بحث حسین شریعتمداری و آیت الله کروبی درمورد اعدام کودکان

مهران محبوبى

اخیرا بحثی بین این دو روی اعدام کودکان در گرفته است. آیت الله کروبی که خود را برای  کاندیداتوری ریاست جمهوری آماده می کند نمی تواند با این همه اعدام کودکان که ایران مقام اول در دنیا را کسب کرده  خیلی راحت از روی افکار عمومی بگذرد. بهر حال قرار است ظاهری هر چند قلیل در میان مردم و دنیا جلب کند.

آقای حسین شریعتمداری این دلواپسی را ابدا ندارد در عوض روی سیاست های احمدی نژاد در گیر نجات نظام اسلام و دولتشان اند. البته هر دوی اینها بازی چندین ساله را خوب بلدند سالها این کودک کشی کسب و کار خود و نظام اشان بوده است. حال چرا در این دوره و زمانه اینها بجان هم افتاده اند و روی این مسائل پیش و پا افتاده "بچه بازی" بگو اعدام کودکان این همه مته بخشاش می زنند. واقعا چرا؟ همه بزرگان در دنیای سیاست حتی کمترین نگاهی چه در اپوزیسیون پرو رژیمی و یا خود رژیم اش هیچ نگاهی به این مسائل نکردند و نمی کنند. در این عمر ۳۰ ساله جمهوری اسلامی مگر کم کودکان را نفله کردند. در جنگ ها و حملات به کردستان و در زندان های که دختران را بعد از تجاوز اعدام می کردند که به بهشت نروند.چرا اینها هیچ کدامشان کوچک ترین خمی به ابرو نیاوردند؟ حال چرا این همه بر افروخته بجان هم افتاده اند؟ واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ بقول خودشان چرا "پرده ها را می درند"؟

دقیقا درست از موقعی که نهاد کودکان مقدمند  کمپین علیه اعدام را شروع کرد و برنامه زنده کانال جدید بیانیه های آنرا از طریق مسئول این کمپین "رویا بحرینی" بروی ایر برد این ها این چنین بدست و پا افتادند.  این نهاد کودکان مقدمند به کمک حزب کمونیست کارگری بود که این کمپین را بسوی مردم بردند. زمانی که تنور "انتخابات" گرم است و همه دنیا و مردم مشاهده گر آنند. مردم ایران پاسخ مناسب به این کمپین نهاد دادند. امیر امرللهی اولین مورد آن بود که کمپین کار خود را چند هفته پیش با آن شروع کرده است. آقای حسین شریعتمداری می گوید آقای کروبی طوری حرف می زند که انگار در ایران هر روز کودکان را می گیرند و اعدام می کنند. طبق گفته کانون وکلای ایران در حال حاضر ۱۳۰ کودک در زندان منتظر رسیدن به سن قانونی برای اعدام بسر می برند. ایران مقام اول را در دنیا در کودک  کشی کسب کرده است. آقای حسین شریعتمداری خیلی گشاده دستی بخرج می دهند و جامعه را هنوز به آنروز که  هر روز کودکان را بگیرند و به جرم های مختلف اعدام کنند مانده و آقای کروبی را نقد می کند که چرا به این شکل صحبت می کند که ما به آن مرحله رسیدیم. آقای کروبی در روزنامه اعتماد ملی که روزنامه خودش هم است با تیتر "کودک کشی را متوقف کنید" جناح مقابل که احمدی نژاد و حکومت اش باشد را مورد نقد قرار می دهد. حسین شریعتمداری هم ایشان را به اسرائیل و ضد انقلاب منتسب می کند. حال با این تیتر نوشته کروبی گول نخورید که شاید نظر مثبتی داشته ابدا چنین نیست. ایشان مضمون حرف هایش این است که آیا سن ۱۵ سال سن قانونی برای اعدام است یا ۱۸ سال یعنی راه فرار برای این همه محکوم کردن های دنیا و مردم باز کرده باشد. گفته هایی شبیه اینکه: "تا بحال فقها روی ۱۵ سال متوفق القول بوده اند و حال بهتر است روی ۱۸ سال رای دهیم." کل بحث "علمی" این جرثومه روی اعدام کودک همین دو سه جمله است و بعد بقول خودشان "پرده دریدگی" می کنند و تمام تاریخ جنایت آمیز هم را برخ می کشند. از خمینی و امامان و سالهای مبارزاتی خود قبل از انقلاب و بعد از آن سند می آورند که چقدر اسلامی تر و متدین تر و مبارز تر از طرف مقابل بوده اند.

یکی از مبانی حقوق کودک که نهاد کودکان بر آن پایه گذاری شده چه مصداق دقیقی را اینجا اشاره دارد:

"منفعت کودکان بر هر ملاحظه و منفعت ملى، قومى، مذهبى، نژادى، اقتصادى، فرهنگى و ایدئولوژیک مقدم است"

آقایان پشمالو انسان نما به فریاد های مردم خوب گوش فرا دهید آنها انسان هایی هستند که بر آنها حکومت می کنید. اینهمه شناعت را از شما قبول نخواهند کرد. اگر تا بحال سی سال دوام آوردید با سرکوب و خفه کردن هر صدای در سینه این مردم بوده است. مردم ابتدایی ترین طبیعت انسانی اشان را نه که فراموش نمی کنند بلکه حال دیگر با نهاد کودکان مقدمند و امکاناتی که تلویزیون کانال جدید در اختیارش قرار می دهد شما را در جلوی چشم مردم بزبونی می کشند و نشان می دهند که چطور بجان هم افتاده اید. همین بجان هم افتادن راهم موضوع افشا گریتان می کنیم. شما از کوچکترین مواهب انسان بودن اثری در خود ندارید. مثل یک درخت پوک و کهنه می مانید که از درون با افکار ارتجاعی ضد بشری خشکیده اید و باید شما را تکانی داد تا بیافتید. ما از شما کوچک ترین رفرمی در جهت رفاه کودکان انتظار نداریم چون هر حقوقی که شما به این کودکان مردم بخواهید بدهید در جهت خشکاندن این طبیعت انسانی آنها است. پس مشاهده گر خواهیم بود که بیافتید و جنایت علیه کودکان یک بار برای همیشه بپایان برسد!     مهران محبوبی ۲ مه