هیاهوی آشنا

هیاهوی آشنا

اخیرا جمال بزرگپور و فرهاد شعبانی و جمعی از ناسیونالیست‌های درون و بیرون کومه له  برسر یک مطلب سه سال پیش مجید حسینی هیاهوِ بپا کردند، پرداختن به پرخاشگری‌های آنها که دلایل متعددی دارد نازل است.

فضا ی سیاسی ایران بحرانی است. جنبش‌های اجتماعی با شعارهای رادیکال و اعتصابات و تظاهرات میلیونی، در صحنه مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی هستند. فعالین چپ و کمونست و جنبش‌های اجتماعی در این اعتراضات نقش بر جسته  و فعالی دارند. فشار این فضای سیاسی شکاف و چند دستگی در تشکیلات علنی کومه‌له در داخل اردوگاه و در اروپا را بیشتر کرده است. درنتیجه گرایش نا‌سیونا‌لیستی کومه‌له که رهبری این تشکیلات را بدست دارند تحت فشاراند.

باید برای نسل جوان که هنوز اطلاعی از تحولاتی که کومه‌له جدید بعد از بحثهای «چپ و راست» و حمله امریکا به عراق و جنگ خلیج که منجر به پشت کردن کومه له از کمونیسم و پیوستن به جنبش ناسیونالیسم گردید، این حقایق را توضیح داد . جریان دگردیسی کومه‌له بعد از حمله امریکا به عراق و تصرف شهرها توسط احزاب نا سیونالیست کُرد را باید همواره و به طریق مختلف برای مردم روشن نمود. کومه‌له جدید از تشکیل حزب کمونیست ایران پشیمان است و  اسناد، کنگره‌های دوم تا کنگره ششم کومه له را از سایت‌هایشان پاک کرده اند. تاریخ ۱۱ساله درخشان و پر دستاوردترین حیات مبارزاتی کومه‌له قدیم را از دسترس خارج کرده اند. این را به عنوان رشوه پذیرش خود تقدیم احزاب ناسیونالیست کرده‌اند. باید این حقایق تاریخی  کومه‌له جدید را از دل آن بیرون داد و برای فعالینی که فرق کومه‌له قدیم و کومه‌له جدید را نمی دانند و یا هنوز توهمی به این جریان دارند روشن نمود.

کومه‌له میخواهد درکردستان کنار احزاب ناسیونالیست مشغول معامله و توافقات خود باشد و در کنارش دکان حزب کمونیست را برای سرگرم کردن چپ‌های ملی رفرمیست چون راه کارگر و بقیه باز نگه دارد.

عبه کهنه‌پوشی

۱۶ مه ۲۰۲۰