آخرین خبرها از اعتصاب معلمان

برگزاری مراسم مستقل معلمان و کارگران در روز جهانی کارگر

 
منبع خبر: وبلاگ با مردم

 
کانون صنفی معلمان و ده انجمن وسندیکای مستقل کارگری با اعلامیه ای خواستار برگزاری مراسمی مستقل از دولت شدند .

ده سندیکا و انجمن کارگری با فراخواندن کارگران ایران برگزاری باشکوه روز جهانی کارگر را خواستار شدند .
در این فراخوان که به امضای کمیته برگزاری مراسم روز جهانی کارگر، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، اتحادیه آزاد کارگران ایران، هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزئینات ساختمان، کانون مدافعان حقوق کارگر، شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری، کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، شورای زنان و جمعی از فعالین کارگری رسیده است، از کارگران خواسته شده در روز جمعه یازدهم اردی بهشت برابر با اول می ۲۰۰۹ در ساعت ۱۷ در میدان آب نما پارک لاله تهران حضور به هم رسانند تا مراسمی مستقل از مراسم دولتی روز کارگر که در ایران با مدیریت خانه‌ی کارگر که نهادی دولتی است و همواره طی یک راهپیمایی آرام برگزار می شود صورت دهند .

اخبار روز:  ۲۰۰۹-۰۴-۳۰
 


فراخوان کانون صنفی معلمان ایران
 

کانون صنفی معلمان قصد دارد مراسمی در ابن باویه شهر ری که آرامگاه ابدی بسیاری از شهدای راه آزادی از جمله دکتر ابوالحسن خانعلی ، شهید صنف معلمان است برگزار کند .
این مراسم که به منظور گرامی داشت مقام والای معلم است از ساعت ۱۶ بر سر مزار دکتر خانعلی آغاز می شود .
در حالی که مدارس مناطق گوناگون تهران و استان‌های ‏کرمانشاه ، یزد ، اصفهان ، فارس ، خراسان ، کردستان ، لرستان ، بوشهر ، اردبیل ، آذربایجان شرقی ، همدان و بخش‌هایی از استان هرمزگان و شهرهای اسلامشهر، کرج ، پاکدشت، دیواندره ، کوهدشت ، خمینی‌شهر و میاندوآب ، و… در این هفته شاهد اعتصاب سه روز معلمان بودند از چند روز قبل تماس مقام های امنیتی با فرهنگیان فعال شتاب بیشتری گرفته و ‏برخی از آنها تهدید به بازداشت و اجرای احکام تعلیقی شده اند . روز سه شنبه همزمان با "روز اعتراض ملی معلمان " عده ای از معلمان دستچین شده که ‏عمدتا مربیان امور تربیتی بودند با محمود احمدی نژاد دیدار و یک تراول چک پنجاه هزار تومانی ‏هدیه گرفتند .
لازم به توضیح است. فراخوان برگزاری مراسم مستقل برای گرامی‌ داشت روز کارگر و معلم از جمله کوشش‌های چند سال اخیر کنش‌ گران معلم و کارگر است که خواهان دست‌یابی به حقوق خود هستند.
 
منبع : وبلاگ با مردم

۲۰۰۹-۰۴-۳۰