آخرین اخبار از اعتصاب معلمان

بیانیه ی دهم اردیبهشت ۱۳۸۸ کانون صنفی معلمان ایران- تهران  ۱

فرهنگیان عزیز ، ملت شریف ایران ؛

روزهای ششم ، هفتم و هشتم اردیبهشت ماه ۸۸ مدارس تهران و بسیاری از شهرهای کشور شاهد همدلی و همراهی معلمان ، دانش آموزان ، مدیران ، معاونان و اولیاء محترم بوده است . طی این روزها یک بار دیگر قلب ها  به هم پیوند خورد و آن ها را که تلاش می شد در برابر یکدیگر قرار گیرند ، در کنار یکدیگر قرار داد.

معلمان کشور ، دفاع قانونی ، منطقی و مسالمت آمیز از حقوق خود را به دانش آموزان آموزش دادند و دانش آموزان نیز با ایمان به راه مربیان خود در کنار آن ها قرار گرفتند و دردهایشان را شنیدند و برای اصلاح آموزش و پرورش ، دوش به دوش مربیانشان صحنه هایی بی نظیر آفریدند. کانون صنفی معلمان ایران به تمامی دانش آموزان ، معاونان ، مدیران و اولیاء محترمی که در این حرکت مدنی همراه و همگام بوده اند درود می فرستد و این اتحاد را به فال نیک می گیرد .

همکاران گرامی ، ملت همراه.  

همانگونه که می دانید در سومین روز از اعتراض معلمان یک بار دیگر ، خبر اصلی شبکه های مختلف خبری به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری ، از اول فروردین ۸۸ اختصاص یافت ، اما همچون گذشته کلی گویی ، عدم اشاره به مطالبات معوقه ی دو سال گذشته قانون و همچنین تاکید بر افزایش ۲۵ درصدی حقوق ، مجددا به این شائبه دامن زد که اینگونه موضع گیری ها تنها واکنشی است برای خنثی سازی اتحاد جامعه معلمان ؛  و اگرنه در سالی که شاهد تورم ۲۵ درصدی بوده ایم ، گره زدن افزایش ۲۵ درصدی حقوق به قانون مدیریت خدمات کشوری چیزی جز ادامه همان جنگ روانی نیست که کانون صنفی معلمان طی بیانیه های قبلی ، بارها و بارها به آن اشاره کرده است .  به راستی از ریاست محترم جمهوری اسلامی و دولت نهم که محور اصلی برنامه های خود را عدالت اجتماعی قرارداده است سوال می کنیم که آیا هیچ رابطه ای بین شعار عدالت واخلاق وجود ندارد ؟ پس چگونه است که اینچنین بی پروا  پا  بر قول و قرار خویش می گذارند و حدود ۲ سال از اجرای قانون مصوب مجلس سر باز می زنند و وعده هایی را که بارها و بارها در انظار عمومی به ویژه در سیمای جمهوری اسلامی عنوان نموده و می نمایند به فراموشی می سپارند ؟ بر این اساس ، ضمن گرامیداشت هفته معلم که در تهران روز شنبه ۱۲/۲/۸۸ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با حضور در ابن بابویه ، مزار شهید جنبش معلمان دکتر خانعلی و هم زمان در قم با حضور بر مزار شهید استاد مطهری آغاز می گردد ، برنامه های زیر به اطلاع همکاران محترم فرهنگی رسانده می شود .

۱-   روز دوشنبه ۱۴/۲/۸۸ از همکاران تهران و شهرستانهای مجاور دعوت می گردد تا از ساعت ۱۳ الی ۱۵ با حضور در مقابل وزارت آموزش و پرورش واقع در میدان فردوسی – خ سپهبد قرنی ، بر عزم جدی خود بر  اجرای بی کم و کاست قانون مدیریت خدمات کشوری از زمان مقرر تاکید نمایند . 

۲-   از همکاران فرهنگی در مراکز استان ها دعوت می شود در ساعت مذکور با حضور در محوطه سازمان های آموزش و پرورش در شهرستان ها که با حضور در ادارات آموزش و پرورش همراهی خود را با تشکل های صنفی برای به نتیجه رساندن خواسته هایی که بیش از ۱۰ سال برای اجرای آن خون دل خورده اند اعلام نمایند .در خاتمه از همکاران محترم درخواست می شود به پاس قدردانی از همراهی دانش آموزان و اولیاء محترمشان ، از تمام توان خود برای جبران وقفه احتمالی که طی این سه روز اعتراض در روند آموزش ایجاد شده است استفاده نمایند .ضمنا به دلیل محدودیت زمان و هزینه از همکاران عزیز تقاضا می شود سریعا نسبت به اطلاع رسانی از طریق تکثیر و پخش بیانیه اقدام فرمایند. 

با سپاس کانون صنفی معلمان ایران، تهران ۱/۲/۸۸

مراسم  خانه کارگر با کمتر ازحضور ۵۰۰ نفر در حال برگزاری است. ۲

مراسم روز کارگر امروز در خانه کارگر با حضور کمتر از ۵۰۰ نفر در حال برگزاری می باشد.که بیشتر شرکت کنندگان یا از دانشجویان علمی کاربردی خانه کارگر هستند و یا از مدعیون اعضای خانه کارگر شهر ری و خانه کارگر شرق تهران می باشند.که قبلا برای این مراسم دعوت شده اند و اکثر آنها با کارت وارد حیاط خانه کارگر می شوند.

خانه کارگر که دیگر نمی تواند مراسم های کارگری برگزار کند مجبور شده است  دور از چشم کارگران در حیاط خانه کارگر دست به بزرگداشت روز کارگر بزند

مراسم امسال  خانه کارگر محلی برای قرعه کشی اجناسی۰سبزی خرد کنُدی وی دیُ…) برای فریب افراد شرکت کننده  که به این مراسم دعوت شده هستند می باشد

این مراسم که از ساعت ۹شروع شده و مجری آن صادقی می باشد.بارها از افراد شرکت کننده خواست برای دفاع از قانون کار شعار بدهند ولی افراد شرکت کننده هیچ جوابی ندادند و صادقی خودش اعلام کار برای افراد جوایز مهمتر از قانون کار می باشد.در این مراسم سرحدی زاده وزیز سابق کار در حال سخنرانی می باشد

برداشت از: وبلاگ کارکو،  ۱/۲/۸۸