اخبارى از دومین روز اعتصاب معلمان

اجرای بند سوم بیانیه ی کانون صنفی معلمان درتاریخ ۸/اردیبهشت ۱۳۸۸

رشت: برابر گزارش رسیده از رشت استقبال معلمان از بیانیه ی کانون صنفی معلمان شگفت انگیز و غافلگیر کننده بوده است،یکی از همکاران معلم که نخواست نامش برده شود،گفت: "این استقبال برای ما قابل تصور نبوده وما انتظار نداشتیم که به سرعت معلمان به اعتصابات بپیوندند .بیشتر مدارس راهنمایی ودبیرستانها و مراکز پیش دانشگاهی در شهرستان رشت تعطیل بود.

" وی در ادامه افزود:" ااما متاسفانه معلمان آموزش ابتدایی کمتر به اعتصاب کنندگان پیوسته اند. " اسلامشهر: مدارس بسیاری از شهرستان اسلامشهر تعطیل بود، هنرستان کار دانش مصطفی خمینی، امام علی، خواجه نصیر وبرخی دیگر از دبیرستانهای اسلامشهر  صددرصد تعطیل بود و سایر دبیرستانها و مدارس درحالت اعتصاب بودند. وبسیاری ازمدارس معلمان درکلاس درس حاضر نشدند. مدیران مدارس درب مدارس را بسته وازبیرون رفتن دانش آموزان جلوگیری می کنند. لذا دانش آموزان می کوشیدند که از دیوار مدرسه فرار کنند. کرمانشاه: ازکرمانشاه خبر رسیدکه صددرصد مدارس ابتدایی، راهنمایی ودبیرستان ها و مراکز پیش دانشگاهی پسرانه تعطیل شده است. همچنین رفته رفته بر شمار اعتصاب کنندگان پیوسته می شود. میاندوآب: ازشهرستان میاندوآب خبررسید، که شماربسیاری ازمعلمان این شهرستان ازمنزل بیرون نرفته اند، ومدارس به تعطیلی کشیده شده ، اما مدیران ومعاونین از بیرون رفتن دانش اموزان جلوگیری می کنند.

برداشت از: روزنامه ی اعتماد ملی سه شنبه ۸اردیبهشت ۱۳۸۸ صفحه ی ۱۸

با گذشت دو روز از اعتصاب معلمان دولت برای اجرای قانون خدمات دولتی واکنشی نشان نداد 

اعتماد ملی: تعداد زیادی از معلمان در اعتراض به اجرا نشدن قانون خدمات کشوری از روز یکشنبه ششم اردیبهشت ماه به مدت سه روز دست به اعتصاب گسترده‌ای زدند، این اقدام معلمان در شرایطی صورت گرفت که به رغم صادر شدن بیانیه کانون صنفی معلمان برای برپایی اعتصابی مشابه در اسفند ماه سال گذشته، رئیس دولت نهم در تلویزیون حاضر شد و با دادن وعده اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری که بیش از ۱۶ ماه از تصویب آن می‌گذشت، معلمان را آرام کرد و به این ترتیب اعتصاب لغو شد.بر این اساس معلمان که امید به محقق شدن وعده رئیس‌جمهور در سال جاری داشتند زمانی‌که باز هم با اجرایی نشدن این قانون مواجه شدند، سکوت را جایز ندانسته و با صدور بیانیه کانون صنفی معلمان از یکشنبه ششم اردیبهشت ماه اعتصاب گسترده‌ای آغاز کردند.در بخشی از بیانیه کانون صنفی معلمان آمده است که تاخیر بیش از این دراجرای قانون خدمات کشوری، غیر قانونی، غیرقابل توجیه وخطرناک است و براساس تعهد ملی برنامه‌های اعتراضی اسفند ماه ۸۷ را که به حالت تعلیق در آمده بود از ششم اردیبهشت ماه۸۸ دوباره به اجرا درآمد.اعضای این کانون همچنین اعلام کردند چنانچه حداکثر تا پایان روز دهم اردیبهشت ۱۳۸۸ احکام جدید مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری به‌طورکامل واز ۱/۱/۱۳۸۶ صادر نشود، حق برگزاری اعتراضات گسترده‌تر را خصوصا در هفته معلم برای همکاران فرهنگی محفوظ می‌دانیم.سید محمود باقری، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان در دومین روز از اعتصاب معلمان درباره جزئیات این اعتصاب به اعتماد ملی گفت:« در اولین روز از این اعتصاب، معلمان در مدرسه وکلاس درس حاضر شدند اما در اعتراض به بی‌توجهی به خواسته‌هایشان از تدریس خودداری کردند این در حالی بود که دانش‌آموزان را نسبت به دلایل انجام این حرکت آگاه کردند. در دومین روز نیز معلمان در مدارس حاضر شده اما ازرفتن به کلاس درس خودداری کرده با این حال در حفظ نظم کلاس ومدرسه با مدیران و معاونان محترم مدارس همکاری کردند. در سومین روز نیز که به عنوان روز اعتراض ملی معلمان نامگذاری شده، تمامی معلمان از حضور در مدرسه خودداری می‌کنند».او با اعلام اینکه ۷۰درصد از بیانیه صادر شده از سوی کانون صنفی معلمان اجرا شده است، ادامه داد:«تحصن اسفندماه سال گذشته به خاطر قول صریح رئیس‌جمهور در رسانه ملی لغو شد. احمدی‌نژاد همان زمان در رسانه ملی حاضر شد و به تمامی کارمندان اطمینان داد که قانون مدیریت خدمات کشوری در فروردین ماه سال ۸۸ اجرا می‌شود و احکام کارمندان نیز صادر می‌شود».باقری ادامه داد:«بر اساس همین وعده رئیس‌جمهور کانون صنفی معلمان فردای همان روز اعتصاب را لغو کرد و معلمان در انتظار فرارسیدن سال جدید نشستند، غافل از اینکه دولت باز هم خلف وعده کرد».به گفته عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان هم اکنون بیش ار ۱۶ ماه از تصویب قانون خدمات کشوری می‌گذرد اما هچ خبری از اجرایی شدن این قانون نیست که همین موضوع یک نوع بی‌اعتمادی از سوی معلمان نسبت به دولت ایجاد کرد».باقری گفت:«بر اساس گزارش‌های رسیده، این اعتصاب در سطح وسیعی انجام شده است با این حال متاسفانه به رغم گذشت دو روز از این اعتصاب دولت واکنشی نشان نداده و در تماس‌های مکرر با مسوولان تنها به وعده تکراری مبنی بر صدور احکام برای کارمندان بسنده شده است».به گفته عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان، چنانچه این بی‌توجهی‌ها ادامه داشته و در نهایت منتهی به اجرای قانون خدمات کشوری نشود، کانون صنفی معلمان بیانیه دیگری صادر کرده که در آن جزئیات ادامه برنامه‌های اعتصاب را تشریح می‌شود.