طبقه کارگر جناح پیگیر دفاع از رای دیگران نیست!

یادداشتی کوتاه

جنبش سبز ایران که امروزه توسط مدیای هوادار سیاست های غرب جنبش دمکراسی در ایران نام گرفته است، گویا یک " کمیته کارگری برای دفاع از رای مردم" کم دارد که توسط انقلابیون سبز طیف اصیل توده ای و اکثریتی در سایت اخبار روز اعلام شده است.  

کمیته محترم اعلام شده اگر توانست در میان جنبش مورد دفاعش کمیته های دفاع از کارگران اخراجی و شورا و اتحادیه و  حزب سیاسی کارگران سازمان دهد، شاید بتواند دل تعدادی کارگر را هم برای دفاع از رای شان نرم کند. انقلابیون سبز کمیته ای برای آزادی اسانلو و ابراهیم مددی اعلام کنند تا کارگران هم در مورد ایجاد کمیته ای برای دفاع از رای آنها با هم مشورت کنند.

کمیته اعلام شده فرموده است که "کارگران شریف و مبارز همچنان که همیشه نشان داده اند در مقاطع مختلف تاریخ مبارزات ایران همواره علیه دیکتاتوری و استبداد در کنار مردم و پیشاپیش آنان بوده و فصل الخطاب واقعی در ظفرمندی مردم هستند".

طبقه کارگری که از همین تاریخ و منجمله از انقلات ۵۷درسی نگرفته باشد که دنبال طبقات دیگر نرود و برای دیگران فداکاری نکند، همیشه شایسته زیستن در شرایط  جهنمی امروز است. کارگری که فراموش کرده که "کارگر نفت ما رهبر سرسخت ما" دنبال جریان اسلامی افتاد و به فرمان امام هم اعتصابش را شکست، شایسته است همیشه بویژه در دوران مبارزه با دیکتاتورها فریب ضد دیکتاتورهای امروز و دیکتاتورهای فردا را بخورد.

در اینمورد به تفصیل خواهم نوشت.

——————————

اطلاعیه مورد بحث ضمیمه است. 

کارگران به میدان می آیند! 
اعلام موجودیت کمیته کارگری دفاع از آرای مردم
• فعالین کارگری در ایران، کمیته ای برای دفاع از آرای مردم و مبارزات دموکراتیک آنان تشکیل داده اند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
شنبه  ۶ تیر ۱٣٨٨ –  ۲۷ ژوئن ۲۰۰۹ 

اخبار روز: کمیته کارگری دفاع از آرای مردم، با انتشار بیانیه ای خطاب به کارگران و مردم ایران، موجودیت خود را به منظور دفاع از آرای مردم اعلام کرده و گفته است که به زودی راهکارهای خود را برای گسترش مبارزه به محیط های کار اعلام خواهد کرد. متن این بیانیه را در زیر می خوانید: 
 
 
کارگران آگاه! مردم قهرمان ایران! 
گرچه در کارزار تبلیغاتی هیچ گاه برنامه ای از سوی کاندیداها به طور واقعی به سود مردم و به خصوص کارگران ارایه نشد، اما موج وسیع مشارکت در انتخابات، به ویژه حضور چشم گیر کارگران، نشان از آن داشت که این آرا در جهت منافع عموم مردم ایران و برای تغییر شرایط موجود در پی آن است تا دوم خرداد دیگری را رقم زند که کارگران نیز آگاه و مصمم آینده خویش را در آن جستجو کنند. 
متاسفانه روند برگزاری انتخابات و نتایج آن همان گونه که انتظار می رفت و مسبوق به سابقه بود به تقلب وسیع در غلطید و آرای مردم با شیوه های گوناگون به غارت رفت. در پی آن موج وسیعی از سرکوب و ارعاب و دستگیری و زندان و در نهایت کشتار جوانان، زنان و مردان به دست ایادی چماق دار و حامیان تقلب و دروغ به راه افتاد و کودتای انتخاباتی در صدد استحکام بخشیدن به پایه های خود است. امروز همگان برای استیفای آرا و تحقق خواست های خود، بدون توهم نسبت به درگیری های جناحی، در اعتراض اند. حامیان کودتا اعتراض های مسالمت آمیز را به خون کشیده و ایران را در سوگ شهیدانش به ماتم نشانده است. 
همه مردمی که در مقاطع مختلف تاریخی در این مرز و بوم افتخار آفرین بوده اند از نظر دولت کودتا و حامیانش خس و خاشاک اند و متهم به اغتشاش و آشوب و پیروی از توطئه بیگانگان، و قرار است به شدت سرکوب شوند. اما مقاومت دلیرانه فرزندان وطن بنا ندارد تا تسلیم ژاژخواهی مشتی غارتگر شود. 
کارگران شریف و مبارز همچنان که همیشه نشان داده اند در مقاطع مختلف تاریخ مبارزات ایران همواره علیه دیکتاتوری و استبداد در کنار مردم و پیشاپیش آنان بوده و فصل الخطاب واقعی در ظفرمندی مردم هستند. امروز هم مردم نیازمند این هم آوایی و رزم مشترک برای بازپس گیری آرای خویش از دستگاه دروغ و تقلب چشم به نیرو و عزم و اراده کارگران دوخته اند. 
شرایط کنونی از ما کارگران طلب می کند تا ضمن حفظ استقلال و پرهیز از درغلطیدن به هرگونه پیروی و دنباله روی، به اتکای خلاقیت و دانش مبارزاتی خود، بادرک موقعیت خطیرکنونی به مبارزات مردم هرچه بیشتر تعالی و یاری بخشیم. 
این وظیفه بزرگ از راه اعتراض فراگیر و مبادرت به تحصن و اعتصاب های برنامه ریزی شده، می تواند حکومت گران را به عقب نشینی و تسلیم درمقابل خواست برحق مردم وادارد. 
اشکال مختلف اعتراضی متمرکز و سازمان یافته در محل های کار و تولید و هماهنگی با سایر کارگران در کارگاه ها و کارخانه ها و مراکز تولید و خدمات، روحیه مبارزاتی را در میان مردم تقویت خواهد کرد. 
کمیته کارگری دفاع از آرای مردم پیشنهادهای خود را طی بیانیه های بعدی به آگاهی شما کارگران شریف و مبارز خواهد رساند. 
کمیته کارگری دفاع از آرای مردم ایمان دارد که با پاسخ درخور و شایسته ی قهرمانان عرصه کار، مبارزات مردم برای دفاع از آرای شان به بار خواهد نشست و حداقل نتیجه ی آن تقویت دموکراسی و نفی هرگونه استبداد خواهد بود. 
بیانیه های کمیته کارگری دفاع از آرای مردم از طریق روزنامه اینترنتی اخبار روز iran-chabar.de منتشر خواهد شد. 
 
پیروز باد مبارزات حق طلبانه مردم ایران 
کمیته کارگری دفاع از آرای مردم 
۵/۴/٨٨