امروز(دوشنبه ٧ اردیبهشت ماه) تازه ترین اخبار از اعتصاب سراسری معلمین

علی رغم جو سرکوب حاکم در شهرستان الیگودرز وفشارهای ایجاد شده از طرف مدیریت و حراست آموزش و پرورش این شهرستان٬ معلمان در تعدادی از مدارس این شهر در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت به بیانیه کانون معلمان ایران پاسخ مثبت دادند.امروز(دوشنبه۷ – اردیبهشت) بیشتر مدارس شهرستان دیواندره در تحصن بودند.

مدارس ابن سینا، کاردانش امیر کبیر، صیاد شیرازی، با هنر ، رجایی و دکتر حسابی از جمله -ی این مدارس بودند.
اسلامشهر، کرج، پاکدشت، کوهدشت، خمینی شهر، میاندوآب، استانهای کرمانشاه، یزد، اصفهان، فارس، خراسان، کردستان، لرستان، بوشهر، اردبیل، آذربایجان شرق، همدان، بخش- هایی ازاستان هرمزگان و بسیاری ازاستانهای کشو ر معلمان ازحضور در سرکلاس های درس خودداری کردند.

دوشنبه ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ دبیران غیرتمنددبیرستانهای امام خمینی ،شهیدکاظمی ،پیش دانشگاهی علامه مجلسی ،فاطمه الزهرا وتعدادی ازمدارس راهنمایی شهرستان الیگودرز پابه پای بقیه معلمان درسراسر کشورازحضوردرکلاس درس خودداری کردند.  کرج:  امروزدوشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ اداره ی اطلاعات غرب تهران آقای مختار اسدی را طی یک تماس تلفنی به اداره ی اطلاعات احضارکرد، برابر این احضاریه فردا ساعت ۸ صبح آقای مختار اسدی عضو کانون صنفی معلمان ایران، تهران بایستی خود را برای یک گفت وگوی دوستانه(به گفته ی احضار کنندگان) به این اداره معرفی کند.  آقای مختار اسدی اهل سنندج و ساکن شهرستان کرج می باشد، وی در اعتصابات ۱۳۸۶ برای دو سال به اطراف رباط کریم تبعید شد، مختار دارای مدرک فوق لیسانس علوم تربیتی ولیسانس زبان انگلیسی می باشد.  شهریار: بند دوم بیانیه کانون در برخی از مدارس ناحیه یک شهریار  مورد استقبال قرار گرفت و همکاران شرکت کننده  در تحصن بر ادامه اعتراض تا رسیدن به حقوق خود تاکید کردند.  کرمانشاه: تهدیدهادراستان کرمانشاه آغازشد،حراست و اطلاعات چندتن ازمعلمان واعتصاب کنندگان را به زندان،احضار،بازداشت وبازنشستگی اجباری تهدید کردند.همکاران می گویند این تهدیدها کوچکترین خللی در اراده ی ما ندارد.خبر ویژه از شیراز: آقای خواجه احمدی مسئول بازرسی ناحیه ی حیراز از شهرستان شیراز با حضور در جمع معلمان مدرسه ی بوعلی ابراز داشته است: " من با حقوق ۴۰۰ هزار تومان هم خانه خریده ام،هم ماشین خریده ام،و هم به گردشگری پرداخته ام، وبا ۴۰۰هزار تومان به راحتی وبدون مشکل می توان زندگی کرد". دراین راستا یکی ازمعلمان این مدرسه به این سخن خواجه احمدی به شدت اعتراض نموده، واین موضوع راغیرممکن وبرای فریب افکارعمومی معلمان دانسته است. درشیرازبسیاری ازمدیران تهدید شده اند، نیروهای گشتی پلیس به شدت دررفت وآمد بوده اند، و منطقه ی اطراف مدارس را زیر نظرداشته اند، پیش بینی می شودمدارس شیراز فردا به خاطر نیامدن معلمان تعطیل باشد. این درحالی است که فضای رعب و وحشت برمسئولین شیرازحاکم است. ونگرانی های شدیددرمیان مسئولین شنیده می شود. از میان مدارسی که اعتصاب به شدت حاکم بوده است ،میتوان: خراجی، شهیدرضایی، مدرس، امام خمینی؛ بوعلی، ملاصدرا، ابن سیناو….را نام برد. خمینی شهر: احضار عبدالرسول عمادی به هیات بدوی تخلفات اداری استان اصفهان. با وجود احکام سنگینی که برای اعضای کانون شهرستان خمینی شهر صادر و اجرا شده بود و همچنین احضار آقای عبدالرسول عمادی به هیات رسیدگی به تخلفات اداری قبل از اجرای بیانیه و جلسه ای که با مدیران منطقه خمینی شهر در روز جمعه برگزار شد که آقایان مهره کش و رستمی از اعضا رسیدگی به تخلفات اداری استان اصفهان مطالبی را در جلسه مذکور ایراد نمودند، استقبال فرهنگیان خمینی شهر از بیانیه کانون صنفی معلمان ایران بسیار گسترده بود و بیشتر مدارس این شهرستان تعطیل و معلمین از حضور در کلاس درس خودداری نمودند.


تازه ترین خبرها از اعتصاب سراسری معلمان ایران.

برپایه ی بند دوم بیانیه ی کانونهای صنفی، معلمان ایران امروز دوشنبه ٧ اردیبهشت ١٣٨٨ اعتصابات گسترده ای رابه اجرادر آوردند.  گزارشات رسیده از این حکایت دارد، که معلمان عصبانی، کانون هارابه خاطر دادن بیانیه های نرم سرزنش کرده اند، وازآنان خواسته اند که دستور اعتصبات و تجمعات بیشتری راصادرنمایند.  دراین روزمناطق گوناگون شهرتهران، اسلامشهر، کرج، وشهرها ی خمینی شهر،میاندوآب ،استان کرمانشاه،استان یزد،استان اصفهان،استان فارس، استان خراسان، استانلرستان،بخشهایی از استان هرمزگان، اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان و بسیاری از استانهای کشور معلمان از حضور در سر کلاس های درس خودداری کردند. همچنین معلمان بسیاری ازمدارس کشوردراجرای بندسوم بیانیه بسیارجدی و مصمم هستند.  و چشم به راه بیانیه ی دیگرکانون هابرای استقبال از هفته ی معلم هستند.    اسلامشهر: آقای مرادی معاونت تربیتی این اداره در ساعت ١٠ خود را به جمعه معلمان اعتصاب کننده رساند، و پس از احترام فراوان گفت :حرف شما به حق، من خودم معلم هستم درد شما را درک می کنم، اما در این حرکت باید مواظب باشیم، که از حق دیگران مایه نگذاریم، ببینیم که این ساعتی که ما در اعتصاب هستیم حق ماست یا حق دانش آموز؟    پس از سخنان آقای مرادی یکی از معلمان در پاسخ  گفت: چرا هنگامی که سخن از حق و حقوق معلم و حق و حقوق ملت است، همه شرع و اخلاق و وجدان شان به درد می آید؟ اما در قانون شکنی های مسئولین هیچ کس صدایش در نمی آید؟ آیا کشاندن دانش آموز و تعطیل کردن مدرسه برای استقبال از افراد سیاسی حق است؟ قانون است؟ دستورشرع است؟چرا در اینگونه مواردشماها کوچکترین انتقادی نمی کنید؟ یا کسی جرات انتقاد ندارد؟ دانش آموز ١٢ ساله چرا باید مدرسه را برای گوش دادن به حرف یک فرد سیاسی ترک کند؟چرا آنجا شماها حرفی نمیزنید و دانش آموز را
ابزار دست خودتان می دانید، اما در اینجا مدافع حقوق او می شوید؟

تجمع معلمان حق التدریس مقابل مجلس

جمعی از معلمان حق‌‌التدریسی روز یک شنبه(۶/٢/٨٨) در اعتراض به بی توجهی آموزش و پرورش به استخدامشان مقابل مجلس تجمع کردند. معلمان حق‌التدریسی از شهرهای لرستان و کرمانشاه صبح امروز مقابل مجلس تجمع کردند. تجمع کنندگان با اشاره به این که از سابقه کار میانگین ٨ تا ١٠ سال و مدارک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس برخوردارند از عدم استخدام خود در آموزش و پرورش انتقاد کردند. آنها خواستار دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بودند و نسبت به عدم پرداخت حق بیمه و هر گونه مزایای شغلی انتقاد داشتند. یکی از تجمع‌کنندگان گفت: این گروه با حقوق ماهانه ١٠٠ هزار تومان تدریس می‌کنند و در ایام تعطیل و تابستان‌ها هم هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند. تجمع‌کنندگان پلاکارت‌هایی با مضمون « ما حق‌التدریسی‌ها را دریابید » و « ما معلمان حق‌التدریس خواهان رفع مشکل استخدام و افزایش حقوقمان هستیم » در دست داشتند. سجاد خاکساری به هنگام تهیه ی عکس و گزارش از این تجمّع به همراه عده ای از معلمان،  توسط پلیس امنیت دستگیر شده و قرار است امروز(٧/٢/٨٨) تحویل دادگاه انقلاب شود.