندان بودن آقای اسانلو  (با توجه به اینکه در بخشی از مصاحبه ام نگرش ایشان را نقد کرده بودم ) مقاله فوق را برای انتشار ارسال ننمودم.

هم اکنون که آقای اسانلو از درون زندان به نفع جناح اصلاح طلبان و تثبیت حاکمیت جمهوری اسلامی برای شرکت در انتخابات اعلام موضع نموده اند که دیریا زود باید این کار را با توجه به افکارشان می کردند و برایم کاملآ روشن و واضح بود ودر مصاحبه و تحلیلم با تلویزیون انقلابی وکمونیستی رفقای کومله از او به عنوان

 لخ والسا نام بردم ، مقاله  فوق رابا ویراستاری به همان  صورت واضافه کردن همین مقدمه برای انتشارارسال می نمایم.

 حمله امپریالیسم آمریکا و متحدینش در افغانستان و عراق برای هژمونی طلبی و ک