سنندج و خامنه ای!؟

شمس الدین  امانتی

رهبران ریز و درشت رژیم جمهوری اسلامی هر چند مدت یکبار خواب امام زمان را میبینند، سپس داستانهای ساختگی از شعبده بازی های این موجود خیالی را جهت فریب عده ای معدود از جیره خوارانشان بازگو و تفسیر از برکاتش را به نور افکنهای عمامه دور سر امام زمان منتسب، و سپس در سایه نورش مشغول ارسال آیات منزله و هدایت امتشان به بهشت موعود را بشارت میدهند. خوشبختانه٬ مردم کردستان از این قاعده مثتثنی بوده و هستند. اعتقادات مذهبی مردم کردستان آنهم از نوع تشیعش بسیار ضعیف است، ثانیآ به دلیل بافت سیاسی و اجتماعی مردم این بخش از کردستان ایران، برای این توهمات تره خورد نخواهند کرد.

پس از رسوایی سفر احمدی نژاد به سنندج، این بار خامنه ای برای جبران این خسارت با عمامه و عبایش عازم شهری است که مشخصات منحصر به فردی در مقایسه با سایر شهرهای دیگر ایران دارد، کسانیکه خبر این سفر را شنیده باشند، در کمال  تعجب این سؤال برایش مطرح است، که‌ چرا خامنه ای به‌ کردستان‌، آنهم به شھر سنندج سفر میکند!؟ کنجکاوی، تحلیل و نتیجه گیری ها از این تصمیم نیز متفاوت خواهند بود. این تصمیم و اهداف از سفر این مسافر ناخوانده و دم و دستگاه رژیم برای من روشن است. آنها با این طرفندها میخواهند خلل حضور سیاسی و اجتماعی خود را در کردستان پر کنند. من به چند مورد از شناسنامه مردم شهر سنندج از ابتدای بر سر کار آمدن این رژیم سرمایه داری و ارتجاعی اشاره خواهم کرد، تا مسافر تحمیلی و دارو دسته تصمیم گیرنده او، بار دیگر با این مشخصات منحصر به فرد سنندج و سنندجی ها بیشتر آشنا شوند.

سنت چپ و انقلابی در این شهر ریشه ای قوی و پیشینه ای انقلابی دارد. این شهر وارث شورای محلات و روستاهای مستقل از دولت و سیاستهای آن است. وارث نهادهای دمکراتیک و انقلابی در مدارس و ادارات شهری است. مردم انقلابی این شهر، برای اولین بار پرچم سرخ انقلابیون شهر و روستا را در خیابانهای اصلی سنندج و در تقابل با مرتجعین محلی به اهتزاز در آوردند. نمایندگان مردم انقلابی این شهر در هیئت نمایندگی خلق کرد جهت اجرای خواسته های روا و بر حق مردم کردسان رودررو بانمایندگان رژیم ایران مذاکره کردند. مردم این شهر، ۲۴ روز زیر شدیدترین بمب بارانهای پی در پی فانتوم های رژیم هار جمهوری اسلامی مقاومت کردند.

مردم این شهر با پای پیاده از سنندج به مریوان رفتند، تا بدینوسیله از کوچ تأریخی مردم انقلابی این شهر در اعتراض به سیاست های ضد بشری رژیم جمهوری اسلامی دفاع کنند.

مادران با گهواره بچه های یک ماهه خود، جلو خودروهای نظامی را در بلوار شهر سنندج سد کردند و تأریخ مقاومت این مردم آزادیخواه را در گوشه ای دیگر از این دنیای پهناور با الهام از کمون پاریس در خاطره ها زنده کردند.

این مسافر ناخوانده عازم شهری است که هنوز صدای رسا و شعار زنده باد کومه له، زنده باد سوسیالیسم رفقای گردان شوان در خاطره ها ماندنی است. هنوز صدای رسا و فرمان حمله به پادگان سنندج توسط رفیق انقلابی، و چهره محبوب مردم کردستان صدیق کمانگر در خاطره مردم این شهر زنده و ماندنی است.

زنان آزادیخواه استان کردستان بیش از سه دهه و بعد از تهران بیشترین برخورد و محاکمه فعالان ‎جنبش زنان را در سال ۸۷ تجربه کرده است.

مردم سنندج تجربه فرمان جهاد خمینی برعلیه مردم کردستان، عواقب زیان بار و کشت و کشتار مردم بی دفاع ناشی از فرمان علنی این انفال، که جزیی از تلخ ترین رویدادهای دوران حاکمیت سیاه شما است، در خاطره ما ثبت است. جنایت شما در رابطه با جنگ ایران و عراق، رواج تروریسم در جهان، ایران و فشار ناشی از این لجام گسیختگی ای بر مردم انقلابی کردستان و بازگو کردن همه آنها از حوصله این نوشته کوتاه خارج است. اما از حوصله و خاطره انسانهای شریف و آزادیخواه خارج نیست. وجه مشترک این مسافر ناخوانده در این پروسه بالا کجا و چگونه میتواند معنا شود؟

قرار است در فرودگاهی پیاده شوید که هنوز آثار اعدام جوانان انقلابی سنندجی به فرمان خمینی و مجری جلادش خلخالی را برخود دارد، انتظار دارید مورد استقبال مادران داغ دیده این جنایت قرار گیرید؟ این آرزو را به گور خواهید برد. مردم این شهر به فرمان شما و سایر دارو دسته جنایتکارتان بسیج نخواهند شد. فرزندان این شهر در خیابانها و کوچه پس کوچه هایش و در صفوف سازمانهای انقلابی طی بیشتر از سه دھه‌ یاد گرفته اند که چگونه از شما استقبال کنند.

حتمآ اعتصاب عمومی مردم  سراسر کردستان در ۱۶ آذر ماه سال۸۴به فراخوان کومه له را به خاطر دارید، که در واقع جواب دندانشکنی بود به شما در قبال سیاست های غیر انسانی، کشت و کشتار مردم بی دفاع و انقلابی کردستان، و نشانی از عدم وابستگی سیاسی و اجتماعی به شما نمایندگان ارتجاع سرمایه داری اسلامی بود.

زنان آزادیخواه و برابری طلب این دیار زیر بار قوانین و قید و بند ارتجاع اسلامی شما نخواهند رفت. قبل از آمدنتان آنها را به جرم تدارک مراسم اول ماه مه امسال تازیانه  باران کردید، همکاران کارگر در بندی را که جهت دیدار با همسر و بچه هایش به خانه آنها رفته بودند دستگیر و زندانی کردید، فرزاد کمانگر معلم و مدافع حقوق بشر را به اعدام محکوم کردید. با این کارنامه پر از جنایت انتظار دارید پدران و مادران فرزادها و زن و بچه کارگرهای در بند به استقبال شما بیایند؟ کور خواندید.

شما نه تنها برای همسر کارگر دربند، مادر فرزاد ها و مادران داغ دیده ایرانی که فرزندانشان به دستور شما محکوم به اعدام و به چوبه دار در ملأ عام آویخته شدند، ارزشی قائل نیستید. بلکه با اجرای قانون زن ستیزی اخیرتان در شهر قم و ضوابط جدید برخورد با رانندگان حامل زن"بد"حجاب و خودروهای حامل سگ را اعلام، و رانندگان "بد"حجاب یا رانندگانی که مسافرین آنها حجاب اسلامی را رعایت نکنند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت، و خودروی این رانندگان در مجازاتی مشترک با خودروهای حامل سگ دو ماه توقیف می شود. 
(به نقل از خبرگزاری انتخاب، ۱۶ اردیبهشت ۸۸)

‎عجب مهمان مرتجع و ن