اعتراض دو روزه مردم آزادیخواه و جریانات سیاسی علیه حضور مزدوران جمهوری اسلامی در شهر مالمو!

یدی کریمی  
 
در روزهای ۲۳ و ۲۴ اوریل ۲۰۰۹ اعتراض پرشوری از طرف احزاب، سازمانهای سیاسی و مردم آزادیخواه علیه حضور چند نفر از مزدوران جمهوری اسلامی در شهر مالمو سوئد برگزار شد.

 سفارت رژیم اسلامی به بهانه انجام کارهای کنسولی نمایندگانی را از شهر استکهلم به شهر مالمو فرستاد. یک ماه پیش همین برنامه را در شهر گوتنبرگ سوئد در پیش گرفتند که با اعتراض شدید مردم و جریانات سیاسی روبرو شدند. با پخش خبر آمدن مزدوران به شهر مالمو، مردم خشمگین درجلو ساختمان “فولکت هوس کاترینه لوند” در”سل سیوس گاتان” شهر مالمو محل کار مزدوران رژیم، تجمع کردند و با نصب باندرول و عکس هایی از اعدامها و سنگسار زنان و دیگر جنایات جمهوری اسلامی در جلو و اطراف ساختمان، از طریق بلند گوهای قوی شعار مرگ بر جمهوری اسلامی، مرگ بر این رژیم ضد زن، مزدوران را از ساختمان بیرون بنیدازید، سر میدادند و به سخنرانی و بحث می پرداختند. پلیس سوئد برای حفاظت از این مزدوران نیروی زیادی را به این محل آورده بود. رسانه های گوناگون، رادیوها، وخبرنگاران روزنامه های مختلف برای تهیه خبر و گزارش در آنجا بودند و خبر این اعتراض بطور وسیعی در سوئد پخش گردید.
روز اول، پنجشنبه ۲۳ اوریل از ساعت هفت و نیم صبح ما مردم معترض و متشکل در سازمانها و افراد منفرد در جلوساختمان آماده شدیم. نمایندگان جمهوری اسلامی حدود ساعت ۹  صبح در حمایت و اسکورت پلیس به محل رسیدند و بلافاصله مورد حمله مردم خشمگین قرار گرفتند. پلیس برای کم کردن فشار مردم خشمگین سه نفر از مردم معترض را دستگیر و تمام درهای ورودی به ساختمان را بوسیله مینی بوسها و افراد مسلح خود محاصره کرده و دیواری از اتومبیل های پارک شده و صف فشرده پلیس برای جلوگیری از حمله به مزدوران درست کرد. دستگیر شده گان بعداز ۵ ساعت بازداشت شدن از طرف پلیس ازاد شدند و مورد استقبال تظاهر کنندگان قرارگرفتند. ساعت هشت و نیم بعداز ظهر پلیس برای خارج کردن و دور کردن مزدوران از فولکت هوس و محل تجمع معترضین ،انها را از در فرعی بیرون آوردند و سوار تاکسی نموده و در حمایت کامل خود و ماشین هایشان قرار دادند، تا انها را از محل دور کنند. باز هم مزدوران سفارت رژیم با حمله مردم خشمگین و پرت کردن تخم مرغ به ماشین انها، روبرو شدند. در این رابطه پلیس دو نفراز تظاهر کننده گان را دستگیر نمود و با خود بردند که بعد از نیم ساعت انها را در مرکز شهر ازاد کردند. بعد از رفتن مزدوران رژیم از ساعت ۹ شب روز ۵شنبه ۲۳ اوریل ساختمان محل حضور انها و منطقه وسیعی در اطراف این ساختمان از طرف پلیس سوئد تحت کنترل شدید قرار گرفت و مسدود  گردید. با حضور پیدا کردن ما در ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۴ اوریل این کنترل ازطرف پلیس شدید تر گردید و تا ساعت ۸ شب این روز ادامه داشت. دراین روز پلیس برای حفاظت از مزدوران آماده تر وخشن تر از روزقبل به مردم برخورد میکرد و با تعداد بیشتر پلیس، نمایندگان رژیم را به محل آوردند. این برخورد پلیس نشان می داد که مزدوران رژیم دیروز ضربه سختی از معترضین خورده اند. در طول این روز در نتیجه درگیر شدن معترضین با پلیس ۳ نفر دستگیر و بعد از ۶ ساعت بازداشت شدن، آزاد گردیدند. ساعت شش و نیم بعدازظهر پلیس با صف هایی از افرادش و دیواری از ماشین هایش در برابر معترضین قرار گرفت تا معترضین نتوانند به مزدوران سفارت حمله کنند . این حرکت پلیس با اعتراض و  شعار های تند مردم معترض برعلیه دولت و پلیس سوئد و رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی روبرو گردید. سپس پلیس با حفاضت و حمایت کامل خود مزدوان رژیم را از محل خارج نمودند.

طی این دو روز مردم آزادیخواه و احزاب اپوزسیون، مزدوران رژیم اسلامی را خفت دادند و ساختمان “فولکت هوس” را به زندانی برای آنها تبدیل نمودند. نمایندگان جمهوری اسلامی در این دو روز بطور مداوم شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی، مرگ بر این رژیم سنگسار، مرگ بر این رژیم ضد زن، مرگ بر این رژیم اعدام و ضد آزادی به گوشش شان فرو میرفت. 
مرگ بر جمهوری اسلامی 
شبکه مبارزه علیه جمهوری اسلامی و راسیسم

یدی کریمی 
۲۵ اپریل ۲۰۰۹