جمهورى اسلامى در خارج هم در آستانه سرنگونى قرار گرفته است

مصاحبه با خلیل کیوان، دبیر تشکیلات خارج حزب

انترناسیونال: همراه با خیزش انقلابی مردم ایران٬ در خارج کشور نیز موج وسیعی از اعتراضات علیه جمهوری اسلامی براه افتاد که دهها هزار نفر در آن شرکت داشتند. ارزیابی شما از این اعتراضات تا به امروز چیست؟

خلیل کیوان : رخداد های جاری در ایران، جهان را تکان داده است. سرها بطرف ایران چرخیده است. نگاه ها به مبارزه زنان و مردان درتهران و شهرهای دیگر خیره شده است. رویداهای ایران در صدر اخبار جهان قرار گرفته است و تا همینجا تاثیرات عمیقی بجا گذاشته است. بسیاری از حقایقی که انقلابیون و مخالفین رژیم و بویژه حزب ما  در باره آنها سخن میگفتند یکباره مورد توجه و حتی پذیرش قرار گرفته است. روشن شد که رژیم ایران اسلامی است اما، مردم اسلامی نیستند. معلوم شد که مردم ایران حکومت اسلامی نمیخواهند. عزم مردم ایران برای یک زندگی انسانی، باور به اینکه حقوق انسان جهانشمول است را تقویت کرده است. نسبیت فرهنگی تحت فشار بیشتری قرار گرفته است. دیگر کسی نمیگوید انقلاب برابر با خشونت است. روشن شد که این ضد انقلاب حاکم است که در مقابل اراده مردم به خشونت روی میاورد. کسانی که  انقلاب را مذموم میدانستند زبان به کام کشیدند و ساکت شدند . اکنون دوره ای است که اگر شاهزاده ها هم "انقلابی" شوند نباید تعحبت کرد. اوضاع چنان شده است که سی ان ان و اکونومیست هم  از خیزش انقلابی صحبت میکنند. با رویداهای ایران، خصوصیات انقلابات عصر ما و نقش ماهواره و تکنولوژی ارتباطات در آن بیش از پیش روش میشود.

یک جنبه مهم و مستقیم تاثیر خیزش انقلابی در ایران، بمیدان آمدن ایرانیان در خارج کشور و برپائی اعتراضات روزانه و گسترده  در حمایت از مبارزه مردم ایران در سراسر جهان است. این اعتراضات مورد توجه وسیع مردم و رسانه ها قرار گرفته است و میرود که به یک اهرم مهم و اساسی و تاثیر گذار بر روندهای سیاسی در ایران بدل شود. ما در آغاز براه افتادن جنبشی بین المللی در حمایت از مردم ایران هستیم. همانطور که جنبش ضد جنگ یک اهرم اساسی در بشکست کشاندن میلیتاریزم آمریکا در ویتنام بود. همانگونه که حمایت بین المللی از مبارزه علیه آپارتاید یک اهرم تعیین کننده برای شکست رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی بود.انقلاب مردم ایران برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی و  رسیدن به آزادی و برابری بمراتب بیشتر از نمونه های فوق  مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

تردیدی نیست که بدلائل مختلف  و از جمله بخاطر عملکرد تروریسم اسلامی در نا امن کردن زندگی در سراسر جهان، مردم دنیا به حمایت از انقلاب مردم ایران جلب خواهند شد. مردم جهان در بزیر کشیدن شدن جمهوری اسلامی ایران و شکستن ستون فقرات جنبش اسلام سیاسی، ذینفع اند.

یک نکته قابل توجه این اعتراضات این هست که جریانات شناخته شده ای تلاش دارند  اعتراضات مردم در خارج کشور را در چارچوب منازعات جناحی نگه دارند. علیه جمهوری اسلامی شعار نمیدهند و تلاش میکنند کسانی را که میخواهند علیه جمهوری اسلامی شعار دهند ساکت کنند در حالیکه مردم در ایران با شعارهای حکومت اسلامی نمیخواهیم و مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر جمهوری اسلامی و شعارهای تند ضد رژیمی مبارزه شان را پیش میبرند. اینها از مردم میخواهند دهانشان را ببندند، بجای شعار دادن سکوت کنند. حتی جاهائی تلاش کرده اند مانع برافراشتن شعارهای مردم و جریانات سیاسی شوند. باید دست اینها را رو کرد. باید ماهیت اینها را برای مردمی که به آنها توهم دارند برملا کرد. در مقابل این جریان باید هوشیار بود و مردمی را که از سر امکانگرائی و یا از سر هر محاسبه دیگری جذب اینها شده اند، آگاه کرد و از آنها جدایشان کرد. 
 

انترناسیونال: به این اشاره کردید که جریانات شناخته شده ای تلاش داشتند که اعتراضات در خارج کشور را در مسیر درگیرهای جناجی جمهوری اسلامی کانالیزه کنند۔ چه کسانی پشت این تلاش قرار داشته اند و برای خنثی کردن این تلاشها چه اقداماتی صورت گرفت؟

خلیل کیوان: چهار کاندید مضحکه انتخابات پول های هنگفت هزینه کردند که، هم در تنور انتخابات و مشروعیت رژیم بدمند و هم فضای خارج کشور را بدست بگیرند. موسوی ، مخملباف و مهاجرانی را برای پیشبرد امر خود مامور کرده بود. اینها سازماندهی کرده اند. آدم اجیر کرده اند. دستجاتی را در میان دانشجویان بورسیه ای و خودی بکار گرفته اند. از مدت ها قبل برای این کار طرح و نقشه داشته اند. متوجه نقش و اهمیت خارج کشور برای تاثیر بر روندهای داخل شده اند. جناح موسوی- رفسنجانی – خاتمی که مجموعا ٢۴ سال دولت را در اختیار داشته اند، امکانات گسترده ای در اختیار دارند. تردید نیست که برخی سفارتخانه ها ، تماما و یا بخشا با اینها همراه بوده اند. به همه اینها خیل نوکران بی جیره و مواجب شان، یعنی توده ای و اکثریتی ها و فعالین موسوم به ملی اسلامی را هم اضافه کنید، آنوقت متوجه میشویم که با چه کسانی روبرو هستیم. و چرا اینها تلاش دارند اعتراضات در خارج کشور را در چارچوب اعتراض به نتیجه انتخابات و منازعات درون حکومتی تعریف کنند. از مردم میخواهند شعار ضد جمهوری اسلامی داده نشود، مردم را به سکوت دعوت میکنند و حتی زمینه حضور مزدوران رژیم با پرچم جمهوری اسلامی را مهیا میکنند. کاری که با خشم و عکس العمل مردم روبرو شد و پرچم جمهوری اسلامی توسط مخالفین و فعالین حزب کمونیست کارگری از اعتراضات برچیده شد. 

انترناسیونال: سئوالات دیگری در این رابطه وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم ولی اینجا به مسئله مهم دیگری اشاره کنیم۔ همراه با بالا گرفتن جنبش انقلابی مردم ایران و بکارگیری خشونتی وحشیانه  از جانب حکومت برای مقابله با آن٬ موج و