گرامی باد اول ماه مه،روزهمبستگی جهانی طبقه گارگر

اسماعیل خودکام

روز جهانی کارگر، روز اعتراض سراسری کارگران جهت سرنگونی بورژوازی است. روز اعتراض به استثمار، تبعیض، بی عدالتی و نابرابری است. روز اعتراض به پائین بودن سطح دستمزدها و حقوق معوقه است. اعتراض علیه فقر بیکاری و اخراج است. روز اتحاد و همبستگی جهت پاره کردن کلیه قید وبندهاست. روز اتحاد وهمبستگی و به میدان امدن  ارتش جهانی کارگران جهت از بین بردن و در هم شکستن جنگها، قفسها، زندانها، اعدامها، شکنجه گاها … و زیر پا نهادن کلیه قوانین ارتجاعی و کهنه پرستانه و برچیدن نظام سرمایه داری و مبارزه برای یک دنیای بهتر و زندگی انسانی است.

کارگران، زحمتکشان، انسانهای آزادی خواه و  برابری طلب

امسال در شرایطی اول ماه مه را گرامی میداریم که به بحران اقتصادی دست ساخت اخیر بورژوازی تمام جهان سرمایه داری را فرا گرفته است و نظام سرمایه داری با سیاستهای کاملا ارتجاعی به سر سفره و حداقل درامد کارگران یورش می کند و روزانه هزاران کارگر در سرتاسر جهان در کارگاها و کارخانه ها و محلهای کار با شگرد و ترفندهای خاص و ضد کارگری از کار اخراج و روانه ارتش ملیونی بیکاران می شوند.

نظام سرمایه داری برای نجات از این بحران با وحشیانه ترین شیوه با تمام ابزار به ارگانها و نیروهای سرکوبگر متوسل میشود. جنگ کهنه پرستانه راه می اندازد و تخم نفاق و پراکندگی و دورویی میکارد و با پیشگیری و حمایت قلابی از آیین، قوم، نژاد، …  و با عناوینی به ظاهر  آرمان خواهی و دفاع از دمکراسی و فدرالیسم، خودمختاری، … می خواهد اختلافات قومی و طبقاتی را تشدید بخشد تا نظر و رای جامعه جهانی را به سوی این جنگ ویرانگر و کهنه پرستانه جلب کند و از هر طریق ممکن امتیازاتی  را از دستاورد های  طبقه کارگر که حاصل مبارهزه و خونبهای کارگران و مباررین انقلابی و کمونیست است بگیرد.

* واما چر رابطه با ایران در حالی اول ماه مه را گرامی میداریم  که جمهوری اسلامی سرمایه با تحمیل وضع فلاکتبار اقتصادی  و نابسامان با ترفند و توطئه های ضد انسانی فشار سنگینی بر توده های محروم و زحمتکیش جامعه افزوده و شادی و ارامش و رفاه را از مردم گرفته است. اکثرین مردم جامعه در زیر خط فقر و فقر مطلق به سرمی برند و با وضع  اسفناکی روز را به شب می رسانند  جمهوری اسلامی سرمایه که در جنایت و ستمکاری در جهان  بی همتاست از دامنه گسترش اعتراضات  مردم و به هم پیوستن  نیروی عظیم و مترقی  توده ها  وحشت دارد و با سیاست جنایتکارانه  و ضد بشری خود میخواهد با دستگیری، اعدام،  شکنجه ، زندانی ، تهدید ، و پروهنده سازی و….  علیه فعالین و نمایندگان واقعی کارگران، معلمان، زنان، چانشجویان….. جوسازی کند تا فضای  رعب وحشت بر جامعه حاکم کند.  

 جمهوری اسلامی سرمایه از موج عظیم و میلیونی ارتش سرخ کارگران وحشت و هراس دارد و از این لحاظ هیچ حقی را به رسمیت نمی شناسد و حتی پایبنده به تعهدات خود به نسیت به سازمان جهانی کار (ILO)هم نیست. در قانون جمهوری جنایتکار اسلامی کارکربودن و حق انتخاب در تائین رنگ قرمز جرم است؟ فعال کارگری مجرماست؟ هنوز هم برگزاری اول ماه مه یک جرم سیاسی محسوب می شود؟ کارگران و فعالین کارگری در روز اول ماه مه( روز خودشان) دستگیر و زندانی و محاکمه می شوند به جای تعضیل اول ماه مه با احتساب دستمزد ، کارگران با شکنجه و شلاق میزنند! وبا ایجاد عدم امنیت شغلی و پائین نگه داشتن سطح دستمزدها از طریق شورای عالی  کار دولتی و ممانعت و جلوگیری  از تشکلهای مستقل کارگران،خصوصی سازی و استخدام کارگر با قراردادهای سفید و موقت با کمتر از حداقل دستمزد، عدم ثرداخت مزایا و حقوق معوقه ، بهره برداری از مراکز دست ساخت دولتی و ضد کارگر همچون خانه کارگر و شوراهای کار….زمینه اخراج و بیکاری را فراهم  و ازادی تشکل و اعتصاب، حق نمایندگان واقعی کارگران در تعیین حداقل دستمزدها، حق برگزاری مراسم اول ماه مه حق با هم بودن  و حتی زندگی کردن…. را از ما کارگران ساب کرده و ما را حاقل امکانات رفاهی و اجتماعی محروم و بی بهره  کرده است.

 کارگران و زحمتکشان، انسانهای ازادییخواه برابری طلب  

برای رسیدن به یک دنیای بهتر و زندگی انسانی باید به این وضع فلاکتبار که جمهوری اسلامی  (رژیم سرمایه داری) به ما تحمیل کرده است پایان دهیم و این تنها طریق مبارزه و اتعاد و همبستگی ما کارگران ممکن است. جدا از هرگونه منافع حزبی و سکتاریستی و فرقه گرایانه منافع همدیگر و طبقه و جنبش باشیم با ایجاد وحدت طبقاتی و اجتماعی را با مبارزات کارگری علیه نضام سرمایهداری بسیج نمائیم. و بر روی هرگونه  پراکندگی و چند دسته گی ( حتی اگر مستقل باشند) و مسببین تفرقه خط قرمز بکشیم  یک صف، یک رنگ، یک صدا، درکنار هم، باهم و برای هم با ایجاد تشکل مستقل کارگری با تهیه قطعنامه مشترک وسراسری به تشخیص مناسب از وضعیت کارگران و توازن قوای موجود و تصویب نمایندگان واقعی کارگران در یک خط واحد و مستقل اول ماه مه را هر چه با شکوه تر و گسترده تر برگزار نمایم.

در این روز یاد کارگرانی که در استای مبارزه برای ایجاد یک دنیای بهتر جان خود را از دست داده اند گرامی میداریم همچنین زندانیانی که به خاطر اهداف انسانی و انقلابی و کارگری در سیاه چالهای رژیم اسلامی به سر می برند تبریک میگویم.

زنده باد اول ماه مه

۲۷/۴/۲۰۰۹