برای رهایی از هر دو ویروس کرونا و حکومت اسلامی شوراهای‌ مردمی را باید تشکیل داد!

برای رهایی از هر دو ویروس کرونا و حکومت اسلامی شوراهای‌ مردمی را باید تشکیل داد!


می‌توان و باید شوراهای مردمی را فورا تشکیل داد و برای سازماندهی و بسیج همگانی در روبرو شدن با بیماری همه گیر کرونا دست بکار شد. ما همه میدانیم که به این حکومت نه اعتمادی وجود دارد و نه یک ذره امید ، مثل همه سالیان گذشته و جنایت‌های متعدد حکومت در کشتار و سرکوب مردم یکطرف و جامعه را به فقر و محرومیت کشیدن و دزدی های کلان خودشان طرف دیگر و حوادث دیگری چون سیل و زلزله در نقاط مختلف ایران که تا به امروز مردم در کانتکس و چادر بدون هیچ زندگی می‌کنند. نباید دست رو دست گذاشت چون سران این رژیم بجز دروغ ،دزدی ،اختلاس و سرکوب و بالاکشیدن کلیه سرمایه و امکانات آن جامعه ذره ای برای جان مردم ارزش قائل نیستند، رهبران کارگری و فعالین سیاسی و مدنی وظیفه مهمی را در‌این راستا بردوش دارند.

شوراهای محلات در روستاها و شهرها امر امروز همه است که حتی المکان بتوان جان انسان‌های زیادی را نجات داد. در همه جای دنیا بجز ایران وضعیت اضطراری و برای مقابله با این معضل دولت‌ها موظف به پرداخت بیمه بیکاری و حمایت‌های لازم از مردم در برابر خطر کرونا دارند کار و هماهنگی های ممکن را انجام می‌دهند. مدارس و مراکز عمومی تعطیل، رستوران و کافی شاپها تعطیل و تنها سفارشات را بصورت آنلاین رد و بدل و ارائه می‌دهند و بسیاری موارد دیگر ، اما در ایران تحت حاکمیت یک مشت گانگستر اسلامی و سرمایه داران جانی که کارگران را به اجبار به سر کار میبرند با وجود ابتلای تعداد زیادی از کارگران در‌ کارخانجات و مراکز تولیدی نه تنها هیچ حق و حقوق و مزایایی به آنها تعلق نمیگیرد بلکه جان آنان نیز بخاطر سود و خودخواهی و سیستم فاشیستی موجود به مخاطره افتاده و اگر کارگران از رفتن بکار سرباز زنند، دیگر تصور کنید چه خواهد شد.

خطرناک تر از ویروس کرونا جانیان سرمایه و حاکمان مفتخور و انگلی هستند که همگی علیه مردم، دشمن مردم و در سرکوب و کشتار مردم باهم نقش مشترکی دارند. در‌حال حاضر شمار زیادی از زندانیان سیاسی، محکومین به اعدام و سایر زندانیان دیگر با خطر ویروس کرونا و بدون هیچگونه امکاناتی در‌ زندان ها جانشان در خطر قرار دارد. خانواده های زندانیان فورا باید با تجمعات اعتراضی در مقابل زندان‌ها خواهان آزادی فوری‌ عزیزان زندانی شان شوند و از مقامات حکومتی بخواهند فرزندانشان را به مرخصی فوری‌ بفرستند.

باید جامعه ایران را از وجود چنین نکبتی که حکومت اسلامی است رها کرد و جامعه ای بنیان نهاد که در آن اصل و اساس انسان و انسانیت آنرا نمایندگی می‌کند و شرایط یک زندگی بهتر برای همه شهروندان آن را متضمن شود.
به امید برپایی شوراهای مردمی و ایجاد یک دنیای بهتر
زنده باد سوسیالیسم
زنده باد طبقه کارگر
هه ژار علی پور
پنجشنبه ۱۹ مارس ۲۰۲۰