تمنّا می کنم،از تخریب کمونیسم، تحت عنوان کمونیسم چشم پوشی کنید!

 
تمنّا می کنم،از تخریب کمونیسم، تحت عنوان کمونیسم چشم پوشی کنید!
 

کمونیسم کارگری که قرار بود زمانی به نقطه عطفی در جنبش کمونیستی ایران تبدیل شود،‌نه تنها در این امر موفق نشد، بلکه مسیری را در پیش گرفته که رسماً‌ به بازیچه ای دست بورژوازی تبدیل شده است.
جریان کمونیسم کارگری-حکمتیست؛ خط رسمی-،‌ با علنی شدن نمایش مسخره ی شاهدخت سوئد- با چهره ی خندان- در یکی از بیمارستان های این کشور بوجد آمده و فریاد هورا برای این قهرمان پوشالی سر داده است. پشت این چهره ی خندان، شخصیتی خوابیده است که چیزی جز توحش و بربریت و یک “انسان” وحشی به چشم نمی خورد. براستی چرا حزبی با این همه پتانسیل انقلابی- بنابر ادعاهایی که سر می دهند- باید با چنین خبر مضحکه ی بوجد بی آید و به بازیچه ی دست رسانه های ارتجاعی بورژوازی تبدیل شود؟
اگر اعضای این جریان یک ذره درک و شعور سیاسی-طبقاتی می داشتند، درمی یافتند که چنین تاکتیک ها و نمایش های مضحکه در نزد هر انسانی که با الفبای مارکسیسم آشنا باشد کاملاً سوخته شده است. اگر می خواهید در میان مردم جایگاهی داشته باشید، بهتر است که دست از این سیاست های دماگوژیست و پوپولیستی بردارید و با صراحت جایگاه و خاستگاه سیاسی-طبقاتی خود را تعیین کنید. تا کی می خواهید،‌مارکسیسم و بورژوازی را با هم در یک بستر بگنجانید و شعور جامعه به طور عام و طبقه کارگر به طور اخص را به باد سخره بگیرید؟ شما می خواهید همزمان در دو میدان آواز بخوانید و برقصید و شادباش بگیرید؟ بزرگترین خدمت شما احزاب به اصطلاح کمونیست به جنبش انقلابی طبقه کارگر ایران این است،که با خود صادق باشید و دست از سرِ طبقه کارگر ایران بردارید. شما می خواهید به طبقه کارگر بیاموزید که بورژوازی و پرولتاریا با یکدیگر مشترک المنافعند!
تفاوت اساسی ما بین ادعاهای سرداده شده هر جریان سیاسی را بایستی با مناسبات و تحولات روزانه و آنهم در طی پروسه ی تاریخی محک زد. با نگاهی اجمالی به تاریخ گذشته ی تمامی احزاب کمونیسم کارگری متوجه می شویم که سیاست های شما نه تنها با رشد خواست و منافع طبقاتی پرولتاریای ایرانی و مبارزات آنان همخوانی ندارد، بلکه توهین به شعور طبقه کارگر ایران است. باید درک کنیم که این احزاب فاقد توانایی هستند که آگاهی طبقاتی را به جامعه تزریق کنند. بی دلیل نیست که اکثر فعالین کارگری و فعالین چپ رادیکال در داخل ایران و خارج کشور به ریش شما و احزاب به اصطلاح کمونیست می خندند. در شرایطی که دولت های سرمایه داری عملاً‌ فضایی را خلق کرده اند که بحران ویروس سرمایه داری کرونا، کلیّت ساختارهای اجتماعی،‌سیاسی و اقتصادی را در هم تنیده،‌ حزب حکمتیست می خواهد با اعلام پخش خبر شاهدخت،‌بارقه ی امیدی را به جامعه معرفی کند. تعرض بورژوازی سوئد به بهبود استانداردهای زندگی طبقه کارگر،‌کاهش مخارج دولتی و افزایش مالیات و … موضوعاتی هستند که این حزب تمایلی به بازگو کردن آن ندارد.
 بورژوازی که به دنبال حذف نیروی زائد- بنا بر منطق بی منطق بورژوازی- است و نیازی به آدم های پیر و غیرمولد ندارد،‌سعی بر این دارد که با مطرح کردن چنین نمایش های مسخره ایی،‌ کمی ما را به وجد آورد. مرسی بورژوازی، حداقل ما کمونیست ها با دیدن نمایش های مضحکه ای بی شمارتان از بس خندیده ایم که دیگر تمایلی به خنده نداریم. کمی صادق تر باشم،‌نایی برای خندیدن در توان نداریم. مطمئن باشید،‌لطفی که در حق ما انجام داده اید،‌نه ما و نه تاریخ فراموش نخواهد کرد. مرسی جریان حکمتیست. نگران نباشید، ما حالمان خوب است و به جُک های شما نیازمند نیستیم. به پوپولیسم بی پروایتان ادامه دهید!
 
ژوبین خضری ۲۰۲۰٫ ۰۴٫۲۰