اعدام مصطفی سلیمی، جنایت دولت اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی

اعدام مصطفی سلیمی، جنایت دولت اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی

پس از ۱۷ سال که مصطفی سلیمی زندانی سیاسی در زندانهای جمهوری اسلامی به ارسارت گرفته شده بود ، درطی شورش زندانیان زندان سقز در شرایط شیوع ویروس کرونا موفق به فرار شد و به شهر پنجوین اقلیم کردستان عراق پناه برد . اما سازمان امنیت دولت اقلیم کردستان ( آسایش ) در منطقه تحت نظر اتحادیه میهنی او را بازداشت کرد و به رژیم فاشیست اسلامی ایران تحویل داد تا در ۲۳ فروردین اعدام شود . اعدام زندانی سیاسی مصطفی سلیمی باید در کارنامه جنایات ، دولت اقلیم کردستان و فاشیسم اسلامی حاکم در ایران ثبت شود. هرچند این اولین باری نیست که این سرسپردگان رژیم ایران وترکیه دست به بدوبستان ومعامله با رژیم ایران وترکیه زده اند ، بلکه همواره تاریخ این احزاب بورژوایی کردستان با مماشات و همکاری با دولتهای فاشیست منطقه رقم خورده است . اینها به اندازه طول عمرخود به معامله روی انسانهای بی دفاع وتحت ستم پرداخته اند وهرروزخیانتی کثیف تراز پیش مرتکب شده اند . سالها سال است که مردم بی دفاع وآواره را تحت لوای موقعیت ، محدودیت ، وروابط دیپلماسی گول زده اند و به خوش خدمتی با رژیم های فاشیستی ایران وترکیه مبادرت نموده اند که هیچ ربطی به منافع توده های ستمدیده مردم کردستان نداشته است . احزاب تشکیل دهنده دولت اقلیم کردستان از جمله اتحادیه میهنی در بوق ناسیونالیسم می دمند ، به جاش پروری می پردازند ، با دولت های فاشیست منطقه بیشترین همکاری ها را انجام میدهند تا منافع عشیرتی شان محفوظ بماند . سیاست وعملکرد آنها این را بارها روشن وآشکارا ثابت کرده است . این احزاب در مقابل حمله داعش به شنگال پا به فرار گذاشتند و اجازه دادند که هزاران زن و کودک بصورت برده جنسی توسط وحوش داعشی مورد تجاوز قرار بگیرند و خرید و فروش شوند ، کردستان باشور را برای برپایی پایگاه ، وجب به وجب در اختیار پاسداران ، ارتش ترکیه و چکمه پوش های آمریکا یی قرار داده اند ، از طرفی دیگر از نیروی ارزان کارگران بنگلادشی و افغانی برای انباشته سرمایه بهره گرفته اند و هم اکنون نیز جنگ با حزب کارگران باکور را به مقابله با داعش ترجیح میدهند .

پس از اعدام مصطفی سلیمی توسط حاکمین جنایتکار رژیم اسلامی ، این احزاب اقلیم کردستان با همدستی حزب دمکرات کردستان ایران به ترورشخصیت سیاسی او مبادرت نموده اند ، تا افکار توده مردم را نسبت به این جنایت ضد انسانی منحرف نمایند و مبارزین آزادیخواه وبرابری طلب را با تهدید وترور به سکوت وا دارند. هیچ سکوتی جایز نیست و وجدان بیدار انسان های آزادیخواه اجازه نمی دهد که دولت اقلیم کردستان و رژیم فاشیست اسلامی که این جنایت را مرتکب شده اند با سیاست های ضد بشری شان ، برآن سرپوش بگذارند . اگر احزاب سیاسی پناهنده درحریم دولت اقلیم کردستان به لحاظ گرفتن امکانات وداشتن اردوگاه با یک اطلاعیه ساده که گویا محکوم میکنند میخواهند قال قضیه را سرهم بیارند و بویژه حزب دمکرات کردستان ایران با اتخاذ سیاستهای سازش کارانه با رژیم فاشیست اسلامی به پاس گرفتن جیره دلارهای ماهیانه ، سکوت اختیارکرده است ، باید به آنها گفت شرم نمایید .

صد سال است که عشیره جلالی ومسعودی ازتوده ستمدیده مردم کرد ایران وترکیه وسوریه و عراق سوء استفاده میکنند وجواب کمک آنها فقط خیانت ، جاسوسی و سرسپردگی به رژیم های فاشیستی ایران از زمان شاه تا کنون ، رژیم ترکیه وسوریه و نیزدوره صدام درعراق بوده است . اعدام مصطفی سلیمی بعد از ۱۷ سال زندان ، علیرغم فریبکاری چندش آور احزاب ناسیونالیست قوم پرست به سمبل مبارزه ومقاومت در میان توده مردم تبدیل شده است و نقاب از چهره جنایت آمیز آنها برای یکباردیگر برداشته است .

اقدام ضد انسانی دولت اقلیم کردستان تنها اعدام و گرفتن جان یک انسان نبود ، بلکه ضربه مهلکی بر پیکر مقاومت کل زندانیان سیاسی ، هزاران پناهنده ، هزاران مبارزآزادیخواه عرصه مبارزه طبقاتی بود که کینه و نفرت انسانها را برافروخته کرده است . میبایست اجازه ندهیم این جنایت به فراموشی سپرده شود بلکه باید این احزاب وادار شوند که به بساط کاسبکارانه و سیاستهای مماشات طلبانه شان خاتمه بدهند .
یاد مصطفی سلیمی همیشه گرامی خواهد بود