کرونای اصلی تفکر سروش است !

کرونای اصلی تفکر سروش است !


hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

عبدالکریم سروش : بالای ۹۰ درصد آنچه را که روحانیت می گویند خرافه است…

آن ۱۰ درصد غیر خرافه چیست ؟
آیا آن ۹۰ درصد خرافه روی آن ۱۰ درصد دیگر سوار نیست ؟

عبدالکریم سروش به عنوان مهندس کودتای فرهنگی ۱۳۵۸ ، باهمان ۹۰ درصد در کودتای فرهنگی جان دیگران را میگرفت … و تا زمانی که ریشه شجره خبیث دیانت را نزنی باز هم خرافه های دیگر مثل رج آجر رویش در طول قرون چیده خواهد شد .

در رنسانس اروپا هم همان ۹۰ درصد ریخت و روی همان ۱۰ درصد باقی مانده مفت خورهای کلیسایی به رتق و فتق امور فیزیکی از جان و مال مردم ادامه دادند . این نتیجه همان ۱۰ درصدی است که سروش را از قلب دانشگاههای آمریکا میجنباند . همان دانشگاهی که مالکش دوست ما نیست که در میدان سیاست اصلاح طلب و اصول گرا را رنگ آمیزی کرد . کرونا ولی تقسیم بر اصول گرا و اصلاح طلب نمیشود .

محمد عبدالله ، عیسی پسر خدا ، موسی چیز خدا …و خلاصه ۱۲۴ هزار پیامبر از طرف خدا آمده که همان ۱۰ درصد منظور سروش است . اینکه از نظر تاریخی چه گذشته یک حرف است و اینکه از نظر الهی قبول کنی و به آنچه که خرافات است ایمان بیاوری … حرفی دیگر …

حالا هزاران سال از آن تاریخ و اتفاقات گذشته و هنوز عوامی هستند که به هر قاتل و راهزنی بیکار مفت خوری تحت عنوان پیامبر احترام میگذارد و روشنفکر دینی اش هم همین مسیر جاهلانه را توجیه میکند…معلوم است آخوند مفت خور روی همان ۱۰ درصد ساخت و ساز خودش را میکند . جناب سروش ،امثال شما با همین نظریات ، محیطی امن برای تغذیه آخوند فراهم میکنید.

جناب سروش یک قانون را فراموش نکنید . اگر آخوند بد است پس انواع پیامبران بدتر هستند ، اگر هم پیامبران و خدا خوب هستند پس آخوند هم خوب است این معادله ساخته ذهن کسی نیست ولی عملا واقعیتی تلخ است ، تلاش شما برای تقسیم پدیده مخرب و مضّر دین به قسمتهای خوب و بد قابل تقدیر نیست ، مثل اینکه کسی تلاش کند ویروس کرونا را در قسمتهای خوب یا بد نشان بدهد ، و یا در مرکز موج احساس امنییت کند !

اگر دین و خدای شمایان در مواجه با کرونا میتوانست کاری سازنده کند حتما میدیدیم . تجربه مواجه با طاعون و وبا و بسیاری از وقایع طبیعی را خدایان شما در کارنامه تاریخی خودشان دارند . این بارهم نه کلیسا و نه مسجد و نه کنیسه و نه هیچ خدایی حاضر نشد با کرونا مواجه شود . فرار نمانیدگان خدا به جایی امن در تمام دنیا تنها اقدام عملی ادیان بود .

ایران خرابه امروز و عقب ماندگی فرهنگی تمام خاورمیانه محصول و میوه همان ۱۰ درصدی است که سروش برایش غش میکند . من شخصا آن ۹۰ درصد خرافه را زیر سایه عملکرد حکومت اسلامی ایران ریخته شده میبینم ، و مثل همیشه نگران همان ۱۰ درصدی هستم که حالا در کلیسا و کنیسه مشغول مفت خوری زالویی زیر سایه حکام سیاسی است.

نمیدانم بعد از عبور از بحران کرونا وقایع چگونه رقم میخورد . اما به نظرمن کرونا فقط یک ویروسی نیست که درو کند و برود و دوباره همه چیز مثل سابق ادامه پیدا کند ، فعلا که اغلب مشغول حساب و کتاب و سود و زیان ناشی از ظهور کرونا هستند ولی این حساب و کتاب و روشها و سیاستهای گذشته دردی از عمه عیسی و محمد و موسی و وال استریت حل نمیکند . قهر طبیعت را جدی نگیری بدتر هم میشود .

مسیر و روشهای سیاست جهانی باید عوض شود کل اسکلت بندی موجود سیاسی جهان نیاز به باز بینی و بازسازی شود .

چهل سال است یک نظامی سیاسی و مافیای دینی را سیاست غرب در ایران حمایت و لجستیک میکند که به همه میگوید دژمن …

هر مخالفی را سرمیبرند و کاری جز دزدی و اختلاس بلد نیست و البته بقیه هم به حضرتش میگویند تروریست و با تروریست مرادوت هم دارند …. فاشیست مذهبی در ایران را حمایت میکنی پس منتظر روزهای بدتر باش . این بازی یک بام و دوهوا را باید پایان داد این البته یکی از نشانه های تغییرات است کرونا چه در نیویورک باشد چه اروپا و چه ایران… میوه و محصول یک سیاست جهانی است . عملکرد اجرایی امروز در مقابله با ویروس کرونا و توانایی سیستمهای سیاسی موضوعی جداگانه از روشهای بعد کروناست …

کرونای اصلی همان ۱۰ درصدی است که سروش مبلغ آن است.

زمین با کرونا آلوده نشد …
زمین قبل از کرونا هم از دست انسان حالش خوب نبود…
آدمها ، فرهنگها ، ارزشهایش ، ادیان ، خدایان ، سیاستش ، حاکمانش …
کرونا مثل یک تلنگر یا شوک … کاش بتواند انسان را یادآوری کند …

۳۰٫۰۳٫۲۰۲۰
اسماعیل هوشیار

www.tipf.info