تحلیلی بر همایش سالیانه ایپاک و جوابی به نامه خصوصی آیت الله کروبی به من

نوید اخگر 
 
Nawid_Akhgar@hotmail.com 
 
 
به نظر مفسران سیاسی غرب همایش امسال ایپاک از ویژه گی های خاصی برخوردار بود که در سالهای گذشته کمتر جلب نظر میکرد.

الف:

صلح با فلسطینیان

برخورد یکدست سیاستمداران اسرائیلی در حل مسئله اسرائیل و فلسطین با کلاماتی که از طرف آنان شنیده میشد با توجه به گوناگونی خاستگاهای سیاسی آنان از اهمیت ویژه برخوردار بود.

آقای بنیامین نتانیاهو در سخنان خود که در همایش ایپاک ایراد میکرد به یک برنامه صلح آمیز با فلسطینیان در زمینه سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاکید کرد وی در این سخنرانی افزود من باور دارم که با کمک پرزیدنت اوباما و آقای محمود عباس صلح در دسترس قرار دارد و با آن میتوانیم دنیا را شگفت زده کنیم. 

پرزیدنت شیمعون پرس در سخنرانی خود در همایش سالیانه "ایپاک" از صلح خواهی دولت بنیامین نتانیاهو سخن گفت و ابراز اطمینان کرد که اسرائیل و ایالات متحده مانند همیشه دست در دست یکدیگر برای پیشبرد صلح و حل مشکلات خاورمیانه همکاری خواهند داشت. پرزیدنت پرس افزود:

آقای نتانیاهو در گذشته رقیب سیاسی من بوده، ولی امروز او نخست وزیر کشور من است. او تاریخ را خوب می شناسد و می خواهد به یک اقدام تاریخی دست بزند و در آئین ما، اقدام تاریخی به مفهوم رسیدن به صلح است و من باور دارم که این هدف از اولویت های آقای نتانیاهو می باشد

اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل نیز که در حال انجام دیدار از چند کشور اروپائی است، به همتایان فرانسوی و ایتالیائی خود گفت: 

اسرائیل خواهان رسیدن به صلح با همسایگان عرب است و در این راه همه تلاش لازم را

بکار خواهد گرفت.
تسیپی لیونی وزیر امور خارجه پیشین اسرائیل هم در نطق روز گذشته در همایش ایپاک گفت:

گذشت زمان به سود اسرائیل نخواهد بود و ما باید هر چه زودتر با فلسطینیان به توافق برسیم.

این یکدستی مواضع رهبران سیاسی اسرائیل برای حل مسئله فلسطین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آگاهان سیاسی معتقدند که رژیم جمهوری اسلامی نهایت سعی خود را خواهد کرد تا توسط سیاستگذاریهایش در خاور میانه این تصمیم را به شکست بکشاند و همانطور که مسئولین فلسطینی بار ها اظهار داشته اند جمهوری اسلامی خاری خواهد شد در چشم مردم فلسطین و سیاستگزاریهای علی خامنه ای چوبی خواهد شد در لای چرخ رسیدن مردم فلسطین به کشور مستقل خودشان.

ب:

ایزولاسیون حکومت مذهبی ایران

در همایش امسال ایپاک بر خلاف سالهای گذشته که بوقهای تبلیغاتی کشور های عرب در جهت نفی آن  بصدا در میآمد و در وصف امیال و دسیسه های صهیونیزم جهانی و کار برد لابی های صهیونیستی در ایپاک و در تاثیرگزاریهای آن در بین سیاستمداران امریکائی نوحه سرائی های بلند بالائی ارائه میشد امسال نه تنها بخار این دود و دم های ضد صهیونیستی دود شده و در هوای سیاسی جامعه جهانی محو گشته بود که حتی از اعلام تظاهرات های دست ساز حکومت های خودکامه عربی نیز در جلو ساختمان این همایش نیز خبری نبود.

آگاهان سیاسی این پدیده را ابتداعا نتیجه ایزولاسیون حکومت جمهوری اسلامی نه تنها در میان جامعه جهانی که حتی در میان کشور های عربی میدانند و در ثانی سکوت جامعه عرب در مقابل همایش ایپاک امسال را ثمره ترس کشور های عربی از موشکهای کوتاه برد و دور برد و بالستیک جمهوری اسلامی و نتجه بلافصل اتمیزه شدن حکومتی میدانند که میخواهد شیعه گری را بر کل منطقه خاور میانه مسلط نماید.

پ:

رودر روئی جامعه جهانی به دستیابی حکومت دینی ایران به سلاح هسته ای

پرزیدنت پرس در همایش ایپاک گفت:

" آن ها اکنون در تلاش ایجاد گزینه هسته ای هستند. بودجه های کلانی را برای تولید موشک های دوربرد هزینه می کنند و این در حالی که هیچ کشوری ایران را تهدید نمی کند.

ایران برای حزب الله و حماس پول می فرستد و آن ها را مسلح می کند، تا شکاف و ترور بیافریند و با دست یازیدن به خشونت بتواند خود را بر ملت های دیگر تحمیل کند. مزدوران حکومت ایران، آمریکائیان و اروپائیان و اعراب را هدف قرار می دهند".

امروز سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸- ۵ مه ۲۰۰۹) نخستین ملاقات بین ارشدترین مقام اسرائیلی با پرزیدنت اوباما از هنگام آغاز دوران ریاست جمهوری او خواهد بود که قرار است زمینه ساز دیدار دو هفته دیگر بین رئیس جمهوری ایالات متحده با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باشد.

محور این دیدار ها مسلما طرح مسئله امنیت شهروندان اسرائیلی و جلوگیری از دست یابی حکومت اسلامی ایران به سلاح هسته ای خواهد بود.

آگاهان سیاسی معتقدند که پیشنهادات پرزیدنت اوباما برای گفتگو با رژیم ایران و پوئن های مثبتی را که ادمنیستراسیون وی برای شروع گفتگو ها در نظر گرفته بایستی رو باز به مردم ایران ارائه گردد تا در صورت نپذیرفت آن توسط حکومت مذهبی و خود داری از تعلیق غنی سازی اورانیوم رو در روی مردم ایران قرار گیرد هر چند که طرح پیشنهاد مذاکره بین ایران و امریکا امروز با پیش شرط های عجیب و غریب حکومت اسلامی همراه شده است شاید اساسا امکان شروع نیابد ولی آگاهان معتقدند که مدت زمان مذاکرات بایستی محدود و کلیه گزینه ها بر روی میز جامعه جهانی وجود داشته باشد.

دال:

از هم پاشیدگی حکومتیان در پایان عمر

گویا کفتار پیر را در کنجی پس از سی سال رنج و خون و محنت خلقی در زنجیر بدام کشیده اند کفتار پیری که نه راه پس دارد و نه راه پیش، هر چه سنگسار  و  زندان میکند و شکنجه روا میدارد و ترور می کند و جنگ راه میاندازد گوئی کوس مرگش را بیشر و بالا بلند تر در سطح جهانی بصدا در میآورند و در چنین
حالتی آیت الله خونخواری از دسته جلادانی که سی سال در پست های مکرر در مکرر اعدام و جنگ و ترور و شکنجه یکی از پایه های اصلی نظام دینی بوده آوای این شیپور مرگ را شنیده و با نامه ای خصوصی و شخصی به شخص من تقاضای همکاری برای درست کردن وضعیت ایران را دارد.

آیت الله مهدی کروبی در نامه ای خصوصی به آدرس ای میل شخصی من چنین مینویسد:

سلام

Från: مهدی کروبی (mahdikarooobi@mkarroubi.com
Skickat: den 3 maj 2009 14:33:01
Till:  nawid_akhgar@hotmail.com (nawid_akhgar@hotmail.com)

 

من مهدی کروبی هستم و دوست دارم حال که نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شده ام از طریق این رسانه  با شخص شما صحبت کنم و نظر شما را درباره کار خودم بدانم . بعید می دانم خبر نامزدی من را نشنیده باشید اما آنچه برای من مهم است، این است که بدانم شهروندان  این جهان مجازی درباره مسائل سیاسی  چگونه فکر می کنند. و مثلا بیانیه های سه گانه من درباره احیای برنامه ریزی ، طرح سهامی کردن نفت ایران و اعلامیه حقوق شهروندی  را خوانده اند یا نه ؟ و اگر خوانده اند به آنها نقدی دارند یا نه؟ من به خوبی می دانم که امروزه ما دو دنیا داریم : دنیای واقعی که نسل من در آن زندگی کرده اند و حداکثر  ابزار رسانه ای آن روزنامه و رادیو بود و دنیای  مجازی که نسل جدید در آن زندگی  می کند و حداقل ابزار رسانه ای آن ماهواره و اینترنت است. انتظار ندارید که من چندان اهل چت و ایمیل باشم اما مطمئن باشید هر کسی بخواهد این روزها نماینده ملتش باشد باید بتواند با زبان آنها حرف بزند و زبان زمان ما اینترنت است بیا ایران را بسازیم‏.

در جواب به حضرت آیت الله مهدی کروبی بایستی خاطر نشان کنم با ابراز تشکر از نامه ارسالیتان، خواستم پیشنهاد کنم برای بدست آوردن آراء بیشتر بهتر است که هر چه بیشتر از سیاست هائی صحبت بفرمائید که افتراق جنابعالی را با احمدی نژاد و ولی فقیه نشان میدهد نظیر آزادی زندانیان سیاسی، حقوق زنان و اختیار و انتخاب پوشش و یا کناره گیری از دخالت در امور کشور های منطقه ،برسمیت شناختن اسرائیل، قطع کمک به گروه های ترور اسلامی، و یا تعلیق غنی سازی و نظایر هُم .

البته تردید نکنید حضرت آیت الله که برای ساختن ایران به ایران باز خواهیم گشت، به ایرانی سکولار و دمکراتیک که در آن دین و مذهب از حکومت جدا و ترور از حکومتگران منفک باشد و مطمئن باشید با زبان تملقی که امروز بر پیکر صهونیست ها میکشید نمی توانید کسی را بفریبید و خود را بیش از پیش در جلو ولی فقیه خوار و خفیف میفرمائید بر فرض که شما مقام ریاست جمهوری را در دست گرفتید از حد یک تدارکچی ولی فقیه که حجت الاسلام خاتمی بودند فرا تر نخواهید رفت . دستان شما و امثال شما تا مرفق به خون مردم ایران و منطقه و جهان آغشته است شما بهتر است بجای اینکه منتظر نوید اخگر ها بمانید که به امثال شما برای ترور و کشتار و خون و خونریزی بپیوندد منتظر دادگاه هائی باشید که در مقام متهمین درجه اول به قتل و کشتار و ترور شهروندان نجیب  ایران-اسرائیل و منطقه و جهان به محاکمه کشیده شوید. 
 
تاریخ ۵ ماه می سال ۲۰۰۹ میلادی  سوئد  استکهلم

آدرس سامانه ایترنتی نوید اخگر

http://www.nawidakhgar.com/