گروگانها معامله میشوند !

گروگانها معامله میشوند !

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

دونالد ترامپ مبادله دو زندانی ایرانی وآمریکایی را ‘تبادل گروگان’ خوانده و از سپاه پاسداران تشکر کرد و دوباره گفت دیدی، ما می توانیم با هم به توافق برسیم.’

مقام‌های ایران و آمریکا روز شنبه (هفت دسامبر) مبادله مسعود سلیمانی، استاد دانشگاه زندانی در آمریکا، با ژیائو وانگ، شهروند آمریکایی محبوس در ایران را تائید کردند.

کاخ سفید گفت : ما خیلی خوشحالیم که گروگان ما برگشت ، معامله خوبی بود . کون لق مردم ایران که توسط سیستم ولایت فقیه در گروگان هستند . همان سیستمی که کار دست خودمان است … اصلا ما هیچ سندی نداریم که کسی کشته شده باشد اگرم کسی کشته شده به درک … مقصر خودش است که معترض است …

کاخ سفید از زبان ترامپ افزود این مبادله می تواند “یک پیش درآمد برای چیزی باشد که که می شود آن را انجام داد . دوران تنش ایدئولوژیک گذشته است . منظور جنگ سرد و شوروی سابق . بشریت معاصر در دوران رقابت و منافع به سر میبرد . در میانه انواع این رقابتهای بازاری موضوعی به نام انسان هیچ مفهوم و جایگاه و ارزشی ندارد .

این بود چکیده پرستیژ سرمایه داری … با هر جانور و تروریستی میشود مذاکره و معامله کرد . مهم نیست اسمش و عملش چی باشد ، ولایت فقیه ، اسامه بن لادن ، ابوبکر البغدادی ، طالبان ، قاسم سلیمانی … به شرطی که چیزی برای معامله و سود باشد .

مخاطبی سوال مطرح کرد که پشت چنین توافقی چه چیزی نهفته است ؟

به نظر من چیزی نهفته نیست . توافق هم جدید نیست فقط رنگ و حرکاتش در هر زمانی ممکن است متغییر باشد ولی محتوای آن قابل تغییر نیست . مثل یک آفتاب پرست که ظاهر و حرکاتش متفاوت است ولی ذات وجودی پدیده هیچ زمانی عوض نمیشود . مثلا افتاب پرستی که با تغییر رنگش تبدیل به گاو نمیشود . سیستم ولایت فقیه و بورژوازی در ماهییت تضادی با هم ندارند .

پدیده واحد و منسجم است مثل پیکره انسانی که اعضای بدنش در تضاد با هم نیستند ولی یک عضو پدیده ( مثلا دست ) فلج است ( سیستم ولایت فقیه ) . این نقص عضو وجود دارد منتها پدیده در قسمت مغز ( غرب ) هنوز جهت تکمیل شدن کار دارد . قسمت مغز هنوز فلج بودن دست را به خودش و کل پدیده مربوط نمیداند.

این قصه عشقی قدیمی است . دسته ایی که در ضدیت با امپریالیسم ، عاشق ولایت فقیه است و دسته ای دیگر که در ضدیت با ولایت فقیه ، عاشق کاخ سفید است …

اما واقعییت ساده تر از این حرفهاست . در تحولات ۱۳۵۷ ایران غرب فقط و فقط به خاطر منافع خودش ایران را تقدیم آخوندها کرد و ملتی به گروگان رفت . الان ۴۰ سال است ملت ایران در گروگان سیستم اسلامی است . غرب گروگانگیر حاکم در ایران را تقویت میکند و البته چند نفری را برای دیزاین صحنه لازم دارند . مشکل چند گروگان آمریکایی حل میشود و میماند ملتی که هنوز گروگان سیستم ولایت فقیه است . سیستم حاکمی که کردیت سیاسی غرب را هم دارد ! هر دو سیستم سیاسی در ایران و غرب در موازات هم و به کمک هم این طولانی ترین گروگان گیری تاریخ انسان را خلق کردند .

۰۹٫۱۲٫۲۰۱۹
اسماعیل هوشیار