گزارش اعتراضات گسترده علیه راسیسم و حزب بیگانه سیتز دمکراتهای سوئد

گزارش اعتراضات گسترده علیه راسیسم و حزب بیگانه سیتز دمکراتهای سوئد

Sverigedemokraterna

با درود برهمه انسانهای آزادیخواه و برابری طلب وهمه مدافعین حقوق شهروندی برابر که علیه هرگونه فعالیت راسیستی و ضد انسانی واکنش نشان داده، اعتراضات خودرا به گوش جامعه و دولتها میرسانند.

همانطور که همگان اطلاع دارید، چند هفته دیگر انتخابات پارلمان اروپا برگزار میگردد و احزاب مختلف فعالیتهای انتخاباتی خود را در جهت بدست آوردن کرسی آغاز نموده اند و ازجمله این احزاب « حزب دمکراتهای سوئد» که یک باندیت و راسیست به معنای واقعیست، میتوان نامبرد. در همین رابطه این فرقه روز پنج شنبه ۱۴ ماه مه ساعت دوازده ظهر به برگزاری پیکت و سخنرانی از جمله درمرکز شهر گوتنبرگ سوئد پرداخت که با واکنش بسیار شدید و البته قابل انتظار جامعه انساندوست و احزاب مختلف روبرو گردید.

« حضور نژادپرستان و راسیستها در خیابانهای گوتنبرگ موقوف، ما به نژادپرستان اجازه ی هیچ گردهم آیی و سخنرانی در خیابانها ی گوتنبرگ را نمی دهیم »، « چکار میخواهیم بکنیم، میخواهیم راسیستها را خرد کنیم» و فریادها و بوقها و پرتاب تخم مرغ از جمله حرکات جمعیت عظیم معترض بطوریکه به گزارش کلیه خبرگزاریهای مختلف بر این مهم تأکید کردند که سطح این اعتراضات به گونه ای بود که « آلم کویست» و « جیمی اوکسسون سخنگوی این حزب» در هنگام سخنرانی صدای خود را نمی شنیدند.

این در حالی صورت گرفت که پلیس محوطه بسیار عظیمی را مسدودکرده بود و برای محافظت از آنها ده ها ماشین پاترول پلیس و پلیسهای با لباس شخصی برای محافظت از تعدادی اندک نژادپرست و دو سخنران تحت کنترل بسیارگسترده شدید وچشمگیر پلیس قرار داشتند و در آنسو از دانش آموزان تا کارمندان و کسبه محیط کار و تحصیل خود را ترک نموده بودند و گروهی با رقصهای زیبا اعتراض نرم خودرا به سیاستهای خشن این حزب راسیستی اعلام داشتند.

در همین حال « کریستوفر لوندبری » از حزب عدالتخواه سوسیالیست گفت:« این حزب قصد دارد سیاستهای کثیف ضد انسانی و راسیستی خود را بخورد جامعه دهد ولی هیچگونه پاسخی برای حل مشکلات، طبقات مختلف ندارند؛ چگونه میتوانیم از کاهش دستمزد و کار کارگران جلوگیری کنیم.» وی همچنین در ادامه از کاربردی بودن عقاید سوسیالیستی بعنوان تنها کلید راه گشای این مسایل نامبرد. علاوه براین احزابی همچون حزب حکمتیست نیز حضور چشمگیری داشتند و این نشان ازآگاهی این احزاب از آنچه در جامعه میگذرد را داراست. این اکسیون اعتراضی توده ای انعکاس و بازتاب بسیار گسترده و وسیعی در مدیا و رسانهای بزرگ و پرتیراژ سوئدی و فارسی زبان داشت.

در پایان این موفقیت بزرگ را به همه انسانهای آزادیخواه و برابری طلب و ضد راسیست تبریک میگوییم و در همینجا اعلام میداریم این مبارزات در هرجا و هرزمان ادامه خواهد داشت.

سازمان سراسری پناهندگان ایرانی _بیمرز واحد گوتنبرگ

تلفن تماس توفیق محمدی ۰۷۳۷۶۷۱۴۲۸

۰۹۰۵۱۷

peiam@hotmail.com