پیشروی اسلامیست ها توازن قوای جدید در منطقه

آذر ماجدی

در هفته های اخیر اسلامیست ها و اسلام سیاسی سنگرهای خود را در منطقه تقویت کرده اند. حاکمیت رسمی قانون شریعه در سومالی، پیشروی طالبان در پاکستان و حاکم کردن قوانین شریعه در منطقه سوات و اکنون پیشروی نظامی آن بسوی اسلام آباد، پایتخت پاکستان و تصویب قانون ارتجاعی "احوال شخصیه اهل تشیع" در افغانستان همه سنگرهایی است که توسط اسلام سیاسی در چند هفته اخیر کسب شده است.

این نتیجه و بیانگر توازن قوای نوین میان تروریسم اسلامی و تروریسم دولتی آمریکا است. حضور و سخنرانی احمدی نژاد در  کنفرانس "ضد نژاد پرستی" (دوربان ۲ ) سازمان ملل در ژنو نشانه دیگری از این تغییر توازن قوا است.

آمریکا نتوانست به اهداف مورد نظرش در جنگ تروریست ها دست یابد و لذا این توازن قوای جدید میان دو قطب، نه آنطور که آمریکا در نظر داشت، بلکه به نفع اسلامی سیاسی تغییر یافت. شرایط جدید یکی از نتایج جنگ تروریست ها در چند سال اخیر است. تصویب قانون "احوال شخصیه اهل تشیع" در افغانستان بویژه خصلت نما است.

هر آنچه در این قانون به تصویب رسیده است دارد صبح تا شام در جامعه اجراء میشود. اما سرکوب، ترور و ارعاب آنچنان وسیع است که مردم و بویژه زنان جرئت نمیکنند علنا به آن اعتراض کنند. تجاوز شوهر به زن یک اتفاق پیش و پا افتاده و الهی است که هر روزه دارد در خانواده هایی که زیر حاکمیت اسلام اسیرند، پیاده میشود. بنابراین چه ضرورتی وجود داشته که آن را در این شرایط به قانون بدل کنند و کرزای نیز پای آن امضاء گذارد؟ پاسخ را باید در همین معادلات سیاسی یافت. این قانون بمنظور تثبیت توازن قوای جدید طرح و تصویب شده است. و امضای کرزی را نیز باید بعنوان یک دهن کجی به دولت آمریکا که قصد جایگزین کردن او را دارد، دید.

ما از ابتدا اعلام کرده بودیم که دو قطب تروریستی بیکدیگر در نابودی زندگی مردم، در به عقب کشیدن بشریت و جامعه بشری یاری میرسانند. قربانیان نبرد این دوقطب مردم، بشریت مترقی و ترقی خواهی است. تا آنجا که به مردم، به قطب سوم برمیگردد، این جنگ پیروز ندارد. هر کدام پیشروی کنند، بمعنای پسروی انسانیت و بشریت است. و اکنون داریم نتیجه این جنگ را در منطقه مشاهده میکنیم. 

آکنون پیش از هر زمان روشن میشود که در جنگ تروریست ها، ما باید علیه هر دو بایستیم. باید قطب سوم، قطب بشریت متمدن و آزادیخواه را بسیج کنیم. باید هر دو قطب را از منطقه جارو کنیم. مبارزه با اسلام سیاسی و اسلامیست ها و مبارزه با تروریسم و میلیتاریسم آمریکا باید در در مقابل نیروهای آزادیخواه و برابری طلب، جنبش آزادی زن و کمونیست ها قرار گیرد. سازمان آزادی زن به سازماندهی قطب سوم، بشریت آزادیخواه و برابری طلب خود را متعهد میداند