جمهوری اسلامی به دنبال مشروعیت است، نه انتخاب

از ساعات اولیه بامداد امروز جمعه ۲۲ خرداد از طریق خبرگزاریهای ایلنا، ایرنا، ایران، فارس نیوز، ایران پرس نیوز، بی بی سی، رادیو فردا، پیک، پیک ایران، سایت پیام ، رادیو آلمان،  سایت قلم نیوز و شمار دیگری از خبرگزاریها  با دقت اخبار مربوط به نمایش به نام انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را لحظه به لحظه تعقیب کرده ام.

برای برخی از این خبرگزاریها  انعکاس اخبار بر اساس علاقه و منافعی است که آنها در پی آن هستند.. برای مثال توده ائی ها که سایت پیک را دارند، از آنجا که خود طرفدار و مدافع میرحسین موسوی هستند، اخباری را به جانبداری از او منعکس می کنند، ایلنا همینطور و …..
در میان تمام این خبرها آنچیزی که دست گیر من شد این است که برای نظام اسلامی حاکم بر ایران مهم این نیست که چه کسی رئیس دولت آینده خواهد شد. اصلاح طلب یا اصولگرا بلکه مهم اینست که بتوانند به جهانیان نشان دهند که مشارکت اکثریتی بود و بنابراین این نظام از مشروعیت مردمی برخوردار است. بدون تردید هر کسی که خطبه پیروزی را فردا شنبه ۲۳ خرداد  سر دهد، موسوی یا احمدی نژاد؛  لپ کلام او  ابتداء مشروعیت نظام خواهد بود و سپس مقبولیت و کاردانی خودش که دومی و سومی فریبی بیش نخواهد بود. هیچکدام از کسانی که بعنوان رئیس جمهور ایران سر از صندوق بیرون آورده اند به یک وعده بنام انتخاباتی خود عمل نکرده اند و قاطعانه اعلام خواهم کرد که دهمی هم از جنبس سلف خواهد بود. و ما راهی جزء انقلابی دیگر در پیش نداریم.