گزارش از تظاهرات در کاسل

در مورخه ۲۷٫۰۶٫۲۰۰۹ تظاهراتی در جهت پشتیبانی ازخیزش توده ای در ایران با حضور صدها نفر از ایرانیان وتعدادی از شهروندان آلمانی برگزار شد. این حرکت از طرف هواداران مجاهدین و دوستان سازماندهی، امابا شگردها ونیرنگهای خاص کوشش می شد این مورد پنهان ودر نها یت آب در آسیاب این گوشه از جنبش سیاه وارتجاعی اسلامی هدایت شود، برای مثال عکسی از ندا باروسری(احتمالا عکسی از مدراک دولتی وتحصیلی که داوطلبانه با روسری نبوده) در کنار عکسی زنی از کشته شدگان مجاهدین گذاشته شده بود تا از این نمد کلاهی برای خود و دوستانشان درست کنند، اما با حضور کادرهای حزب کمونیست کارگری ایران ومردم آزادیخواه این ترفند ساده لوحانه خنثی شد.

حضرات در اطلاعیه ای در مقیاس A5 بدون نام بردن از گردانندگان خاصی  وشعارهای مشخص، از مردم دعوت کرده بودند که در این گرد همایی شرکت کنند. طبیعی است مردمی که از جنایات رژیم اسلامی به جان آمده وخواهان آزادی وبرابری وسرنگونی جمهوری اسلامی با تمامی ابواب جمعی آنند، در این هما یش حضور به هم می رسانند تا همگام با توده های میلیونی در ایران نهال انقلاب نوین مردم بر علیه جمهوری اسلامی رابه ثمر برسانند.

اما همانگونه که در بالا اشاره کردم با شعارها وسخنرانی های هدف دار قرار نبود تمامی واقعیات گفته و ماهیت جمهوری اسلامی و به طبع رژیم های مذهبی با هر رنگ و مدل به چالش کشیده شود.در این رابطه چندین مورد از گردانندگان خواستیم به ما هم وقتی داده شود تا صدای مردمی که در کنار میدان آزادی شعار مرگ برجمهوری اسلامی را سر می دهند به گوش  شهر وندان کاسل برسانیم، اما متاسفانه با توجیهاتی که کودکان را هم اقناع نمیکند از خواست به حق ما جلوگیری کردند، و در عوض به جای اینکه کل ماهیت رژیم ضد انسانی و انتخابات از نوع جمهوری اسلامی را به زیر سوال ببرند، با شعار هایی که مضمون آن اعتراض به در صدی از تقلب است سعی در انحراف افکار عمومی داشتند.

در این بین کادرهای حزب پرویز یوسفی و شمی صلواتی در فرصتی کوتاه با تشریح گوشه ای از مواضع حزب در باب نفی کلیت رژیم اسلامی و مطالبات واقعی توده های مردم، شعار مرگ بر جمهوری اسلامی، یعنی خواست واقعی و بلا فصل  تعداد زیادی از شرکت کنندگان را فریاد زدند . این حرکت با استقبال شرکت کنندگان روبرو شده به طوری که درطول تمامی مسیر این شعاربا طنینی محکم تکرار میشد.

در این میان در هنگامیکه ما به عنوان کادرهای حزب اعتراض مان را به نحوه اجرای مراسم به گردانندگان و به نوعی دیگر با مردم در میان می گذاشتیم شاهد مردمی بودم که بطور مشخص عضو وهوادار هیچ گروه و جریان خاصی نبودند اما روشنی و منطق کلامی که ناشی از پویایی مواضع ما بود،از درخواست ما حمایت وپشتیبانی میکردند. و این خود نشان از تاثیر مثبت حرکت سیاسی کادرهای حزب کمونیست کارگری بود. 
 

جمال زمانی

۲۷٫۰۶٫۲۰۰۹