سکوت در برابر بی عدالتی پوچ و بی‌معنی است

سکوت در برابر بی عدالتی پوچ و بی‌معنی است.

قتل جورج فلوید و آتش خشم مردم در ایالات متحده آمریکا !

در ارتباط با قتل جورج فلوید ، George Floyd خشم میلیونی سرتاسر آمریکا را به خود گرفته است. میلیونها نفر در اعتراض به قتل جورج فلوید توسط ماموران پلیس شهر‌ مینیاپولیس از ایالت مینه سوتا در حالی که یک پلیس «سفید پوست» در یک ویدئوی ضبط شده چند دقیقه ای ، زانویش را روی گردن او انداخته بود و با فشار تمام وزن روی‌ زانویش، تا چند دقیقه به همان حالت باقی ماند و در نتیجه باعث جان دادن «جورج فلوید» شد.

در‌ کمتر‌ از چند دقیقه این ویدیو در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و موجی از خشم و نفرت مردم آن شهر و سرتاسر آمریکا و جهان را بخود گرفت. یک پلیس فاشیست جانی و نژادپرست در‌کمال خونسردی و با نفرت تمام، هرچقدر‌ جورج تقلا می‌کرد و به آفیسر میگفت: “دارم خفه می شوم، نمی توانم نفس بکشم، آفیسر من را نکُش، و درخواست کمک می‌کرد” پلیس جانی بیشتر‌به زانویش فشار وارد می‌کرد تا زودتر جانش را بگیرد و اینکار را کرد.

موج عظیمی از نفرت و انزجار عمومی مردم آمریکا علیه پلیس «مینیاپولیس» و کل پلیس آمریکا را بخود گرفت. این اعتراضات علیه تبعیض و نابرابری و خشونت های پیاپی در آمریکاست، علیه فقر و ریاضت کشی اقتصادی هیات حاکمه و یک درصدی های مفت خور، علیه نژادپرستی و جنایات آشکار چندین دهه سیستم پلیسی و سرکوب سیاهپوستان و سایر شهروندان آمریکاست، علیه سرمایه داری شکست خورده و بحران هایی است که دولت آمریکا در راس آن قرار گرفته است.

سیاهپوستان و معترضان به این جنایت از‌ مینیاپولیس تا نیویورک و لس آنجلس و بسیاری از شهرهای آمریکا علیه این قتل عمد به خیابان‌ها آمدند ، در‌ مینیاپولیس بیشتر‌ ادارات پلیس و اماکن دولتی به آتش کشیده شد و تقریبا همه جا توسط معترضین تخریب شد.

دونالد ترامپ فاشیست اقدام به بستن شبکه های اینترنتی منجمله « توئیتر» کرد و با این اقدام دست به سانسور‌ و تهدید رسانه ها و این پایگاه های اینترنتی زد. او همچنین در توئیت هایش معترضان را “غارتگر” خطاب و آنان را “اراذل و اوباش “ نامید و با چراغ سبز برای کشتار و برخورد قاطع ماموران سرکوبگر را با اعزام فوری گارد ملی برای سرکوب و مقابله با تظاهرکنندگان پاسخ داد.

مردم ساکت نخواهند شد و مجازات مجرم و عاملان قتل جورج فلوید نمی تواند میزان نفرت و خشم و انزجار میلیونی مردم را فرو بریزد. این اعتراضات در واقع علیه نژادپرستی و کشتار سیاهپوستان در آمریکا و تعرض به کلیت سیستم منفور‌ سرمایه داری و هیات حاکمه آمریکا در‌ تعرض به کرامت و جان انسان‌ها و فقر و بیکاری و گرسنگی و کلیه معضلات اجتماعی دیگری است که گریبان مردم این کشور در‌ «مهد دموکراسی» کذائی و پوشالی را گرفته است.

مرگ بر‌ سرمایه داری‌ دشمن دیرینه انسان و انسانیت.

سوسیالیسم تنها راه برون رفت از جوامع نفرت انگیز سرمایه داری است.

یاد جورج فلوید گرامی باد.

هه ژار علی پور

۲۹ مه ۲۰۲۰