دوره هایی برای تربیت امام و آخوند درسوئد!

منوچهر اسدبیگی : مقدمه : ١-  وزیرآموزش عالی سوئد اعلام کرده که هیئتی دولتی در حال بررسی جزئیات طرحی است که بموجب آن قصد دارند دوره های آموزشی ویژه ای را شامل زبان و جامعه شناسی و قوانین سوئدی ، برای امامان مساجد یا همان مفتی های سنی و آخوند های شیعه و با هزینه دولت بگذارند .

ظاهرا این اقدام در جهت جلوگیری از رشد اسلام بنیادگرای ، تروریست ورادیکال افراطی درسوئد صورت می گیرد !! یعنی که دستگاههای اطلاعاتی سوئد ، متوجه حضور بنیادگرایانی مسلمان که تحت نام امام به سوئد وارد شده و ضمن تبلیغات و تعلیمات دینی به پخش نفرت مذهبی ونژادی در بین مسلمین می پردازند وآنان را ترغیب به قتل و مجازات برخی زنان ، همجنسگرایان ، غیرمسلمین ، مشرکین ، آته ئیستها ، نویسندگان وهنرمندانی همچون لارش ویکس می کنند ، هستند ، با موارد متعددی برخورد کرده اند وبدنبال راه و چاره اند ! و فکر می کنند که با اجرای این طرح وآموزش و حمایت های مادی و معنوی که از آنان و مذهبشان بکنند ، می توانند افکارخطرناک این امامان بنیادگرای اسلامی  را کنترل کرده و بی خطر و خوش خیم سازند ! زهی خیال باطل که بنا به دلایل بسیار ، نه تنها نتیجه مورد نظر را نخواهند گرفت بلکه به افزایش این خطر خواهند افزود ، که به آن خواهیم پرداخت .

۲- سازمان سراسری پناهندگان ایرانی واحد سوئد ، بمحض آگاهی از این قضیه ، در واکنشی سریع  و سنجیده با این اقدام و طرح در دست اجرا ی وزیر آموزش عالی دولت سوئد برخورد اعتراضی آگاهانه ای را با ایجاد کمپینی شروع کرده ، با درج و انتشار مطلبی بعنوان ( امامان بی خطر ! نه متشکریم ) به دو زبان سوئدی و فارسی  و تنظیم پتیشنی جهت اعلام اعتراض و امضاء از سوی جامعه ایرانیان مقیم سوئد ، پناهجویان و پناهندگان و تبعیدیان فراری از حکومت اسلام سیاسی حاکم بر ایران ونیز مردم سوئد و تمامی طرفداران و حامیان جامعه سکولار ، در سایتهای خبری و سیاسی و همچنین در وبلاگی به آدرس  http://www.ne-tack.blogspot.com/ که به همین منظورآماده شده ، اقدام کرده . مصمم و پر تلاش ، پی گیر اعتراض بجای خود ومترصد انعکاس بموقع حمایت ها و امضا ها به مقامات دولتی ، رسانه ها و مردم سوئد می باشند.

۳- همه ما ایرانیان آزادیخواه و طرفدار سکولاریسم وظیفه داریم برای اینکه بیش از پیش شاهد نوعی رفت و آمد و رابطه و بده – بستان بین طلاب و تروریست های مدارس و محافل دینی طالبانی و القاعده ای و فیضیه ای و… با طلبه ها یی از همان جنس ، متحجر و بنیادگرا در دانشگاههای تربیت امام و آخوند و مفتی ، تازه تأسیس وظاهرا مدرن در سوئد نباشیم ! برای اینکه بعد از آن کم کم شاهد عقب نشینی های بیشتر سکولاریسم موجود و پیشروی اسلام سیاسی تروریست و متحجر در قلب اروپا نباشیم ! با حمایت و امضای آن فرم اعتراضی ونیز از راه های دیگر به دولت و مردم سوئد هشدارلازم را بدهیم که با این طرحها و حمایتهای مادی و معنوی که ازاسلام سیاسی می کنند ، و با مماشات ، تخفیف و عقب نشینی از سکولاریسم در مقابل آن ، در راهی قدم نگذارند که سالها بعد دودش به چشم همه رود و پشیمان شوند!

اگر غرضی در کار نیست چرا راه اشتباه !
۱- اینکه سوئدی ها متوجه رشد اسلام بنیادگرای ، تروریست ورادیکال افراطی درکشورشان هستند و بدنبال راه چاره خوب است ، اما حمایت های تاکنونی شاید غیرمغرضانه و بیشتر نا آگاهانه ای که از اسلام به اصطلاح خوش خیم در مقابل اسلام بنیادگرا کرده اند ، کمکهای مادی و معنوی که به نقش مثلا مثبت این اسلام و مساجد و بنیادهای مذهبی و آموزشی مربوط به آن کرده اند و راه حل اخیری که برای بی خطر کردن بنیادگرایان داده اند ، ضمن این که عدول از سکولاریسمی است که دستآورد مبارزات بسیاری از پیشینیانشان بوده ، و خیانتی به آنان و هم به نسل های آینده در اروپا و کشورشان است، بلکه به ضرر مردم کشورهای به اصطلاح مسلمان نشین هم خواهد بود و دقیقا راه اشتباهی است که فقط به نفع همان بنیادگرایی تمام خواهد شد !

۲- خطر امامان بنیادگرا ، ربطی به ندانستن زبان و جامعه شناسی و قوانین سوئد ندارد ، که با آموزش و تربیت آنان رفع شود ! مگر بسیاری از رهبران و امامان و تروریست های بنیادگرای اسلامی که در گوشه کنار اروپا و آمریکا دست به عملیات انتهاری ، بمب گذاری ، کشتار ، حملات ۱۱ سپتامبر ، قتلهای سیاسی و صدها جنایت دیگر زده اند ، بی سواد وفاقد تحصیلات آکادمیک بوده اند !؟ مگرآنهمه خلبان و تکنسین و پزشک و استاد دانشگاه و… درمیان القاعده ، مقیم اروپا و آمریکا نبوده اند!؟ مگر در میان بنیانگذاران و حامیان حکومت اسلامی ایران و تبلیغات چی ها و روشنفکرانشان کم بوده اند و هستند، تحصیلکرده هایی که از بهترین دانشگاههای آمریکایی و اروپایی صاحب مدرکند ؟ از بهشتی و یزدی و قطب زاده ها و صدها وزیر و وکیل و مدیر کل تا استاد مولانای پرفسور ارتباطات واستاد دانشگاه در آمریکا و دوستان وهمفکران احمدی نژاد که در آمریکا به استقبالش آمدند! کدامشان همچون خمینی و جنتی و حسنی بی سواد و قشری بوده اند!؟

۳- و این راه ها ، بنوعی و به گونه ای دیگر با پیشنهاد و صلاح دید و حمایت و تبلیغ بسیاری از ملی ها ، مذهبی ها ، ملی مذهبی ها ، روشنفکران دینی مسلمان ، اصلاح طلبان ناراضی امروز و وزیر و وکیل های دیروز ، چپهای سنتی و ناسیونالیسم به اصطلاح ضد امپریالیسم یکبار در پیش پای مردم ایران گذاشته شده و امتحانش را پس داده! عاقبت و نتیجه اش پس از سی سال ، این است که هر چند صباحی تعدادی از احکام مترقی و جدید اسلامی همچون پرتاب محکوم به اعدام از کوه و بلندی و اعدام کسی که بیش از سه بار مشروب خورده باشد ،از کیسه متون دینی خارج و حکم بر اجرامی گیرد تا بعد ،  چون سنگسار و دست و پا بریدن و اعدامهای دسته جمعی در ملاء عام عادی شود