دو نوشته

………..
چیزی معلوم نیست !

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، در کتاب تازه خود رییس جمهور آمریکا را به ارتکاب تخلفات قابل استیضاح متهم کرده است…

همزمان رضا سراج، از فعالان رسانه ه‌ای مهم جریان اصولگرا دریادداشتی با عنوان «نقشه راه تسلیم ‌سازی ولایت فقیه » از فشار برای مذاکره با آمریکا می‌گوید، حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رییس جمهور تاکید کرده هدفِ مذاکره در روابط خارجی صرفاً تأمین منافع ملی خودمان است.

وزارت خارجه آمریکا : دوران طلایی حکومت اسلامی ایران به پایان رسیده است …

در همین وانسفای خاله بازی مقام ولایت فقیه با ساکنان وال استریت … یک کاربر نسبتا محترمی هم آمد و بعد از کمی مانورهای ناشیانه ودر پوشش رفع ابهامات … بالاخره حرف اصلی را زد و رفت و حتی صبرنکرد تا حرف مرا هم گوش کند .

اولا تلاش زیادی کرد تا بحث را به مسیرهای غیرسیاسی بکشاند و من هم متعاقبا ایشان به مسیر سیاسی رهنمون کردم .

از مجاهدین حاضر در هیچ زمانی تجربه پراتیک قدرت سیاسی نداشتیم تا بشود مقایسه کرد . میشود زمان سلطنت را با زمان آخوندمقایسه کرد و گفت سلطنت بهتر است . جریان سلطنت حداقل ۲ دوره طولانی حاکم بود رضا شاه و محمد رضا شاه و در همین ۲ دوره ذات وخلاقییت خودش را نشان داد ودرهمین مسیر بود که البته به خاطرعلاقه قلبی شاهان پهلوی به مذهب، نهایتا به فاشیسم مذهبی اسلام حاکم رسیدیم …

دوما مجاهد زمان صدام با مجاهد بعد ازصدام نمیتواند یکسان باشد ، در زمان صدام اگر با هر اتفاقی قدرت سیاسی محقق میشد همان سناریوی سیاهی میشد که منصور حکمت قبلا گفته بود . حداقل کره شمالی خاورمیانه را میدیدیم ولی شرایط متفاوت جهانی و خاورمیانه نشان میدهد حتی مقایسه کردن این با آن نیرو در موضع قدرت سیاسی کاری بیهوده و غلط و انحرافی است …

به نظر من در شرایط فعلی اگر نیروهای سیاسی موجود توانستند با هم در یک میز برای تقسیم کار یا تقسیم قدرت بنشینند و پلورالیسم وتلورانس را یاد بگیرند که خوب است ، والا هر فرد یا نیرویی به تنهایی در قدرت سیاسی ، فقط دیکتاتوری را استمرار میدهد ،فرقی هم نمیکند اسمش مجاهد یا کمونیست یا سلطنت یا هر اسم دیگری داشته باشد .

اگر شرایط و فشار جهانی نباشد گنده تر ازسلطنت هم نمیتواند سکان حکومت را از دست آخوند در آورد . زمانی جریان سلطنت در نبود احزاب مختلف با ساواک خوب دیده میشد ، حالا در کنار بقیه های موجود ، از سلطنت جز ملقهای رضا پهلوی چیز بیشتری معلوم نیست .

یکی از دلایلی هم که غرب تخم مرغهایش را در سبد استحاله حکومت اسلامی ایران گذاشته ممکن است همین باشد . از بلوغ سیاسی فعلا خبری نیست . مگر همین حکومت در مسیر استحاله بتواند همه را دور یک میزبنشاند . حکومتهای تک حزبی ، یا فردی مثل شاه و شیخ دورانش از نظرتاریخی تمام است . علاقه عده ایی به عقب گرد ، دلیل نمیشودتکامل خودش با سلیقه دیگران تنظیم کند .

۱۹٫۰۶٫۲۰۲۰

+++

………..

غلامرضا منصوری خودکشی شد !

غلامرضا منصوری قاضی شهرستان لواسانات در رومانی به قتل رسید . به گفته پلیس رومانی این قتلی ناموسی نیست . منصوری بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست این دادسرا بود. او با دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه،یکی از متهمان پرونده فسادی است که اکبر طبری متهم شماره یک آن است. مقامات قضایی حکومت اسلامی ایران گفته بودند که او از مرداد سال گذشته از کشور خارج شده است. البته منصوری در ویدئویی گفته بود که قصد دارد به ایران بازگردد. اطلاعات سپاه پاسداران قتل را به گردن مجاهدین انداخت !

این قتلی ناموسی نیست . این به تصفیه حسابهای درونی باندهای فاشیستی دینی نظام مربوط است .

فرضیه خودکشی را فراموش کنید .

قتل این آخوند به خاطر پول و رشوه و اختلاس را هم فراموش کنیدحداقل دلیل اول این نیست . هرچند در هر شرایطی تکخوری در نظام جرمبزرگی است ولی این قتل معنی اش ربطی به ارتکاب جرم ندارد . خیلی هادر نظام اسلامی به قتل رسیدند که جرمشان دانستن چیزهایی بود که همین دانستن جرم بود و خیلی های دیگر هم از سر سفره انقلاب درکانادا لنگر کشیدند . یک سفره انقلابی پهن شده و الان ۴۰ سال است درحال لقمه زدن هستند امثال منصوری هم کم نیستند که با میلیاردهارشوه و اختلاس حالا در کانادا به سر میبرند … پس مشکل اصلی دزدی یا اختلاس بدون هماهنگی و دادن سهم رهبر نیست .

نظام با این قتل نشان داد که میتواند در هر جایی که لازم باشد عملکند …
نظام با این قتل نشان داد که هنوز راه دیگری به جز قتل و ترورنمیشناسد !
نظام با این کار ثابت کرد که سیستم آماده میشود انبساط از بیرون رااستارت بزند …

قطعنامه اخیر شورای حکام هرچند تکراری است ولی جدیتش را ازلگدهای نظام به اجزای درونی خودش بهتر میشود درک کرد …

برخلاف خیلی ها که این قتل را یکی از علائم فاز پایانی نظام میدانند ، ولی به نظر من فاز پایانی نظام معنی ندارد قتل منصوری موضع قدرت هم نیست ، قبل از این قتل هم موشک میزدند توی سر نیروهای آمریکا در بیابانهای عراق که آن هم ربطی به موضع قدرت ندارد ، قتل عام ۱۵۰۰ معترض هم در خیابان و سکوت جهانی به این جنایت هم ربطی به موضع قدرت ندارد .

وقتی با طیب خاطر در هرجایی دست به هر جنایتی میزنند یا کنترل اوضاع از کنترلشان در رفته …
ویا میخواهند قدمی بزرگ بردارند و از حالا تسمه ها را از داخل محکم میکنند تا اوضاع از دستشان در نرود .

در حالیکه سرها به خبرهای اینچنینی گرم است ، نظام به آرامی به سمت مذاکره با شیطان بزرگ سینه خیز میرود .

۲۰٫۰۶٫۲۰۲۰
اسماعیل هوشیار