رمز پیروزی ما بر جمهوری اسلامی و جبهه ارتجاع سرمایه داری غلبه فوری بر کمبودهای جنبش خودمان است!

رمز پیروزی ما بر جمهوری اسلامی و جبهه ارتجاع سرمایه داری

غلبه فوری بر کمبودهای جنبش خودمان است!

 

آذر کیمیا

هر  نیرو وانسان اگاه و طرفدار توده های تحت ستم نمی تواند اقدامات نظامی اخیر از سوی آمریکا و ایران را بدون تکیه بر شرایط جنبش های جاری در ایران  به درستی تجزیه و تحلیل کنند، و متوجه واقعیتها و اهدف و نقشه ای باشد که هر دو دولت نامبرده در جهت انحراف سیر مبارزاتی طبقه کارگر و مردم مباررز ایران ایفا می کنند. آب سرد ریختن بر انجزار عمومی از جنایت بزرگ جمهوری اسلامی در آبان ماه که منجر به کشته شدن ١۵٠٠نفر طی فقط ۵ روز توسط نیروهای سر کوبگر رژیم شدند و هزاران زخمی و دستگیر شدند تنها میشد با این نوع ترقه بازیها و راه انداختن مراسم سینه زنی و عزا و خرافات و تبلیغات دروغین ازآن عبور نمود.

 بر عکس هیاهوی بخش زیادی از اپوزسیون چپ و راست، کشته شدن جنایتکار قاسم سلیمانی توسط آمریکایی ها به مسیر”سراشیپی” افتادن حکومت اسلامی کمک نکرد، بلکه تا حدودی اوضاع را به نفع ج.ا. سوق داد.بسیاری از مردم هوشیار مطرح می کنند که قتل قاسم سلیمانی توسط آمریکایی ها مرحمت الهی برای رژیم ج.ا. بود. مردم می بینند که در شرایطی که این حکومت با کشتار و به رگبار بستن هر معترض و تظاهر کننده ای علیه گرانی، بیکاری، گرانی بنزین و مردم گرسنه و جان به لب رسیده پاسخ داد اما فورا با خشم گسترده تر و مخالفت شدید از طرف  اکثریت مردم مبارز سراسر ایران مواجه شد، طوری که  حتی  مشروعیت خود را در میان بخشی از خودی هایشان نیز از دست داده بود، در شرایطی که از هر سوی اعتراض علیه این نظام بالا میگرفت، امدند با علم کردن این قتل و چیدن بساط عزاداری و دست و پا کردن جمعیتی در خیابان به زور و با قدرت وحشیانه اش و با ترفند های شناخته شده می کوشد با فریب افکار عمومی پایگاه مردمی برای حکومتی سراپا آلوده به خون درست کند.  هرچند جنایت هولناک کشتار سرنشینان هواپیمائی مسافر بری توسط سپاه باسداران بهره جوی از شیون ناشی از مرگ قاسم سلیمانی تروریست و آدمکش را بدرجاتی حاشیه ی کرد.

 نماز جمعه خامنه ای جلاد تلاشی دوباره برای بازگردانند آن فضا و به صف کردن همه جناحها و شخصیتهای اوباش رژیم  پشت سر خود به منظور نجات جمهوری اسلامی از دریای از تنفر و انزار اجتماعی بوداما نماز جمعه” تاریخی” خامنه ای نیز در لحظه ای است که  شخص خامنه ای و نظامش به دشمن و قاتل مستقیم  یک نسل دیگری که  فرزندان و عزیزان میلیونها شهروند هستند تبدیل شده و دیگر پل سازش و آشتی بین ماها باقی نمانده است!  از اینرو دستش خالی تر از همیشه است. در دوره ای است که این نظام بیش از همیشه شعارهای نه شاه  نه رهبر، مرگ بر جمهوری اسلامی،  خامنه ای قاتله و غیره  کارگران و زحمتکشان و دانشجویان  با کابوس روبرو کرده است. میدانند کاسته شدن ترس جامعه از این نظام سرکوبگر  و گویای بی آبرویی رهبر و ماله کشان رهبر است، گویای لبریز شدن کاسه صبر جامعه است، بگونه ای که خود نیز واقفند که  در ضعیف ترین لحظه سلطه استبدادیشان قرار دارند، آنچه‌ که آنها را سرپا نگهداشته است نبود یک قدرت مستحکم و سازمانیافته انقلابی کارگری و سوسیالیستی و دانشجوئی و صف آزادیخواهی است که تحت هژمونی و پرچم واحد بتواند برای تمام کردن لاشه این نظام  ترور و جنون و جنایت درمیدان این نبرد بزرگ عرض اندام جدی کند!  پایان این حلقه ضعیف ما شروع امید به پیروزی  کارگران و زحمتکشان، و تدارک سرنگونی فوری و انقلابی نظام جمهوری اسلامی خواهد بود!  این کابوسی است نه فقط جمهوری اسلامی و سرمایه داران ایران که دولتهای بورژوائی و امپریالیستی و اپوزسیون ارتجاعی شوونیست و ناسیونالیست و ملی- مذهبی ها  نیزاز به واقعیت تبدیل شدن این  اتفاق تاریخی دارند.

ما سوسیالیستها و طبقه کارگر و زحمتکشان ایران راهی بجز شکست همه ترفندهای سرمایه داری جمهوری اسلامی و امریکا و اپوزسیون راست ملی و مذهبی پیش روی خود نداریم. باید آنها را شکست بدهیم تا پیام آزادی و برابری و خوشبختی را برای اولین بار برای جامعه ایران به ارمغان بیاوریم و نظام انسانی، آزاد، برابر، شورای و سوسیالیستی را مستقر کنیم.

کارگران، زنان جوانان آزادیخواهان متنف از جمهوری اسلامی!  

 

همه میدانیم که رمز پیروزی ما بر جمهوری اسلامی و کل جبهه ارتجاع سرمایه داری غلبه فوری بر کمبودهای جنبش خودمان است! لطفا بیائید با ما در حزب سوسیالیست انقلابی و با هر نیرو و تشکلی که در این راستا مسئولانه تلاش میکنند دست در دست همدیگر بگذاریم و این ضعف تاریخی خودمان را به یک پیروزی تاریخی تبدیل نمائیم!

منبع: شماره ١١٧ نشریه سوسیالیسم امروز

١ بهمن ١٣٩٨

٢١ ژانویه ٢٠٢٠