ناسیونالیسم خطری که از نو باید شناخت (٩)

ناسیونالیسم خطری که از نو باید شناخت (۹)

این شماره: “جنبش آزادی کردستان” فراخوانی برای ایجاد “سپاه رزگاری”

فقط بن بست سیاسی احزاب و جریانات ناسیونالیستی مانند حزب دموکرات کردستان نیست که آنها را به اتحاد با اسلام سیاسی ترغیب و مطمئن میسازد بلکه افرادی هم هستند که از ناامیدی از احزاب جنبش ناسیونالیستی در کردستان میل به سوی فاشیسم پیدا کرده و راه رهایی را در جنگ و کشتار برای آزادی خاک و سرزمین میجویند. یکی از این افراد آزاد زمانی است – ایشان قبلن کمونیست و فعال کارگری و مدافع حقوق کودکان بود اما امروز در ناامیدی از تداوم حکومت فاشیسم اسلامی دچار دپرشن سیاسی شده و خودش منادی فاشیسم شده است. این شعار “آزادی کردستان” قبلن هم نقشه راه جنبش ناسیونالیسی و خیلیها از جمله اوجالان بود. حزب آقای اوجالان برای رسیدن به هدف آزادی کردستان از تمام ابزارهای ممکن از ترور و اعدام تا ادم ربایی تا انفجار تا باج گیری و سربازگیری اجباری تا نوکری حکومتهای ایران و روسیه و اروپایی و افریقایی و تا بی پرنسیبیهای سیاسی بهره گرفته بود. که نهایتن با دستگیریش رویه ازادی کردستان را تغییر و به پلاتفرم خودمدریتی محلی مسیر عوض کرد. آزاد در ابتدای راهی است که اوجالان رفت و شکست خورد. ازادی خاک و سرزمین و کردستان از چنگال اشغالگران برای جوانانی که سروته سیاست را یاد نگرفته اند مقدس بنظر میرسند اما برای ما که از تاریخ ۴۰ سال اخیر کردستان و ایران و خاورمیانه و جهان مشاهدات و تجاربی داریم این لغات نشانه های فقط یک ذهن بیمار نیست بلکه همچنین زوزه های ناسیونالیسمی است که به فاشیسم می انجامد.

آزاد زمانی یا هر فرد دیگری که پرچم “آزادی خاک” بجای آزادی انسان بردارد محصول حکومت فاشیستی جمهوری اسلامی و در راهی است خطرناک و خونین  برای جامعه و مردم. زمینه رشد خاک و سرزمین پرستی در کردستان و در سراسر ایران پاسخی عقب گرا و منحط و ضد انسانی و خونین به خدا و پول و زور و ستم و آخوند پرستی حکومت ایران است. در منجلاب حکومت فاشیستی اسلامی و جامعه اسلام زده ی سرمایه داری هار- مردم در انحطاط همه جانبه غرق شده و لذا درچنین جامعه ای لابد چند صد نفری پیدا خواهند شد تا خونریزی و پاکسازی اشغالگران را آزادی و رزگاری و نجات بدانند و به آن همت گمارند.

کلید واژه آزاد زمانی “بیرون کردن اشغالگران از سرزمین ما” است. او میخواهد سرزمین کردستان را ازاد کند. در قاموس ناسیونالیسم در تمام دنیا و در طول ۱۵۰ سال اخیر بیرون کردن اشغالگران به معنی بیرون کردن استعمارگران اروپایی از افریقا و اسیا بوده است. این جنبش ناسیونالیستی سنتی ضد استعماری بر حق بوده و قابل دفاع چون بر غارت و حکومت یک دولت خارجی بر مردمانی در گوشه و کنار دنیا نقطه پایان میگذاشت و کمونیستها هم با شعار “حق ملل در تعیین سرنوشت خود” بر آن صحه گذاشته و دفاع و حمایت کردند. امروز اگر در سوریه و افغانستان و عراق کسی صحبت از بیرون کردن اشغالگران بکند میشود برایش مصداق عینی یافت. اما بیرون کردن اشغالگران از کردستان آقای زمانی چیزی نیست جز بیرون کردن غیر کردها از کردستان حتا اگر خود آزاد این را منکر شود. اگر واقعن آزاد منظورش جمهوری اسلامی بود لابد همین را هم میگفت. در ۵۰ سال اخیر در دل حکومتهای ناسیونالیستی جهان موج تازه ای از ناسیونالیسم قومی شکل گرفته که قصدش نه پایان دادن به استثمار و غارت بلکه کسب قدرت سیاسی خودیها در برابر غیر خودیها است. بعنوان مثال یوگسلاوی یک کشور بود در قاموس ناسیونالیسم سپس توسط ناسیونالیستهای قومی در خون غرق شد و به چندین کشور تقسیم شد. نمونه دیگر سودان جنوبی بود که موفق شد و نمونه های شکست خورده هم سیلان و هند. کشمیر و هند. و دالفور و سودان بودند. نمونه کردستان هم دارای هم ویژگیهای یوگسلاوی است هم ویژگی کشمیر هم ویژگی دالفور. کردستان مانند کشمیر تاریخ طولانی با ایران دارد اما مذهبش جدا. مانند دالفور علی رغم مسلمان بودن میل به جدایی دارد و جنوساید شد و مانند یوگسلاوی میتواند در یک کشور بماند و یا به قیمت جنگ و کشتار و قتل عام و فجایع بی شمار جدا شود. آزاد زمانی راه یوگسلاویزه کردن کردستان را برگزیده است.

بی گمان تمام نیروهای ناسیونالیست و اسلام سیاسی چه از نوع در قدرت و مرکزی و چه از نوع بیرون قدرت و محلی در این سناریوی سیاه همکار و همرزم آقای زمانی خواهند بود. در مقابل تنها کمونیستها میتوانند مانعی جدی بکمک مردم در برابر این صفوف خونریزان و خاک پرستان چه از نوع پان ایرانیست و چه از نوع ملی و چه از نوع قومیش و اسلام گرایان وحشی و اهلیش برقرار سازند. لذا تلاش زمینی و عینی آقای زمانی و جنبش “ضد اشغالش” قبل از هر چیز ضدیت با کمونیستها خواهد بود. آزاد به کمونیستها میگوید “شما چرا از طرح بحث آزادی کردستان رم میکنید؟” “چرا بیان این حقیقت که بهشت – مدینه فاضله و مرز پر گهر برای مردم ستم دیده ارزشی ندارد جرم است؟ … بیچاره چپ که مدعیانش از آزادیخواهی میلیونها انسان رم میکنند”. آزاد مخالفین طرحش را به رم کردن از آزادی متهم میکند غافل از اینکه او ممکن است با این سفسطه بتواند چند جوان نگون بخت آماده شهادت را دور خود جمع کند اما نمی تواند فعالین سیاسی را ساکت نماید.

آزاد مینویسد “جدا نمیشویم مغاز و قاعده بازی اشغالگران و اقمارشان را بهم میزنیم. باید این سرزمین اشغال شده که اسم ایران را برای فروش رویش چسپانده اند را آزاد کنیم. کمپوت ایران که همه ملتها و مردمانش را با زور در ان چاپانده اند فاسد شده است. باید این شرکت فساد بنام ایران را ملغی کنیم و بر ویرانه اش کشور مدرن -آزاد و برابر کردستان را مستقر کنیم برای همه مردمانی که در این سرزمین زندگی میکنند.” “سرزمین ما توسط استعمارگران و دولت های دست نشانده تقسیم شده اند و مورد ستم قرار گرفته است. حاکمان سلطه گر و مهاجم در طول حاکمیت خود فرهنگ و زبان مردم را بر اساس مرام و میل خود تغییر داده اند.” (اشتباه تایپی از خود آزاد است). در این کامنت ایشان نشان میدهد که بیمارگونه از نام ایران نفرت دارد و مانند هر فاشیستی “آزاد” کردن یک سرزمین را به قیمت نابودی دیگران می خواهد. ایشان صراحتن از “ویرانه” ایران و نه جمهوری اسلامی نوشته است.

آقای زمانی در پاسخ مختار محمدی مینویسد: “همه احزاب موجود چه آنهایی که به ناسیونالیسم کردی موسوم هستند و چه آنهایی که مدعی چپ هستند شریک تولید و بازتولید ستم و اسغال کردستان هستند. چپ انقلابی در صحنه مبارزه کردستان اصلا وجود ندارد همه یک جوری تحت اتوریته -کنترل و استراتژی اشغالگران قرار دارند و در نهایت به اشغالگران و ستمگران کردستان خدمت میکنند. مگر اینکه از نو برنامه و سیاست خود را باز تعریف نمایند.” (اشتباه تایپی از آزاد زمانی است). در این اظهار نظر آزاد احزاب و سازمانهای چپ را “شریک ستم و اشغال کردستان” معرفی میکند و بعدن (که در ادامه همین متن خواهد آمد) فرمان “دفن” آنها را صادر میکند.

ایشان همچنین در پاسخ سعید مدانلو نوشته است: “چرا علیه ستمگری و فاشیسم و ناسیونالیسم برتری طلب جرم است؟ چرا بعنوان انسان این سرزمین حق ندارم از آزادی سخن به زبان بیارم و اگر بگویم من کردم راست و چپ دمشان میجنبد و رگ ایرانچی گری شان بالا میزند.” آزاد در این کامنت خودش را معرفی میکند. او خودش را “انسان این سرزمین” و “من کردم” معرفی و مخالفینش را هم “ایرانچی گر” میخواند. آزاد اگر فرصت کند “نبرد من” شماره دو را هم مینویسد. انگار دنیا علیه او و او یک تنه علیه دنیاست. ناله های فاشیسم را جدی بگیریم رفقا.

 آزاد در پاسخ سئوال “پس چه باید کرد؟” از فردی به اسم حمه کال کردستانی پاسخ داده است: “مبارزه جمعی علیه اشغالگران و شرکایشان و قیام برای آزادی. رفقای کمونیست کورد را من میخواهم از شر ایرانچی ها نجات بدم.” در این کامنت آقای زمانی بار دیگر هدفش را “اشغالگران” و نه هیچ حکومت و دولت و نیرویی بلکه کلمه رمز “اشغالگران” اعلام کرده و نیز تکرار میکند که “و شرکای” اشغالگران که در پاسخ به مختار محمدی روشن کرده بود که احزاب و سازمانی چپ (و کمونیست) شریک اشغالگران هستند. وقتی آقای زمانی چنین حکمی صادر میکند لابد پیروان جوانش چیزی جز تیرباران نمی شناسند که نقل قولهای پایین جنس پیروان آزاد را بقلم خودشان معرفی میکنند. آزاد با نهایت وقاحت از نجات کمونیستهای کردستان از ایرانچی گری می نویسد. رفقا هوشیار باشید و روزه های فاشیسم را دست کم نگیریم.

 سهند نوران برای آقای زمانی نوشته است که “تا این حد سقوط کرده اید”؟ و جواب آقای زمانی این است: “شما چرا زوزه میکشید.”

آقای زمانی پرچمش را با این عبارت هوا کرده است: “بهشت اسلامیها – مدینه فاضله چپ ها و میهن پر گهرشاه پرستان برای مردم کردستان پشیزی نمی ارزد. مردم کردستان آزادی میخواهند!” لذا بوضوع بیان کرده است که پشیزی ارزش برای نیروهای چپ و کمونیست در کردستان قائل نیست و به روشنی کمپ فاشیسم را آذین بسته است.

از حامیان آقای زمانی یکی سونیا باسط  است: “درود آقای زمانی بزرگوار متاسفانه حرفاتون برای بعضیها خیلی سنگینه و کمرشون خم میکنه خندوگریه رو باهم قاطی کردن.” و فرد دیگر محمد محمودیان که در پاسخ به فردی بنام سعید تهرانی نوشته “هرچه بدی و بازم بدی و خرابی را که اگر در کوردستان میبینید هدیه دوژمنان نا لایق و همسایگان عقب مانده فکری و سیاسی موردستان است”. (اشتباه تایپی از خود نویسنده است).

Ronia Bassetسهند حسینی فکری بحال خودت وسایربرادران آدم ربایت بکن که برای اخاذی کودکان زیر۱۸رادر روستای باوریزدزدیدیدآقای سهند حسینی تو وهمقطارانت به جرم آدم ربایی بایددر دادگاههای بین المللی محاکمه شویددزدان وآدم ربایان خفه بشن بهتر است.

این روش همیشگی فاشیستها در ساکت کردن مخالفینشان بوده: تهمت و اتهام و شانتاژ وترور شخصیت با شایعه و دروغ.

آزاد در پاسخی به سئوال سیاوش فدایی که “کدام آزادی -آزادی سرمایه دار کرد و مافیای مالی را هم در بر گیرنده است؟!” مینویسد “تنها قیام برای آزادی همه را رها خواهد کرد.” و درکامنت دیگری “به همان اندازه شما پذیرش کردستان برایت سخت است برای ما تحمیل ایران سخت است ایرانچی گری دورانش به پایان رسیده است و باید نفسی نو در این سرزمین دمید و این نفس نفس آزادیخواهی تمام سرزمینی است که نامش کردستان است نه ایران.” و همچنین “نوبت هم باشد نوبت ما است اسم ایران را برداریم و برویرانه حاکمیت فاسدش کشور آزاد و آباد کردستان را برای همه مردمان آن مستقر کنیم.”

تفسیری لازم نیست که چنین اظهار نظرهایی ناسیونال فاشیستی هستند و جز خونریزی نصیبی حاصل نخواهند کرد.

سیاوش فدایی چهارمورد از ستم و ظلم کرد و حکومت کردی بر مردم کردستان را جلو آزاد گذاشته اما ایشان پاسخی نداده و در عوض یکی دیگر از حامیانش بنام محمد ارگوشی جواب داده که “چرا اونایی که تو میگی همه حزب اوجالان خود فروش کرده تا حزب کارگران پ ک ک باشه کوردها به جایی نمیرسند.”

Mohamad Argoshiهمه ما باید تلاش کنیم اول از شر حزب گوت جلان خلاص بشیم چون حزبش دست پاچه ایران بشار اسد حزبلات لبنان حشد وحشی عراق هست.

“نیکول نیکولا”از دیگر حامیان آقای زمانی درپاسخ به اعتراض اینجانب که نوشتم “نقطه مقابل اشغال سرزمین پاکسازی سرزمین است” – مینویسد: “اگر پاکسازی نکنید قطعا پاکسازی خواهید شد.” و البته آزاد که بتازه گی از انگلیس فارغ التحصیل شده اینقدر شعور گرفته است که فعلن از پاکسازی چیزی نگوید و در عین حال در مقابل حامیانش سکوت میکند.

در ادامه آزاد زمانی خطاب به فردی بنام امیر ابراهیمی مینویسد “میخواهم ایران را کردستان کنم“.

Salahh Senaaتعدادی با نام ناسیونالیسم و تعدادی دیگر با نام کمونیسم و البته هر دو هدفی جز استشمار بیشتر ملتهای تحت ستم ندارند و اهداف شوم خود را در زیر چتد ناسیونالیسم و یا کمونیسم پنهان میکنند .

Azad Zamani Salahh Senaa صلاح عزیز، احزاب موجود در کردستان از نقطه نظر عملکرد، ودورنمای سیاسی که برای خود تعریف کرده اند در تعامل و مشارکت با حکومتهای اشغاگر و دول مرکزی حال و آینده حق حیات دارند. همگی فرقه های مکمل اقمار اشغالگران و از یک قماشند! نه ناسیونالیسمشان ربطی به جنبش آزادیخواهی کردستان دارد نه احزابی که سوسیالیزم و کمونیزمشان به مشارکت یا تعامل با ایرانچی ها و اشغالگران گره خورده است.

Azad Zamani Salahh Senaa صلاح جان کردها تحت ستم حاکمان اشغالگر و حکومت های شوینیست و فاشیست بوده اند مردمان سرزمین ما مهم نیست با چه زبانی صحبت میکنند. مهم این است که سرزمین ما توسط استعمارگران و دولت های دست نشانده تقسیم شده اند و مورد ستم قرار گرفته است. حاکمان سلطه گر و مهاجم در طول حاکمیت خود فرهنگ و زبان مردم را بر اساس مرام و میل خود تغییرداده اند. ابزارهای فرهنگی را تسخیر و در اختیار خود گرفته اند تا بتوانند به حاکمیت اشغالگرانه خود ادامه دهند.

در این کامنتها آقای زمانی حاکمان و حکومتهای اشغالگر و فاشیست را به تعابیرش اضافه میکند اما همین را به فرصتی برای قرار دادن جنبش چپ و کمونیستی کردستان در کنار فاشیستها و شوینیست ها قرار میدهد و بار دیگر آنها را ایرانچی و مکمل اشغالگران مینامد و بدین ترتیب فتوای به محاکمه کشاندن کمونیستها بجرم خیانت به سرزمین را به روشنی صادر کرده است. همدست دانستن کمونیستها با اشغالگران استدلال قدیمی فاشیست هاست.

Azad Zamaniچپهای موجود آزادی مردم کردستان را به آینده ای نا معلوم دراتفاق با دول مرکزی گره می زنند. موکول میکنند به مشارکت با دولت های اشغالگر.” اتفاق با دول مرکزی و مشارکت با دولت های اشغالگر از دیگر اتهامات آقای زمانی به جنبش چپ و کمونیستی کردستان است.

Siavash Fadaiکردستان زیر نفوذ مهتدی و بارزانی ، کمتر از جمهوری اسلامی نیست .
دیگر خلق های ایران زمین کمتر مبارزه نکردند

Behrouz Rahimi Siavash Fadai ما می شاشیم به کمونیستها

بهروز رحیمی حامی و پیرو آقای زمانی سرانجام وجه لمپنی جنبش رزگاری آقای زمانی را هویدا میکند و با سکوت زمانی مهر تایید میگیرد. چند نمونه دیگر از تفکرات فالانژِی را میتوانید بخوانید:

Behrouz Rahimiکردستان مهد انقلا ب ایران.
کردستان پرچمدار مبارزه علیه دیکتاتوری. کردستان مبارزه برای بقای خلق کرد. کردستان مبارزه برای تعین سرنوشت. کردستان هیچ دیکتاتوری را تحمل نخواهد کرد

Behrouz Rahimiما کردها ایران رو تیکه پاره میکنیم. کردستان. ترکمن صحرا ، (عربستان اهواز و آبادان خرمشهر و دزفول) .. وبلوچ واذری و ترک و فا رس را آسوده بگذارید. تا این خلقها بتوانند خاک و بوم ویران شده را از نو بسازند،..
نه سلطنت نه کمو نیست نه اسلام هیچ وقت نخواهند توانست خوشبختی را برای خلقهای ایران به ارمغان بیاورند. شماها باعث بدبختی و ویرانی و عقب افتادگی و هرچه ناراحتی و نا امیدی مردم فقط و فقط از بودن شما هاست.
امیدوارم که هرچه زودتر گورستان را گم کنید و سر عقل بیایید. حد اقل به خودتان کمک کنید.

Behrouz Rahimiکمونیست بودن در ایران و اروپا از نظر مردم امروزی بعنوان کسی که یک ناراحتی روانی و خطرناکی دارد تقریبا مثل کورونا که اصلا و ابدا رفت و آمد را با آنها صحیح نمیدانند. باور کنید مثل انسان جزامی زده با آنها برخورد می‌کنند. نمی‌دانم واقعا حالشون خوبه. من کمونیست و سلطنت طلب و اسلامی ایرانیرا در لباس فاشیست ، هیچ و پوچ و بی وژدان و نامرد و بدور از اخلاق سیاسی میدانم. که در لباس دوست از پشت خنجر می‌کشند و می زنند. مرگ به نیرنگتان. آدم‌های عوضی و قورمساقند. امیدوارم هیچ انسان سالمی فریب این کمونیستها مخصوصآ از نوع ایرانیاش

نهایتن آقای زمانی فرمانده آزادی سرزمین مینویسد:

Azad Zamaniما علیه جنگ قومی هستیم. اما بدون جنگ هم نمیشود به مصاف اشغالگران و دشمنان مردم رفت. جامعه ی آزاد، دمکراتیک یا شورایی در مشارکت با دولتهای اشغالگر و زیر چتر شوینسم و فاشیسم دول مرکزی ممکن نیست پادوهای نوکری را باید با اشغالگران حاکم دفن کنیم.

در نتیجه: آزاد زمانی به این نتیجه رسیده است که هر فردی یا با جنبش آزادی کردستان است و یا پادوی نوکر اشغالگران و به همین بسنده نکرده می نویسد “باید با اشغالگران حاکم دفن کنیم”. این نتیجه گیری منهای جوک بودن آن از نظر سیاسی خط ناسیونال فاشیسم است و بس. خود ترمهای “آزادی سرزمینمان” “اشغالگران” و “میخواهم ایران را کردستان کنم” “برای ما تحمل ایران سخت است” نشانه های دیگری از شعارهای فاشیستی آزاد است. بعلاوه همفکران آزاد (بهروز رحیمی و رونیا باسط) هم تلاش کرده اند که بسهم خود پرنسیبهای سیاسی این خط تازه تاسیس را بیان کنند که نمونه های آن در بالا بصورت نقل قول آمد. کسی که مخالفش را تهمت و اتهام باران میکند تا خفه شود و نگوید مخالفم – نادانسته افکار فاشیستی خود را علنی میکنند. آیا کسی هست شک کند که اسلحه بدست چنین افرادی بیفتد چه نخواهند کرد؟ فاشیسم اسلامی با ۴۱ سال جنایت خود فاشیسم ناسیونالیستی را زاییده است چه از نوع ایرانی و پان ایرانی آن چه از نوع کردستانی آن و چه نوع ترکی آن. لذا مسئولیت کمونیستها چندین برابر شده است و هرچه سرنگونی جمهوری اسلامی بیشتر طول بکشد رشد جریانات شبه فاشیستی صریعتر و وسیعتر خواهند بود.

ادامه دارد

اقبال نظرگاهی

۱۹ ماه مه ۲۰۲۰