جنگ بیولوژیک ( بیوتروریسم) با نام کرونا؟!

جنگ بیولوژیک ( بیوتروریسم) با نام کرونا؟!

عباس- رحمتی

در رابطه با ویروس کووید ١٩  که به “کرونا„ معروف شده ، چینیها ، چندین بار دروغ گفته اند و هیچگاه شفاف سازی نکرده اند! یکبار گفتند ؛ “این ویروس از خفاش و مار بوده است „، بار دیگر گفتند “از خفاش به مورچه خوار بوده است!„ و چندی پیش مورچه خوار را عامل انتقال این ویروس هلاک کننده به انسان معرفی کردند. در آمریکا  مقاله ای  این گاف خبری را کالبد شکافی کرده بود و نوشته است که آر ان آی را به مورچه خواری تزریق کرده و پس از تمامشدن  آزمایش آنرا ازبین نبردند،  آنرا به کسی داده  و یا فروخته اند ، به احتمال زیاد فرد مذبور  مورچه خوار را به بازار برده و آن مورچه خوار بیچاره تر فروخته است![۱]حال سوال آینجاست ، آیا RNA  تزریق شده به مورچه خوار دست ساز بوده است؟ دومین سوال اینکه ، چرا،  مورچه خواری که   RNA   به آن تزریق بوده است به بیرون از آزمایشگاه راه پیدا کرده است و سر از بازار میوه فروشی ووهان در آورده است؟ سوال بعدی این است ، با اینکه سال نوچینی بوده است و مردم در رفت و آمد به شهرهای دیگر بوده اند  چرا ویروس فقط در ووهان ماند ولی به سراسر جهان شیوع پیدا کرد؟  در واقع می توان گفت چینی ها آگاهانه این ویروس را انتشار داده اند (infiziert )سوال بعدی اینکه چرا خبر شیوع این ویروس را دیر به اطلاع مردم جهان رسانده اند؟ آمریکایی ها می گوینداز سوم ژانویه این ویروس شیوع پیدا کرده است . امما، در این تاریخ به جهانیان اطلاع داده نشد ه است.  وزیر خارجه رژیم کمونیستی چین را بارها عامل شیوع ویروس هلاک کننده دانسته است! گاهی اوقات هم مقامات آمریکای نرمش نشان میدهند و حرفهای دیگری می زنند!از همه اینها که بگذریم، مصاحبه با دکتر “آی فون” رئیس اورژانس بیمارستان در ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا در چین از سوی مقام‌های این کشور نظرها را جلب میکند. چرا آن مقاله سانسور شده است؟ اما این کار باعث شده تا کاربران شبکه‌های اجتماعی راه‌های خلاقانه‌ای برای دسترسی به این مقاله بیابند. برخی کاربران مقاله را وارونه نوشته و به جای کلمات از ایموجی‌ها استفاده کرده‌اند. حتی نسخه‌ای از این گزارش به بریل، خط نابینایان و کد مورس منتشر شده است.

 اواخر دسامبر سال گذشته، دکتر نتایج آزمایش یک بیمار را دریافت کرد که در آن نوشته شده بود این بیمار به ویروس سارس کرونا مبتلا است. هشت دکتر از جمله “دکتر لی ونلیانگ“، همکار دکتر آی که این جواب آزمایش را با دیگران در میان گذاشتند، توسط پلیس احضار شده و توبیخ شدند. دکتر لی مدتی بعد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت که مرگ مشکوک او با خشم مردم رو‌به‌رو شد. دکتر آی می گوید ابراز تاسف می کنم که چراسخنی نکفته ام ؟وی گفته بود : “اگر می‌دانستم این روزها وضع این شکلی می‌شد، به همه خبر می‌دادم.”

تمامی این خبرها نشان میدهد کاسه ای زیر نیم کاسه بوده است ! ویروسی ساختگی را بجای ویروس کرونا جا زدند و چه راحت درمیان مردم جا انداخته اند که اکثرن فکر میکنند که  واقعن  ویروس کرونا، یعنی همان کووید ١٩ است ! رسانه های جهان هم که همگی  بنام ویروس کرونا دُهل بزرگی درست کرده و بر آن می کوبند! فقط در مجلس آلمان در یک جا دیدم که می گفت فیلسوف مورد علاقه ی من « هراکلیتوس دوهزار سال پیش گفت [ حقیقت] با ( محرمانه ) بودن از خود محافظت می کند!او می گفت که این ویروس از حیوانی نبوده است و از درون آزمایشگاهی بیرون آمده است. ما هم معتقدیم که این یک ویروس بیولوژیک است ،جنگ غیر نظامی است که با سلاح بیولوژیک وارد کارزار کرده اند. این شروع یک جنگ جهانی است که طوری دیگر آغاز شده است،جنگی که از چین آغاز شده و  حقیقت را هم طوری دیگر کتمان کرده است. حالا دیگر تعداد زیادی  باورمند شده اند و به آن عادت کرده اند. جنگی است که به هیچکس رحم نمی کند ، هرکس بدان مبتلا شود با نبود واکسن و داروی مشخص ،تنها ایزوله و ورزش ، تقویت جسمی و مراقبت های ویژه راه حل آن است و گرنه احتمال مرگ هم وجود دارد! جنگی که با در خانه ماندن شاید تلفاتش کمتر باشد، درست بر عکس جنگ نظامی در میدان جنگ! امروز متاسفانه صحبت از فاز دوم و سوم شیوع ویروس کشنده است .امروز بحث  تنها بر سر دانش و علم نیست ، مدیریت آن است . در یک جنگ نظامی هم به مدیریت احتیاج داشت ، اگر می خواستن  جنگی  را  را شروع کنند می باید آماده سازی های آنرا از ماها قبل انجام میدادیم ، ولی برای تندرستی چنین برنامه ای نداشته ایم و این ویروس کشنده به ما آموخت که باید برای آینده از هر نظر آماده بود. البته تغییر أفکار مردم را نباید فراموش کرد. تا امروز هیچ علایمی  برای زندگی عادی وجود ندارد و تا فاجعه بزرگتری رخ نداده است ،  باید یک برنامه دراز مدت برای آینده ریخت. باید احترامی برای علم قائل شد و نه برای دین ، این علم است و سرمایه که  می تواند فردا مشکل ماانسانها را حل کند. بخاطر همین فرداها شاید فرزندان ما بیشتر بدنبال رشته های دیگری مانند پزشکی و پرستارى و دارو سازی و شیمی و فیزیک بروند تا تناقضهای کنونی که امروز در مورد ساخت داروها و مصرف آن وجود دارد کمتر و قابل حلترباشد، البته که بودجه و علم می تواند پاسخگوی این معضل باشد ، امما زمان را نمی توان به جلو کشید!

کرونا در یک لحظه به ما فهماند که چقدر باید روی مسائل پزشکی کار شود سالها پیش بعد از این اینکه کروموزوم ٢٢ را کشف کردند تا از عقب افتادگی و معلولیت جلوگیری کنند، جامعه پزشکی به خود خیلی بالید که توانست به انقلاب پزشکی در این مورد دست یابد ولی آیا فکر می کردیم که کرونا  بدین شکل بلای جان انسانها در سراسر جهان شود؟ هرگز!

در جنگهای جهانی گذشته  مردم با پناه گرفتن در پناه گاههای شهر و یا روستا کمی در امان می  بودند ولی شیوع ویروس بیولوژیک  احتمال مرگش ممکن است از رگ گردن به هر انسانی نزدیکتر باشد! هیچکس در امان نیست ، فاجعه آمیز تر اینکه اگر ویروس ،عضوی از خانواده را مبتلا کند ممکن است تمامی اعضائ خانواده را هم مبتلا کند و حتا ممکن  است در ظرف دو ساعت تا دو روز انسان رااز بین ببرد این همان سیاست به صفر رساندن جمعیت دنیاست ! که قبلن اینتلچنت سرویس مدنظر داشت ! راستی این ویروس  بیولوژیک و کشنده از کجا آمده است و تا  کی مهمان ما است و تا کجا بناست برود و تا کی بناست جان انسانها را بگیرد؟ آیا در قرن بیست ویکم  با وجود کشف کروموزوم ٢٢ و انقلاب بزرگ پزشکی  در قرن گذشته  و با وجود این همه پیشرفت در علم تکنولوژی باید شاهد مرگ انسانها براحتی آب خوردن باشیم؟ چگونه نمی توان  این ویروس دست ساز را مهار کرد و از پای انداخت؟  چه دستانی پشت این ویروس پنهان شده است؟ حال باید در خانه بمانیم تا قدرت نفوذش را از دست بدهد!

___________________________________________________________________________________

[۱] به نقل از بانو دکتر/پرفسور شهلا ابقری استاد دانشگاه آمریکا/ آتلانت