اجرای شبهای شعر در سراسر کشور همچون قیام ۵٧ توسط کانون نویسندگان و اعضای آن یک الزام تاریخی است

Nawid_Akhgar@hotmail.com 
 
غرش شیرانی همچون سعید سلطانپور در شبهای شعر قیام ۵۷ هنوز در فضای سیاسی ایران طنین افکن است.

هنوز خاطره شاملو ها و بازوان گره در گره شعرهای مردمیشان که در کوچه و خیابان برای رهائی میخواندند و شعله ملودی های جانبخش آن روح و روان ملتی را به حرکت وا میداشت و حتی فضای خارج کشور را نیز به اشتعال کشیده بود از خاطره ها محو نگشته است.

شعرا و نویسندگان در خارج کشور نیز شانه به شانه سیاسیون ندای آزادی و آزادیخواهی در داده بودند ندائی را که رژیم جمهوری اسلامی نتوانست در عرض ۳۰ سال سرکوب کند و از نفس بیاندازد هنوز که هنوز است بالا بلند ترین پرچم های آزادیخواهی ،استقلال طلبی و دمکراسی خواهی را تا عرش قلعه سر افرازی های البرز کوه پیر برمیافرازد.

آری رژیم جمهوری اسلامی از خمینی تا خامنه ای جامعه فرهنگی ایران را با سانسور و دستگیری و تبعید و زندان و شکنجه و کشتار و قتل های فجیع زنجیره ای به خاک و خون کشید و میخواست فرهنگ ملتی کهن را با عزاداری برای علی اصغر و دعای کمیل و روضه خوانی و غم و اندوه و گریه و ضجه زدن برای نمایندگان جاهلیت فرهنگی دیگر و با کشیدن چادر و چاقچور اسلامی بر سر و ذهن نیمی از آحاد جامعه یعنی زنان آزادیخواه و مترقی ایران تعویض نماید،پروژه ای که با قیام امروزین مردم ایران میرود تا درب این حرکت ارتجاعی و عقب مانده خمینی _خامنه ای و نظام تقلب و تزویر و ترور و بمب اتم رژیم اسلامی را برای ابد گل بگیرد

مسلمن امروز جامعه ایران چشم بدر خانه نویسندگان و شعرای ایران دوخته و از آنان انتظار دارد که وارد صحنه شده و در طرفداری از این حرکت و قیام مردمی تصاویر  هنرمندانه خویش را بنمایش بگذارند، نویسندگان و شعرای ایران که بعنوان پشتوانه این حرکت آزادیخواهانه مردمی پرچم اقتدار شعر و ادب ایران را از دستان سعید ها و خسرو ها و سلسه ای از بخون درغلطیدگان ادب پارسی گرفته بر دوش گذاشته و در این راه پیمائی عظیم توده ای آنرا بر فراز البرز کوه پیر نصب میکنند.

مردم ایران منتظر اقدامات عاجل نویسندگان و شعرای ایران در گذاشتن شبهای شعر و اجرای برنامه های فرهنگی در سراسر کشور همچون قیام ۵۷ هستند.

و در این اقدام کانون نویسندگان در تبعید و انجمن قلم با یاری گرفتن از انجمن جهانی قلم و اتحادیه های نویسندگان در سراسر جهان میبایستی ندای آنان را جهانی کند.یاران بایستی دست بر زانوان خویش گذاریم و این دیو مهیب ارتجاع قرون وسطائی را از زمین کنده به ابدیت تاریخ پرتاب کنیم. پیروز باشید.

تاریخ ۱۹ ماه جون سال ۲۰۰۹ میلادی سوئد استکهلم

آدرس سامانه اینترنتی نوید اخگر

http://www.nawidakhgar.com/