خلاصه ای از اخبار اولین روز اعتصاب و اعتراض سراسر معلمان ایران

شمس الدین امانتى

به نقل از کانون صنفی معلمان ایران
شیراز: مدیران پیش دانشگاهی خمینی، نمونه دولتی ابن سینا، دبیرستانهای ملاصدرا، بوعلی، مدرس و چند مدرسه ی دیگر به شدت تهدید شدند، ناظران می گویند:  

درجلسه ای که برای مدیران باحضور برخی نیروهای امنیتی و حراستی تشکیل شد، مدیران مدارس پس از خروج از جلسه بسیار آشفته حال، پریشان و مستاصل نشان می دادند.
گزارش دهنده که از تلفن های عمومی برای تماس استفاده می کرد، افزود: دونفر به نامهای شیروانی و رستمی وارد مدارس شده و مدیران را تهدید می کردند. تا آنجایی که صدای فریادتهدید کنندگان از اتاقهای دیگر به راحتی به گوش می رسید.  
ایلام : مسئولین و حراست آموزش و پرورش در برخی از شهرهای استان ایلام از جمله دره شهر، ایلام ، بدره و… وارد مدارس شده و با دردست داشتن حکم بازنشستگی اجباری تهدید کرده اند، معلمان اعتصاب کننده، در کمترین فرصت بازنشسته خواهند شد. 
تهران: خبرهای رسیده حاکی از این است که استقبال معلمان در مناطق گوناگون در این شهر بزرگ گسترده بوده است.
انتقاد : از برخی شهرهای کشور خبر می رسد که همکاران معلم از بند اول بیانیه ی کانون صنفی معلمان انتقاد داشته و براین باور هستند که این بند موجب شلوغی و برهم زدن نظم کلاس شده، ومعلمان را آزار می دهد، آنان یک زنگ را برای توجیه دانش آموزان درباره ی علت اعتصابات معلمان کافی دانسته اند، اما این خبر حاکی است که معلمان درروزهای دوشنبه وسه شنبه استقبال بی نظیری از بیانیه خواهندداشت.
 (ایی آی)؛ فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمان که بیش از ۳۰ میلیون معلم و کارکنان آموزشی در ۴۰۱ سازمان وابسته در ۱۷۲ کشور نمایندگی می کند. طی نامه ای رسمی از دولت ایران و احمدی نژاد خواسته است: که قانون خدمات کشوری را برای تضمین شرایط بهتر کاری برای فرهنگیان ایران اجرا کند. ایی آی همچنین از مقامات ایران خواستار این است که اجازه دهد معلمان مراسم روز ملی معلم و همچنین روز جهانی کارگر را برگزار کنند. و این اولین نشانه احترام متقابل خواهد بود.
امروز پنج شنبه ساعت ۲۰:۴۵ شب، آقای فرزاد کمانگر از بند ۷ زندان اوین طی یک تماس تلفنی مراتب ارادت خود را به آگاهی همکاران سراسر کشور رسانده و هفته ی معلم رابه همه ی معلمان واقعی شادباش گفتند.
فرزاد در ادامه ی گفتگوی خود افزود:  معلمان همواره از دیگران امتحان گرفته و به آنان نمره ی قبولی یا مردودی داده اند، اما این بار معلمان خود باید آزمون پس بدهند، و نشان دهند که در این آزمون سخت اجتماعی و صنفی چه نمره ای دریافت خواهند نمود.