دو نوشته

شب نشینی در برزخ !

 hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

زندگی خودت را به آتش بکش و دنبال کسانی کن که بر این آتشدمیدند … کونشان پاره ست

با صدور اطلاعیه وزارت اطلاعات حکومت اسلامی ایران و عقیم ماندنشقه مجاهدین توسط اعضای سابق … خلاصه قصه و جمع بندی کوتاهیداشته باشیم .

دین مبین اسلام و کاریزمای شوم التقاط

پروژه مصداقی در سال ۲۰۱۳ توسط سرویس های اطلاعاتی غرب کلید خورد . پروژه ایی که به قول ایرج مصداقی در مدت هشتروز ساخته شد . هدف اصلی شقه سیاسیمجاهدین بود . تخمی که غرب با توسل به مصداقی در ۲۰۱۳ کاشتجوهری سیاسی نداشت فقط قرار بود به سیاستی جدید راه ببرد … آنها به هر دلیلی از ادامه راه بازماندند . ولی کل پروژه از مسیر خارج نشد ! پروژه های سیاسی ، عمدتا جوهری امنیتی دارند . درادامه سیستم ولایت فقیه فرمان را به دست گرفت و مدتی بعدولشان کرد روی هوا…چون دیگر برایشان نفعی نداشت . حالا وهنوز هم مثل جوجه لاتها جیغهایی میکشند ولی دیگر مثل سابق نیست !

شخص ایرج مصداقی از اول با توهم گرفتن رهبری کل اپوزسیون ایران وارد شد ! در ادامه خواستار این شد که مشاور رضا پهلویشود که اونم نشد ، و در ادامه بانماینده ولایت فقیه در لندن نشست تا حداقل پرونده قتل عامهای دهه ۱۳۶۰ را رهبری کند که  اونم نشد و بالاخره با فرمانی به بقیهدستور داد ، با طرحی خفن یک قاضیاسلامی را در آلمان دستگیر کنید ! فقط هر کاری کردید به رهبری منباشد …

محاکمه غلامرضا منصوری در آلمان نمادی از دادخواهی مصداقی وماموران حکومت اسلامی ایران نیست ، همان مفت خورهای اصلاح طلبی کهخواستار اعدام ۵ درصد باقی مانده کمونیستها شدند .

دون کیشوت یک دستیاری کوتوله ایی داشت که همیشه سوار خر ترددمیکرد … بازتاب درخواست محاکمه منصوری در آلمان درهر رسانه ایهمان وزن را دارد . شخص ایرج مصداقی اساسا وزن و عمق و وسعتش … بیشتر از مشاور خرسوار دون کیشوت نیست .

 پروژه ای که در پوشش و به نام ایرجمصداقی و همراهان  توسط غرب کلید خورد ، مدتی بعدفرمانش به دست ولایت فقیه افتاد . عمده هیئت همراه این پروژه ، افرادشنه سیاسی هستند و نه روشنفکر و نه شعور کافی دارند تا بازیچه نشوند. افراد وقتی به هر دلیلی در مسیر وجاده اصلی قرار میگیرند مثل هیزم خشکی عمل میکنند در دل آتش ! مصداقی و یغمایی و همنشین بهارو هشترودی و محمدرضا روحانی … که جای خوددارد مریم رجوی هم جدا شود با چند جمله و متن و حرکت … به سرعتمعلوم میشود مسیر یا خاستگاه و نقطه آغازش چیست؟

در این کشاکش یکی هم سوال کرده بود برای حرفهایت سند منگوله دارداری که ایرج مصداقی و هیئت همراه پروژه ایی امنیتی غرب بود ؟

گفتم نه فیل عزیز ! سندی برای نظرات و فرضیاتم ندارم . فقط امیدوارم ۵۰ سالدیگر زنده باشی تا اسناد از طبقه بندی خارج شود ، اگر هم تا ۵۰ سال دیگرروشهای جدید ابداع شده بود که از شعور سیاسی خودتان استفاده کنیدمنتظر یا دنبال سند نباشید .  که انقراض دایناسورها محتلمتراست !

یاد موضوعی افتادم . سال ۲۰۱۵ بود که به دلایلی اسنادی از امنییتسعودی ها بیرون آمد منبع خبر و سند ویکی لیکس بود . در سندی سازماناطلاعاتی عربستان از علیرضا نوریزاده به نام المشهور نوری الکذاب! یاد می کند ، معروف به نوری زاده دروغگو. یعنی از بس خالی بسته بودسعودی ها را کلافه کرده بود.در این سند نام عطاالله مهاجرانی هم بهچشم می خورد…

آن زمان علیرضا نوری زاده نه تائید کرد و نه تکذیب…ولی فورا یکمصاحبه با فرح پهلوی کرد که حرفهای زده شده در مصاحبه مهم نبود ولیمصاحبه معنی مشخصی داشت . این مصاحبه یعنی اینکه نوری زاده بهنیابت و با پشتگرمی خاندان سلطنتی میرفته عربستان و پول میگرفتهاست . آن مصاحبه علیرضا نوری زاده با فرح پهلوی تبرئه نوری زادهبود . علیرضا نوری زاده عاشق پولهای طیب و طاهر است ولی احمق نیستکه بی مهابا برود تا چوب تو کونش کنند و به سرنوشت خاشقجیدچار شود . پس پشتش به جایی گرم است .

تا اینجا مشکلی نیست یک کره زمین داریم با منابع زیاد … که همهدور هم لقمه میزنند . پول هم همه یا میدهند یا میگیرند . اما سوالحتما هست که با آن پولها چه کردید ؟ این مجاهدین که صندوقصندوق طلا میگرفتند کارشان عیب و عجیب نبود . با همان پولها به قولخاتمی ترقه های میزدند و کارهایی ( غلطیا درست ) میکردند ، شما چه میکردید ؟

اعلحضرت فرمود من هم به جای ترقه ، ملق میزدم و پولها خرج فیلمبرداری از ملق زدن و مبارزه شد …کار راحتی نیست …

جناب فیل عقب مونده اسکول ، اگر بخواهی با سند پیش بروی ،خاندان پهلوی اصلا نیستند ! فقط یک برگه بیرونی شد که در آن علیرضانوری زاده کباب شده بود !

حالا هم دنبال اسناد منگوله دار نباشید تا بفهمید جریان هیئت مصداقی و همراهان چرا شروع شدند ؟ چگونهادامه پیدا کرد ؟ کجا مُهر پایان خورد ؟

۱۲٫۰۶٫۲۰۲۰

اسماعیل هوشیار

+++

تاریخ انتشار :۱۰٫۰۶٫۲۰۲۰

اصلاحات ساختاری !

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان گفته «شهادت» جورجفلوید و دیگر سیاهپوستانی که در چند سال اخیر قربانی خشونت پلیسآمریکا شده‌اند، ایجاد تغییراتی در نیروی پلیس را بیش از همیشهضروری کرده است….خلاصه اینکه طرح اصلاح پلیس آمریکا به سنا یاکنگره آمریکا رفت …

وقایع داخلی آمریکا ، ظهور کرونا ، ناتوانی سیستم از مقابله بامشکلات داخلی ، ادامه بازهای خونین سیاسی در خاورمیانه ، ..محدود کردن این حجم از تناقضات به رفتار خشن پلیس و قتل تعدادیسیاهپوست قربانی خشونت پلیس… یعنی مشکل بنیادین تناقضات بورژوازیرا ندیدن …هیچ تمایلی نیست تا این تناقصات را درست ببیند .

چه بخواهیم و چه نخواهیم ( غلط یا درست ) دولت آمریکا در راسامورات جهانی قرار دارد کدخدای دهکده کوچک جهانی ، تغییر ساختار و رفتارش هم باید در ابعادجهانی باشد .

هر تاخیری در تغییرات ساختاری نسخه بورژوازی ، قیمتش را باید مردمتمام جهان بپردازند . فعلا و همچنان که با همان مختصات قدیمی و ساختار کهنه زمان جنگسرد میرانند…

آنچه در پایان جنگ سرد دیدیم پیروزی غرب بر شرق بود ، صدام هم درجنگ ایران و عراق پیروز جنگ شد و نمیدانست با شهد آنپیروزی چه کند . رفت کویت و بقیه تراژدی …غرب هم انگار هنوزنمیداند با شهد پیروزی در جنگ سرد چه کند تاکام همه جهان شیرین شود ؟

دلخوش نباشید لیکن … به لایحه اصلاح پلیس آمریکا…

لایحه اصلاح پلیس آمریکا مثل چسب زخمی میماند روی زخمی سطحی رویپوست که تهدید جدی نیست … در حالی سرطان درون این پدیده در حالرشد است .

مثل این است که سپاه پاسداران هم لایحه اصلاح خودش را به مجلساسلامی ببرد و کلی هم تبلیغ و ذوق کند …مشکل در کلییت پدیده حکومت اسلامی است و سپاه حافظ همان پدیدهبیمار سرطانی …

در آخر این قصه و مسیر استحاله حکومت اسلامی ایران باید ازدخالتهای بی جا در جاهای مختلف دست بردارد ، باید کارهایی بکند کهعملا دخالت روحانییت در سیاست و اقتصاد و ادامه نظام اسلامیمافیایی ، موضوعییت نداشته باشد بلکه به مرور زمان جرم هم میشود …

استحاله یا اصلاحاتی که به تغییرات ساختاری راه نبرد فریب است . وقتی کدخدای دهکده زیر سایه و یا به نام استحاله با هر دیکتاتورو فاشیستی نرد عشق میبازد یعنی خودش هم از همان جنس است .

جناب سرمایه دار که دست به اصلاحات ساختاری زد ، آنوقت خاله بازیزیر پتو با ملای حاکم در ایران و یا هر دیکتاتور دیگری ضرورتیندارد . در اصلاحات ساختاری ارزشهای موجود غیر انسانی باید شخم بخورد وفرسنگها جابجا شود .

بعد از بسته شدن شکاف بین غرب و شرق در قرن بیستم ، غرب حکومت اسلامی ایرانرا جایگزین یا رقیب خودش کرد . در قوانیندیالکتیک تک قطبی معنی ندارد ویا نمیتواند وجود داشته باشد . غربسرمایه دار قطبی لازم دارد تا هم ادامه دهد و هم جدی نباشد .

حالا حکومت اسلامی ایران که توسط سیاستهای کاخ سفید در ۱۳۵۷ درایران زاده شد ، هنوز ادامه دارد . آنها روابط سیاسی ندارند، ظاهرادشمن درجه یک یکدیگر نیز به حساب می‌آیند. اینکه چگونه هم دشمنهستند و هم پول نقد آمریکا میدهد تا آن نظام فرو نریزد تنها سوالموجود نیست . حالا سالهاست لاس زدن با مافیای دینی حاکم در ایرانتنها اکران نمایشی جهان است . آنها ظاهرا نظام سیاسی یکدیگر را نیزقبول ندارند، ولی اقدام به تبادل زندانی می‌کنند و با قوانین زمانجنگ سرد هنوز رانندگی میکنند … غرب به آرامی باید قبول کند کهموضوع گذر زمان شامل حال همه میشود . حالا بافت شعور و درک جوامعمثل قرن بیستم نیست که با تیترهای مزخرف پوشالی لیز بخورد ، حالاعملکرد مشخص ملاک قضاوت است .

آنچه را که به عنوان نظم نوین اقتصادی باید شناخت ، ریشه درشرایط دارد . شرایطی که گذشته و آینده را در برمی گیرد . ولی دوروی یک سکه نیست .

۱۰٫۰۶٫۲۰۲۰
اسماعیل هوشیار