حماس فلاکت آور معرکه و مانع ای برای یک زندگی بهتر برای مردم غزه

در این دو رپرتاژ مستند یکی از مراسم اول ماه مه در غزه و دیگری گزارشی از تلویزون الجزیره در مورد جنایات حماس علیه شهروند های فلسطینی در معرض حضورتان است.

این دو گزارش را دوست عزیز من لویی هنری از چپ های فلسطینی برای من فرستاده است. دیدنی است که چطور حماس در نیابت جمهوری اسلامی دست به چه جنایتی علیه شهروندان فلسطینی می زند. مردم غزه از این وضع خسته شده اند که علنا اعتراض می کنند. مسئول حماس را تلویزیون الجزیره به سوال و جواب می کشاند و ایشان علنا با خجالت اعتراف به جنایت ها می کنند ولی قول می دهد که دیگر برای قوام جامعه چنین اعمالی ترد شود. ولی مصاحبه گر می گوید تا چقدر می شود به این صحبت ها باور داشت وقتی رهبر حماس فراخوان از بین بردن مخالفین خود اش بهر هر طریق ممکنه حتی از پست سرشان را می دهد!

در فیلم اول نشان می دهد چطور جوانان غزه و مردم با چه شکوهی اول ماه مه را جشن گرفته و به راهپیمایی می پردازند.

در اینجا بند ۴ قطعنامه حزب کمونیست کارگری بتاریخ سپتامبر ۲۰۰۶  را در مورد نقش اسلام سیاسی در فلسطین چنین می گوید:

۴- یک مانع درمقابل حل مساله فلسطین جنبش اسلام سیاسی است. هر اندازه نفوذ و قدرت نیروهای اسلام سیاسی در جامعه فلسطین و در خاورمیانه بیشتر شود حل مساله فلسطین دشوارتر و دور از دسترس تر خواهد شد. 
جنبش اسلام سیاسی بر زمینه مشقات و محرومیتهای مردم فلسطین رشد کرده و از مساله فلسطین بعنوان عاملی برای توجیه و پیشبرد اهداف و سیاستهای ارتجاعی خود استفاده میکند. اسلام سیاسی مستقیما در حفظ و تداوم بحران و جنگ و کشمکش بر سر مساله فلسطین ذینفع است و از همین رو خواهان حفظ این شرایط بعنوان سرمایه سیاسی و منشا قدرتگیری خویش است. 
مشخصا نیروهای اسلامی با عملیات تروریستی علیه مردم اسرائیل، با نفرت پراکنی قومی ومذهبی بین "عرب" و "یهود"، با برسمیت نشناختن دولت اسرائیل و اعلام خواست حذف و نابودی این کشور، و با جنگ افروزی و جنگ طلبی در خاورمیانه بعنوان مانعی در مقابل حل مساله فلسطین عمل میکنند. تا آنجا که به مساله فلسطین مربوط میشود نیروهای تروریست اسلامی و جریانات افراطی راست و مذهبی در اسرائیل همسو و مکمل و تقویت کننده یکدیگرند. 
این دو جریان ارتجاعی باید از چپ و سکولاریسم و آزادیخواهی در هر دو سو شکست بخورند و به حاشیه رانده شوند.

 

لینک قطعنامه از سایت حزب:

http://www.wpiran.org/asnsad-mosavab-wpi/index-asnad.htm
 

مهران محبوبی

۲۶ ماه مه