هادی تنومند وحسن رسولنژاد از فعالین کارگری بوکان دستگیر شدند

امروز چهارشنبه۳ تیر ۱۳۸۸ مامورین ونیروهای اطلاعات جمهوری اسلامی در شهر بوکان اقدام به دستگیری آقایان هادی تنومند وحسن رسولنژاد از فعالین کارگری وچهره های سرشناس اجتماعی این شهر نمود و آنها را روانه دادسرای انقلاب شهر سنندج  کرده اند.

اولین بار نیست که جمهوری اسلامی فعالین نامبرده وبطور کل انسانهای معترض وآزادیخواه  را دستگیر وزندانی می کند. شرایطی که این نظام و حکومت منفور در آن گرفتار آمده وضعیت ویژه وخاصی است. این حکومت سرمایه داران مفت خور کمربه حقنه وخفه کردن هر اعتراضی رگفته است و در صدد تحمیل فضایی به شدت سیاه وپلیسی تر است. می خواهد همچنان بیشترین فضای اختناق وسرکوب را روی طبقه کارگر وقشر محروم جامعه متمرکز کند و از طریق دستگیری رهبران وفعالین کارگری واجتماعی  در نظر دارد از مبارزه رادیکال آنان جلوگیری کند. اما شرایط برای کارگران و رژِم هر دو تغییر کرده است. مردم مبارز تعرضشان را آغاز کرده اند.

بدیهی است که منفعت طبقه کارگر وقشرمحروم جامعه را هیچکدام از جناحهای رژیم اسلامی نمی توانند نمایندگی کنند ،برای این طبقه هر دو پرچم سیاه وسبز، طوقهای بردگی وستمکشی میباشند واگر قراراست فرجی وتغییر وتحولی ایجاد شود تنها از راه ایجاد تشکل وانسجام واتحاد این طبقه ومبارزه ای مداوم ومنسجم است که میتوان شرایط ومطالبات خود را به این نظام سرمایه داران و جناحهای مختلفش تحمیل نمایند .

برای مقابله بر علیه تحمیل چنین فضایی و برای آزاد نمودن زندانیان از چنگال رژِیم وهمچنین برای جلوگیری از دستگیریهای وسیعتر ،کارگران ومردم مبارز شهرهای کردستان ومخصوصا شهر بوکان را به مبارزه ای متحد ومنسجم  در تقابل با تمام این وضعیت فرا می خوانم وهمچنین از تمام سازمانها ،شخصیتها ونهادهای بین المللی کارگری و مئافع زندانیان سیاسی تقاضا دارم برای آزادی دستگیر شدگان اقدام کرده وبا افشای سیاستهای این حکومت هار واعتراض مداوم نگذارند چنین سیاستهای را عملی نماید.تنها راه مقابله با چنین حکومتهایی اعتراض آگاهانه ومنسجم است .

۳ تیر ۱۳۸۸

۲۴ ژوئن ۲۰۰۹

یاسین حسینی