گزارش از اعتصاب غذا در روز هفتم در حمایت از کارگران دستگیر شده در روز جهانی کارگر

سه نفری که در اعتصاب غذای حمایت‌گرانه از کارگران دستگیرشده‌ در ایران (اول ماه مه) به‌سر می‌برند، هم‌چنان در سلامت‌اند؛ و با وجود ضعف ناشی از اعتصاب غذا هم‌چنان به‌اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

  قبل از گزارش دست‌آوردهای جدید، لازم به‌توضیح است‌که در گزارش دیشب نام «جمعی از کارگران پیشرو و تبعیدی ـ سوئیس» فراموش شده بود که با پوزش، اصلاح می‌شود.

  دست‌آورد امروز از این قرار بوده است:

  الف) دریافت پاسخ پارلمان هلند به‌طور مکتوب که ترجمه‌ی آن در زیر می‌آید.

  ب) ۵ سؤال از وزیر امور خارجه‌ی هلند که از طرف حزب سوسیالیست پارلمانی طرح گردید. ترجمه‌ی این سؤالات که از طریق میل دریافت شده است، در زیر می‌آید.

  پ) مصاحبه‌ی صوتی با رفیق جمشید اتیابی که از طرف سایت «ایران نیوز ریپورت» تماس گرفت.

  ت) مصاحبه با رادیو زمانه.

  ث) مصاحبه با یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی خبر. لازم به‌توضیح است‌که این‌گونه شرکت‌ها خبر تولید می‌کنند تا بفروشند. بنابراین، پخش این مصاحبه‌ی صوتی‌ـ‌تصویری مشروط به‌این است‌که خریداری پیدا کند.

  ج) مصاحبه با یکی از روزنامه‌های شمال هلند که تیراژ محدودی دارد.

  ضمناً ما امیدواریم که در چند روز آینده با رسانه‌های معتبرتر هلند نیز مصاحبه داشته باشیم.

  *****

  نامه‌ی پارلمان هلند

مکان: دن هاخ

موضوع نامه: اعتصاب غذا برای پیگیری و یا آزادی دستگیرشدگان روز اول ماه مه در ایران.

شماره نامه: ۲۰۰۹ Z 09707/2009 D 25420

نامه شما در ۲۳ مه ۲۰۰۹ دریافت گردید

آقا یا خانم محترم 

فرستادن این نامه تاکید بر دریافت نامه شما است،

نامه ارسالی شما به‌کمسیون امور خارجه فرستاده شد. این کمسیون به‌نامه شما رسیدگی خواهد کرد و در اولین جلسه‌ی خود موضوع دستگیری کارگران در ایران را به‌بحث می‌گذارد. منشی این کمسین در اصرع وقت تصمیمات گرفته شده در مورد موضوع مطرح شده در نامه را در اختیار شما خواهد گذاشت. البته اگر نامه‌ی شما فقط جنبه‌ی اطلاع‌رسانی به‌پارلمان هلند را داشته باشد، از طریق این نامه ما به‌شما اطلاع می‌دهیم که نامه‌ی شما دریافت شده است.

موضوع بعدی که مد نظر ما است به‌شرح زیر می‌باشد. تمام نامه‌های دریافتی شما و تمام نامه‌های فرستاده شده‌ای که دفاع از شما در آن‌ها مطرح شده است را ما در سیستم پارلمانی وارد می‌کنیم تا تمام اشخاصی که عضو پارلمان هلند هستند (وزرا) و منشیان و کارکنان آن‌ها بتوانند در پیگیری این کار از آن استقاده کنند. به‌هرروی ما فکر نمی‌کنیم که شما شکایتی از این امر داشته باشید به‌دلیل این‌که شما از پارلمان هلند تقاضای پیگیری دستگیر شدگان را کرده اید. با تمامی این احوال اگر شکایتی به‌این موضوع دارید ما را  در اصرع وقت مطلع کنید. 

به‌هرحال اگر نسبت به‌طرح ما در پیشبرد کار اعتراض دارید به‌ما اطلاع دهید؛ ولی این به‌این معنی است که شما از سیستم پیگیری پارلمانی حذف خواهید شد و پارلمان هلند مسئولیت پیگری این موضوع را قبول نخواهد کرد.

با درود

پارلمان هلند ـ بخش مرکزی

*****

  سؤالات حزب سوسیالیست پارلمانی از وزیر امورخارجه

سؤال‌هایی‌که از طرف یکی از اعضای مرکزیت حزب سوسیالیست هلند به‌نام بومل….از وزیر امورخارجه درباره‌ی آینده‌ی دستگیرشدگان و فعالین سندیکاها و اتحادیه‌های ایران مطرح شده است.

۱- هنوز صحبت‌های مسئولین دولت ایران را در مورد آقای اسانلو (بنیان‌گزار و مرکزیت سندیکای شرکت واحد) را به‌خاطر دارید که اصلاً خوشنود کننده نبود؟

۲- آیا این واقعیت دارد که آقای اسانلو در زندان کرج است و اجازه هیچ‌گونه تماسی با وکیلش را ندارد؟

۳- آیا در جریان آکسیون امنستی انیترنشنال هستید که تقاضا کرده که آقای اسانلو مورد درمان قرار بگیرد و آزاد شود؟ اگر نه، سئوال ما این است که چرا؟

۴- آیا می‌دانید و یا آیا می‌خواهید که بدانید که در روز اول ماه می ۱۷۰ کارگر ایرانی را دستگیرکرده اند؟ آیا این واقعیت دارد که اکثر این کارگران مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته‌اند؟

۵- آیا حاظر هستید که که به‌مسئولین دولت ایران، برای آزادی این افراد فشار بیاورید؟ اگر این طور است، چگونه؟ اگر نه، به‌چه دلیل؟

منابع:

۱- بند۲۵۷۵ قانون، در مباحث سال ۲۰۰۶-۲۰۰۷ ، جواب سؤال‌های دو و سه.

۲- امنستی در آکسیون جون ۲۰۰۹ صفحه ۱۷٫

۳-اطلاعاتی که مرکزیت حزب سوسیالیست هلند بر اساس آن عمل کرده است،  برگرفته از نامه‌ی عباس فرد، اصغر فتاحی و شهرام بجفی به‌تاریخ ۲۳ می ۲۰۰۹ است که در هم‌بستگی برای کارگران دستگیرشده‌ی ایران، در هلند به‌اعتصاب غذا دست زده‌اند.

برقرارباد تشکل‌های مستقل کارگری

پیش به‌سوی هم‌بستگی گسترده‌ی کارگری و جهانی