گزارش تجمع معلمان در روز دوشنبه ١۴/٢/٨٨ در شهرهای سنندج، شیراز، مریوان و دماوند

امروزدوشنبه ۱۴/۲/۱۳۸۸ برابر فراخوان شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان سراسر کشورحدود ۱۰۰۰ نفر از فرهنگیان ( شاغل ، بازنشسته و حق التدریسی ) شهرستان سنندج از ساعت ۱ الی ۳ بعد از ظهر در حیاط سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ، بار دیگر اتحاد و همدلی خود را با تمام فرهنگیان ایران به اثبات رسانده و خواهان رفع تبعیض کامل و اجرای قانون نظام هماهنگ شدند .

در این تجمع تعدادی از فعالین صنفی با ایراد سخنرانی از مطالبات بحق فرهنگیان تمام کشور دفاع نمودند. تجمع بدون هیچگونه برخوردی ودر نهایت آرامش و با خواندن قطعنامه ای به حرکت اعتراضی خود در ساعت مقرر پایان داد. بسیاری از همکاران معتقدند اگر این تحصنها و تجمعها به نتیجه و خواست همکاران نرسد حاضر هستند اعتراضات وسیعتر و گسترده تری را دنبال کنند و حتی عده ای از همکاران از تحریم برگزاری امتحانات خرداد سخن می گفتند و معتقد بودند اگر شورای هماهنگی صلاح بداند ما از شرکت در برگزاری امتحانات امتناع خواهیم کرد.

(قطعنامه پایانی چهاردهم اردیبهشت۸ ۱۳۸ انجمن صنفی معلمان کردستان)
 
۱- فرهنگیان کردستان ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی از تمام فرهنگیان ایران اجرای لایحه خدمات کشوری را از اهم مطالبات خود می دانند.
۲- ما خواهان برسمیت شناخته شدن حق تشکل و اعتصاب برای فرهنگیان هستیم.
۳- ایجاد هرسیستم آموزشی بدون حضور و مشارکت معلمان به عنوان متولیان اصلی آموزش در تصمیم سازی ها امکان پذیر نمی باشد لذا مشارکت واقعی معلمان در تمام سطوح آموزش و پرورش خواسته ی ما فرهنگیان کردستان خواهد بود.
۴- احیای فضای اعتماد میان معلمان و مسئولین فقط به بسته شدن پرونده ها ی مفتوح همکاران و لغو احکام صادره بستگی دارد. ما خواهان پایان دادن به فضای غیره فرهنگی درآموزش و پرورش هستیم و هر چه زودتر بدون هیچ قید و شرطی باید احکام صادره برای فعالان صنفی لغو شود.
۵- با عنایت به اینکه سیستم قضای جمهوری اسلامی بیگناه بودن فرزاد کمانگر را مورد تأیید قرار داده است ما خواهان آزادی و بازگشت ایشان به میان خانواده ی معلمان کردستان هستیم.
۶- با یاد آوری همکار در تبعید، اسکندر لطفی، خواستار لغو حکم تبعید ایشان هستیم.
۷- ما نهادینه کردن نظام مدیریت انتخابی در مدارس و تسری آن به مدیران مناطق و استانی را خواستاریم.
۸- ما خواستار توسعه آزادی بیان در آموزش و پرورش هستیم.
۹- ما خواستار لغو حکم تبعید آقای جمال خوال از معلمان دلسوز سنندج هستیم.
۱۰- ما فرهنگیان کردستان پشتیبانی خود را از مطالبات صنفی کارگران، پرستاران، روزنامه نگاران و سایر اقشار جامعه اعلام می داریم. 
انجمن صنفی معلمان کردستان

در شیراز نیز استقبال از روز معلم با اعتراضات گسترده ای همراه بود. صدها نفر در تجمع روز ۱۴ اردیبهشت در سازمان آموزش وپرورش شیراز تجمع کردند،یکصدا و یکدل شعارسردادند.   برابر گزارشات رسیده معلمان درشهر مریوان برای پشتیبانی از همکاران خود و اعتراض به اجرا نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری وسایر مشکلات آموزش وپرورش دست به اعتراضات

چشمگیری زنده اند.  در شهر دماوند نیز معلمان اعتراضات گسترده ای در اجرا نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری انجام دا دند.