تا آزادی کلیه دستگیر شده گان اول ماه مه ایستادگی خواهیم کرد

فرهاد شعبانی

تصاویر چهره های به  خون آغشته کارگران حق طلب و فعالین شجاع جنبش کارگری ایران، در روز اول ماه مه امسال  که توسط نیروهای سرکوبگر رژیم مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته بودند؛ برای بسیاری از نهادهای کارگری و مطبوعات بین المللی فرستاده شد.  این اسناد جنایت رژیم اسلامی حاکم بر ایران در دنیای اینترتی نیز  وسیعا پخش گردید. بدین ترتیب کوس رسوائی این نظام وسیستم ضد کارگری یکبار دیگر زده شد و نفرت از دولت جمهوری اسلامی بیشتر از دیروز و کمتر از فردا شد و مبارزه برای آزادی دستگیر شدگان به جریان افتاد.

جا دارد  یاد آوری کنم که  نقش فعالین جنبش کارگری ایران و تشکلهایشان در افشاگری از  عملکرد ضد کارگری رژیم چشمگیر، بموقع و مسئولانه بود و خود آنها پیشرو و پیشقدم این مبارزه شدند. اما در عین حال با آغاز مبارزه برای آزادی دستگیر شد گان اول ماه مه در داخل نهادهای همبستگی  و فعالین مدافع جنبش کارگری ایران در خارج از کشور و فعالین کمونیست چپ و احزاب کمونیستی نیز ظرفیت بالای بسیج خود را به میدان آورده، و برای سازماندهی کمپین های مبارزاتی با هدف آزادی زندانیان کارگر آنچه را در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته؛ و با محور قرار دادن منافع جنبش کارگری و ارجحیت آن بر منافع گروهی و سازمانی در این همرزمی متعهد و متحد شدند.
 صحنه های شور انگیزی که طی روزهای گذشته خلق و آفریده شد، پاسخی به آن وحدت تاریخی و تنها جلوه هایی از احساس مسئولیت و ابراز همبستگی با جنبش کارگری بود  و البته که صحنه های دیگر آن باید در روزها و هفته های آینده به نمایش گذاشته شود.
حزب کمونیست ایران و تشکیلات خارج از کشور حزب نیز همانند گذشته در کنار طبقه کارگر و جنبش کارگری قرار گرفت و همصدا با مدافعین جنبش کارگری عزم خود را برای دست زدن به مبارزه ائی جدی ، همبسته و متحد به نمایش گذاشت.
شرکت در جلسات مشورتی پالتالکی و اعلام حمایت و پشتیبانی از کلیه حرکتهای اعتراضی برای آزادی کارگران زندانی، اعلام آمادگی برای شرکت در تجمعات و آکسیونها و دعوت اعضاء و فعالین حزب برای شرکت در کلیه اعتراضات و اعلام آمادگی خود برای دست زدن به آکسیون و کمپینهای مبارزاتی بخشی از مسئولیت و تعهداتی بود که تشکیلات خارج از کشور حزب در حمایت از کارگران زندانی بعهده گرفت.
در ادامه این احساس مسئولیت و همبستگی است که کمیته خارج از کشور طی صدور اطلاعیه ائی با عنوان " اتحاد ، مبارزه ، پیروزی " یکبار دیگر ضمن محکوم کردن جنایت جمهوری اسلامی علیه کارگران و ستودن شجاعت کارگران و فعالین جنبش کارگری در دست زدن به اجرای مراسم اول ماه مه امسال در قلب قدرت رژیم، علاوه بر فعالین حزب کلیه نهادها و فعالین و مدافعین جنبش کارگری را به حمایت گسترده از دستگیر شدگان اول ماه مه فراخواند.
در پی این اطلاعیه کمیته تشکیلات حزب کمونیست ایران در استکهلم در حمایت از کارگران دستگیر شده آکسیونی را برای روز شنبه ۲۳ ماه مه  فراخوان داده است؛ که ادامه آغاز یکسری حرکتهای اعتراضی خواهد بود که تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران خود را متعهد به انجام آن دانسته است.
بر ما فعالین جنبش کارگری است که در این آکسیون و آکسیونهای مشابه حضور پیدا کرده و به سهم خود در رساندن صدای کارگران ایران و خانواده ها و همرزمانشان ادای سهم کنیم.
برماست که به تعهد خود در حمایت و همبستگی با جنبش کارگری در این شرایط حساس که رژیم اسلامی برای گرفتن حکم مشروعیت خود از مردم دست به سرکوب و ارعاب زده و بر جامعه فضای جنگی و میلیتاریزه حاکم کرده است؛ عمل کنیم.
برماست با شرکت در این اعتراضات اوج نفرت و بیزاری خود و توده های کارگر و زحمتکش از این رژیم ضدکارگر، ضد زن و ضد آزادی را به نمایش بگذاریم و افکار عمومی کشورهای محل سکونت را حول محکومیت این رژیم تحت تاثیر قرار دهیم.
برماست که جلوه ها و صحنه های امیدبخشی از همبستگی و وحدت صفوف نیروهای راستین مدافع جنبش کارگری را به نمایش بگذاریم.
دیدار ما روز شنبه ۲۳ ماه مه و سردادن شعار کارگران زندانی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنید.