سوالاتی در مقابل کارگران کمونیست و فعالین کارگری

رفقا

همه شما شاهد موج میلیونی سبزها از دوره قبل از انتخابات تا به امروز هستید. اعتراض این صف قدرتمند به تقلب در انتخاباتی است که به ادعای اینها صورت گرفته است. اگر رهبری نظام مطالبه اینها برای برگزاری مجدد انتخابات را بپذیرد جنبش اینها پیروز است. در مناطق دیگری از ایران با اضافه کردن پرچم قومی به این شعار آنرا رنگی تر هم کرده اند. در آذربایجان ترک بودن موسوی هویت جنبش او را غلیظ تر هم کرده است. 

سوال مد نظر من از موضع شما نسبت به  این موج و این پرچم است. آیا کسانی از میان شما هم پذیرفته اید که بود و نبود تقلب در نمایش انتخاباتی جناح های سرمایه داران برای کارگران مهم است؟ کسانی از میان شما پذیرفته اند که در این جنبش و زیر این پرچم برای شما هم جایی هست؟ آیا کسانی از میان شما این تحرک را انقلاب و قیام خود پذیرفته اند؟ آیا شعارهای اینها علیه جناحی از رژیم دل کسانی از شما را هم ربوده است؟

نیروی این طبقه را سی سال قبل اسلامی ها با شعار مرگ بر شاه پشت سر خود بردند. امروز بعداز سی سال، قرار است یکبار دیگر دل رهبران این طبقه را این بار با شعار مرگ بر دیکتاتور با خود ببرند؟ اگر آرزوی روشنفکران ناراضی طبقه متوسط آنها را دنبال هر جنبش "ضددیکتاتوری" میبرد، کارگر کمونیست هم جنبش "ضد دیکتاتوری" آنها را به اسم انقلاب خود از آنها پذیرفته است؟ آیا خروش خیابانی هر جنبشی خروش انقلابی شماست؟ اگر چنین نیست، سیاست مستقل شما کجاست؟ پرچم متفاوت شما کجاست؟ شما را چه شده که در مقابل تحرکات سیاسی جنبش های طبقات دارا سکوت می کنید؟ اگر در مقابل تحرکات قدرتمند قومی سال های قبل سکوت کردید، در مقابل تحرک امروز سبزها به رهبری بخشی از نمایندگان سیاسی سرمایه داران هم سکوت می کنید؟ در اولی اجازه دادید طبقه کاگر را به اسم ملت و قوم به فارس و ترک و کرد و عرب و…تقسیم و در مقابل هم قرار داده و صفوفش را تکه تکه کنند. امروز میخواهید این طبقه را به اسم سبز و سیاه به مسلخ نمایندگان سرمایه داران رنگارنگ ببرند؟ میخواهید پرچم این جنبش قلب کارگر معترض را تسخیر کند؟

اگر چنین نیست، قطعنامه شما و اطلاعیه و بیانیه های سیاسی شما برای جدا کردن صف طبقه کارگر از این جناح ها کجاست؟ غرش صدای متفاوت شما در دفاع از منافع مستقل طبقه کارگر کجاست؟ سنگربندی سیاسی طبقاتی شما در مقابل خیل رنگارنگی که رنگ خود را میخواهد به هر تحرکی بزند کجاست؟ اقدامات عاجل شما برای یک صف بندی طبقاتی متفاوت کجاست؟ خطاب به رفقای خود در سرتاسر این کشور چه میگویید؟ به فکر برگزاری مجامع عمومی و تصمیم در این رابطه چرا نیستید؟ به فکر استفاده از دعوای جناح های حکومتی برای ایجاد اتحاد و تشکل و راه اندازی حرکتی مستقل چرا نیستید؟ چرا در حالیکه فضای اعتراض موجه شده است صدایی از شما شنیده نمیشود؟ چرا به مردم نمیگویید اعتراض شان برحق اما پرچم شان پوچ است؟ چرا به مردم نمیگویید تنفر به حق شان زیر بیرق سبز به بیراهه است؟ چرا بانگ سر نمیدهید که سگ زرد برادر  شغال است؟ چرا به طبقه کارگر نمیگویید به جای حمایت از دولت سرمایه داران برای رسیدن به حکومت خود یعنی حکومت کارگری تقلا می کنید و می جنگید؟ 

کمیته ها و نهادهای متعددی که به نام کارگر بر سر هزار و یک مسئله ریز و درشت اطلاعیه صادر می کنید، چرا امروز قلم های تان خشک زده است؟ در میان موج های سبز این روزها بوی گل سرخی به مشام کسی رسیده است؟ در حالیکه بخشی از یاران شما هنوز پشت میله های زندان زیر شکنجه اند، چرا صف همین معترضین را برای کنار کشیدن از موسوی و همراهی با شما برای در هم شکستن میله های زندان اوین فرا نمی خوانید؟ اگر نصف این صف با پرچم متفاوتی شما را همراهی کند، کل این نظام را از ریشه می کنید، چرا آنها را به در دست گرفتن پرچم سرخ خودتان فرا نمیخوانید؟ چرا دور هم جمع نمیشوید سیاست و تصمیمی متفاوت برای خود در پیش بگیرید، مگر در روز جهانی کارگر امضای تان برای کار مشترک را کنار هم نگذاشتید؟ اگر چنین است کار مشترک و مستقل این روزهای شما کجاست؟ آن قرار و مدار و تعهد کارگری اگر برای امروز نباشد برای چه زمانی ذخیره شده است؟

کارگران کمونیست در آذربایجان مثل سالهای قبل در مقابل تحرک ملی و شعار ناسیونالیستی یاشاسین آذربایجان و به صف کردن مردم زیر این شعار سرمایه داران آذری سکوت میکنید؟ در مقابل افزودن رنگ قومی به رنگ سبز چرا کسی از شما پرچم متفاوتی بلند نمی کند، صدای متفاوتی سر نمیدهد؟ ترک بودن موسوی قرار است دل کارگران را هم با خود ببرد؟ 

کارگران کمونیست

رفقای فعال در جنبش کارگری

در این روزها سکوت و سکون شما نه فقط به ضرر همه و معنی دار است، بلکه بیش از همیشه در دل جامعه و نزد مردم معترض، برای پرچم سبز سرمایه داران حقانیت میخرد. شما به حکم موقعیت تان به عنوان فعالین و رهبران این طبقه ناچارید حداقل به خود و رفقای پیرامون خود توضیح دهید که این روزها کجایید و به چه مشغولید و سیاست و نقشه و فعالیت مستقل طبقاتی تان کدام است؟