رهایی ما کارگران فقط به دست خودمان ممکن است، رهایی ما زمانی امکان پذیر است که کار مزدی از میان برداشته شود

رهایی ما کارگران فقط به دست خودمان ممکن است، رهایی ما زمانی امکان پذیر است که کار مزدی از میان برداشته شود

 

وحشت قضات رژیم سرمایه ی اسلامی در برابر آگاهی خودپوی سوسیالیستی کارگران و بخصوص کارگران هفت تپه

 

 با حضور و ورود بخشی از طبقه ی کارگر با خانواده هایشان در خیابان ها و سراسری شدن بخشی از چنبش تهی دستان در سال ۱۳۹۶  دولت سرمایه داری ایران دچار وحشت عظیمی شده است. بر اساس اخبار منتشره، امروز ۱۶ شهریور قضات رژیم در حال نابودی دولت سرمایه داری اسلامی، احکام سرمایه را بر علیه کارگران هفت تپه وسپیده ی قلیان ابلاغ کرد. بر اساس این گزارش سپیده ی قلیان به ۱۸ سال زندان، اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت تپه به ۱۴ سال زندان، محمد خنیفریکی از کارگران هفت تپه ۶ سال زندان و اعضای تحریریه ی  نشریه گام امیرحسین محمدی فرد، ساناز اللهیاری، عسل محمدی  و امیر امیر قلی هریک به ۱۸ سال زندان محکوم شده اند.

 این همه وحشت از چیست؟

برآمد مبارزات کارگران هفت تپه، از آنجا وحشت رژیم را بر انگیخت که با شعار” نان، کار، آزادی اداره ی شورایی پرچم رهایی کارگران و مزد بگیران ضد سرمایه  را با دست خود کارگران بر افراشت. این خواسته به سرعت در میان اکثر کارگران و مزد بگیران بخصوص کارگران فولاد جا باز کرد و از سویی کارگران  با این حرکت توانستند از تله ها و موانعی  که دولت ارتجاعی و طبقه سرمایه دار سر راهشان تاکنون مستقر ساخته بودند عبور کنند.

از سوی دیگر بر بستراین شرایط  و در روزهائی که صدای سازمانیابی شورائی کارگران و صدای “کار، نان، آزادی اداره ی شورایی در کارخانه توسط توده کارگر در فضا می پیچیده ،  رفرمیسم روبه صفت، فرصت طلبانه با دو دوزه بازی لباس عوض کرده  و شورا ها را فریاد می زند. تا دیروز علم و کتل ایجاد سندیکا ها واتحادی های کارگری  را د رچهارچوبه ی نظام سرمایه داری ایران فر یاد می زدند و امروزه بدون اینکه از روش اپورتونستی و فرصت طلبی خود انتقاد ی کنند، ۱۸۰ در جه چرخش کرده ومی خواهند خود را در درون جنبش کارگری جای دهند. اما رفقای کارگر و همکاران مبارز، شورایی را که اینها فریاد میزنند شورای بی محتوا و رفرمیستی است، شورا هایی است با محتوا و قواعد سندیکا واتحادی های کارگری است.

 اما همکاران هفت تپه! دستگیر شدگان حامی کارگران و مزدبگیران ضد سرمایه! و دسگیر شدگان اول ماه مه! کارگران هپکو وآذر آب دوباره وارد خیابانه های اراک شده اند وشما تنها نیستید.

 ۹ ماه بعد اعتراضات  کارگران هفت تپه و گروه صنعتی فولاد، در ۱۴ شهریور اعتراضات ۴ روزه ی کارگران هپکو خیابان های اراک را به لرزه  در آورده اند واین بار کارگران از مردم دعوت کردند، که به کارگران بپیوندند. کارگران هپکو در روز سوم اعتراضات خود راه آهن اراک را بستند واین حرکت باعث  بهم زدن نقشه های شورای اسلامی و بسیجیان کاسه لیس رژیم شد.

 یک هفته از اعتراضات خیابانی کارگران هپکو، کارگران آذرآب برای مطالبت خود وارد خیابان های ارک شدند.

نابود باد سیستم سرمایه داری در ایران وجهان

نسرنگون با رژیم سرمایه داری اسلامی

زنده باد حاکمیت سیاسی و اقتصادی شوراهای کارگری و مزدبگیران ضد سرمایه

علی برومند

۸ سپتامبر ۲۰۱۹